Jump to content

Nieuwe voeding


Rinaldootje

Recommended Posts

Ik zit dus met een probleem.

Ik heb recentelijk een GeForce GTX680 gekocht, maar ben er naderhand pas achter gekomen dat mijn voeding niet voeldoet aan de minimum eisen,

Dit betekend dus dat ik een nieuwe voeding moet aanschaffen. Maar aangezien ik niet veel kennis hiervan heb, heb ik een paar vraagjes.

1.

Wel merk kan ik het beste nemen voor mijn voeding.

Ik heb veel gehoord over slechte merken en hoe ze alsonog je computer naar het rijk der fabelen kunnen brengen.

En is er een specifieke voeding die ik misschien het beste kan nemen?

2.

Waar moet ik op letten als ik een nieuwe voeding koop.

3. Hoeveel watt ga ik nodig hebben?

Momenteel heeft mijn huidige voeding een Wattage van 460, Terwijl de videokaart al over de 550 nodig heeft.

Ik heb al voedingen gezien van rond de 800 Watt, Zou dit voldoende zijn of heb ik meer nodig?

En is een te hoog wattage niet schadelijk voor andere componenten van mijn PC. zoals het moederboard of de Harddisk?

4.

Heb ik extra kabels of andere materialen nodig voor het installeren van een nieuwe voeding? zo ja welke?

5.

Het andere probleem waarmee ik bij deze voeding kwam was dat de voedingskabel van de Video kaart niet aangesloten kon worden op mijn huidige voedingskabel.

De kabel in mijn PC waren 2, 4-pins aanslutingen. Terwijl bij de Videokaart een 8 naar 2 maal 6 pins aansluiting ging.

Als jullie meer informatie nodig hebben moeten jullie het even zeggen.

Ik hoop zo spoedig mogelijk advies hierover te hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

1. Ik heb geen ervaring met verschillende merken. Volgens mij maakt niet veel uit, hoewel een bekender merk misschien iets meer te vertrouwen is.

2. Het wattage natuurlijk, misschien de prijs en het belangrijkste, het aantal aansluitingen. Ik weet niet welk moederbord je hebt, maar het is handig om te weten welke voeding aansluitingen deze nodig heeft, zoals een 8 pins 12 Volt aansluiting. De GeForce GTX680 heeft 2 maal een 6 pins 12 Volt aansluiting nodig, dus deze zijn sowieso nodig.

3. Minimaal 550 Watt. Het maximum verbruik door de GeForce GTX680 is 195 Watt. Andere computer onderdelen kunnen ook flink wat Watts gebruiken, dus ik raad aan om niet onder de 600 Watt te gaan. Waarschijnlijk weten andere forumleden hier meer over.

4. Niet perse, alleen als de voeding te weinig aansluitingen heeft. Als je de voeding goed uitzoekt is dit geen probleem. Om de voeding te installeren heb je alleen een goede kruiskopschroevendraaier nodig.

5. Er bestaan omzetstekkertjes: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/981147/IDEMainboard-Aansluitkabel-IDE-stroombus-4-pol-Moederbordstekker-4-pol-20-cm Dit is een voorbeeld er van. Deze is voor videokaarten: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/975507/IDE-Grafische-kaart-stekker-8-pol-IDE-stroomstekker-4-pol-IDE-stroomstekker-4-pol

Bewerkt: door gtaissuper
Link to comment
Delen op andere websites

Een 550W is meer dan genoeg. De GTX680 verbruikt geen volle 550W, dat zou echt een overkill zijn.

Tenzij je Quad SLi hebt maar ben je van plan om een extra GTX680 te kopen of niet?

Zo niet, deze is geschikt:

http://www.alternate.../?tk=7&lk=3895\

Mocht je je zorgen maken over de 550W, kan je deze nemen:

http://www.alternate...3/?tk=7&lk=3895

800W is echt teveel, totaal overbodig.

Bewerkt: door Blue_V
Link to comment
Delen op andere websites

Ik dank iedereen voor zijn reacties.

Mijn moederboard is een Asus P8B75-m LE (Deze dus)

Ik weet niet of het Relevant is maar ik heb een 3tb Harde schrijf, en een Intel i7 Processor.

Nou ben ik van plan om later misschien de videokaart te gaan overclocken of een tweede video kaart toe te voegen. Dus wat Extra watts ga ik niet erg vinden.

En hoewel jullie zeiden dat 800 watt overbodig zal zijn. Ben ik toch meer iemand die liever wat te veel heeft dan dat hij uiteindelijk toch weer niet genoeg heeft.

Ik heb eventjes zitten rondkijken naar verschillende Voedingen, Maar ik zie door alle bomen het bos ook niet meer.

Ik heb dan wel Deze Op het oog. Maar ik begrijp dus echt niet wat ze bedoelen met Molex connectoren, sata connectoren en PCIe 6 pins.

Of is er een betere die jullie mij aanraden?

Ik hoop weer spoedig van jullie te horen, want mijn GTX 680 begint nu wel wat stof te ontvangen.

Link to comment
Delen op andere websites

Molex zijn die brede 4 pins, maar zijn heden ten dage heel sterk verouderd. Ik denk niet dat er nog een apparaat is dat ze gebruikt. Bijna alle apparaten gebruiken tegenwoordig SATA power. Denk hierbij vooral aan je HDD's, SSD's en optische drives (DVD-rom). Je kan wel verloopstukjes kopen voor molex > sata en die kosten zo'n 2 euro per stuk, dacht ik. PCIe heb je nodig voor je grafische kaart. Ik denk dat die 680 2x een 6 pins vraagt dus met 4 connectoren heb je genoeg voor twee GPU's.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik dank u allen voor jullie reacties. En ik dank jullie ook voor het delen van alle informatie, hier heb ik veel van geleerd.

Ik heb een geschikte voeding voor mijn PC gekocht en verwacht hem woensdag binnen.

Een Moderator mag er van mij een mooi slotje op plaatsen. ^^

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien wat offtopic maar met een 460watt voeding vraag ik me af wat de rest van je specificaties zijn? een gtx680 is niet niks en iets geeft mij het gevoel dat jij een grote bottleneck aan het draaien bent.

Buiten dat trekt de rest van je systeem ook nog een behoorlijk wattage dus neem dat ook mee in rekening. Wel is het zo dat bijvoorbeeld een brons keurmerk of hoger belangrijker is dan het aantal wattage, alhoewel ik in jou geval voor zeker 600 watt zou gaan.

Het is een makkelijk rekensommetje, stel je hebt prutmerk 1000watt voeding met een 70% efficiëntie, dan haal je dus maar maximaal 700watt en is de voeding relatief onstabiel.

Stel je hebt een 600watt voeding met een goud keurmerk van 90% dan haal je dus effectief 540 watt (600:0,90)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...