Jump to content

Goede HDMI-kabel (goud) gezocht

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo, binnenkort schakelen we thuis over van DVD-speler naar een 3D Blu-rayspeler voor onze Samsung Smart TV. Ik zou echt de beste beeldervaring willen en daarvoor zoek ik een goede HDMI-kabel. Ik heb me al laten wijsmaken dat sommige HDMI kabels verguld zijn, en dat deze beelden veel mooier zouden zijn. Ik deed al wat opzoekwerk en ik raakte er geen wijs uit. Er zaten kabels in van verschillende prijsen (40 euro tot 350 euro), ik raakte er geen wijs uit. Wie kan me helpen met het vinden van een heel goede HDMI kabel die niet te veel kost? Dit mag op www.vandenborre.be zijn of op een buitenlandse site indien je een betere kabel krijgt voor dezelfde prijs.

Geplaatst:

een hdmi kabel voor 100 euro is veel te duur. ik kan met 20 euro al een super goede krijgen. Laat je niets wijsmaken!

Geplaatst:

een hdmi kabel voor 100 euro is veel te duur. ik kan met 20 euro al een super goede krijgen. Laat je niets wijsmaken!

Maar het prijsverschil moet hem toch ergens zitten?
Geplaatst: (bewerkt)

Het signaal wat via HDMI gaat is digitaal, dus éénen en nullen, dus wel of geen beeld. Bij analoog kan er storing (ruis) zijn maar dat is bij HDMI geen sprake van. Enige wat kan gebeuren, is dat een of meerdere bepaalde kleur(en) niet doorgegeven word als de kabel defect is, waardoor je bijvoorbeeld de kleur blauw mist. Voor de rest: maak niet uit wat voor kabel je neemt, zolang hij niet defect is zullen ze allemaal het zelfde beeld geven.

Enige waar je wel op moeten letten is de versie van de HDMI kabel, deze zijn tegenwoordig meestal wel versie 1.4 of hoger, minimaal is 1.3 nodig als je full-hd blu-ray met 5.1 of 7.1 dolby wilt afspelen.

Prijsverschil in de kabels zitten vaak in de duurzaamheid van het materiaal wat er gebruik is, bijvoorbeeld dat een kabel beter tegen vaak buigen kan e.d. of dat de kabel dikkere bescherming heeft.

Ik zou zeggen, als je het verbindt en verder die kabel niet constant gaat verwisselen en buigen, gewoon een goedkope nemen :).

Bewerkt: door Crypteq
Geplaatst:

Aan je titel te zien wil je een gouden, maar waarom per sé goud? een hdmi zonder is net zo goed? En 100 euro voor een kabel

is nou eenmaal te duur. Je word dus opgelicht.

Geplaatst: (bewerkt)

Voor mijn PS3 heb ik er eentje bij de Praxis gehaald voor een euro of 11 die ook nog een beetje te draaien is:

img1117xj.jpg

img1116ny.jpg

img1114uq.jpg

Ik weet alleen niet of ze hem overal hebben en of ze hem nog hebben.

Bewerkt: door iwantgta5
Geplaatst:

Bij een groothandel kost de simpelste HDMI kabel met vergulde stekers minder dan 2 euro. Dus voor een kabel waar enkel wat simpele 1'tjes en 0'tjes doorheen moeten voldoet zoiets prima. Als je dus in de winkel voor een simpel kabeltje meer dan 10 euro betaald klopt er dus iets niet.

Enige reden die ik kan bedenken is dat je trouwens per se een bepaald metaal wilt in de stekkertjes om corrosie tegen te gaan. Corrosie hoort echter niet voor te komen in een droge plek bij je PC/TV.

Geplaatst:

Er vanuitgaande dat je geen meterslange kabel nodig hebt maakt het niets uit. Zoals Crypteq al aangeeft geeft de kabel enkel nullen en éénen door. Verschil in beeldkwaliteit zal er dus niet zijn. Pas vanaf een meter of vijf wordt het tijd om naar duurdere kabels te kijken. Dit vanwege het signaal verlies wat op kan treden.

Verder zorgen vergulde aansluitingen niet voor beter beeld. Het is enkel om oxidatie te voorkomen. Hier heb je niks aan, tenzij je de kabel zeer regelmatig moet aan en afsluiten.

• 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...