Jump to content

Stuur voor PC


Kloep

Recommended Posts

Hey! Ik ben op zoek naar een stuur voor PC, maar zou niet weten wat goed is en wat niet en hoeveel ik uit moet geven. Waar ik naar op zoek ben is goede kwaliteit, 3 pedalen, versnellingspook. Een budget ga ik niet noemen, ik wil betalen wat nodig is. Maar heb aub wel een beetje respect voor mijn bankrekening, hij zou het fijn vinden als er wat geld overblijft. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Die bovenste had ik ook al gezien ja, en die kost 300 euro (twee aanbieders zijn er maar beschikbaar). Aangezien deze niet meer goed leverbaar is heb ik het idee dat het een ouder model is? Daarnaast vind ik het erg veel geld voor een stuurtje.

Ik had ook deze al gevonden: http://tweakers.net/pricewatch/210271/logitech-driving-force-gt-zwart-pc-playstation-2-playstation-3.html

Iemand hier ervaringen mee?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb toevallig het stuur bij mij thuis, zou toch voor een G27 gaan als ik zou kunnen kiezen, 3 pedalen + een lekkerder stuur.

Wat je ook kunt doen is dat stuur kopen voor 50 euro (tweedehands heb het over de force feedback GT) en dan lekker de clubsport pedals kopen.

Pedalen zijn (haast) belangrijker om een goed gevoel te hebben en alles in het spel goed te voelen.

Clubsport pedals gebruiken een ander soort rem, het gaat er niet om hoe diep je ze indrukt maar hoe hard en dat is verstelbaar dus.

Bij de pedalen van de G27 en van de force feedback is het hoe diep je ze indrukt.

Link to comment
Delen op andere websites

En wat is daar handig aan en in hoeverre merk je het verschil? Het verschil tussen hard indrukken en ver indrukken dus.

Misschien dat ik toch voor de G27 ga, maar dan moet hij wel goed leverbaar zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Even van Tweakers:

loadcell is gebaseerd op druk; de normale (potentiometers) meten de afstand dat je de rem indrukt, dit is veel moeilijker om kleine aanpassingen te maken tijdens het remmen en ook is het makkelijker om via spiergeheugen (of noemt dat?) te remmen op basis van druk. omdat je ongeveer weet hoe hard je moet drukken om de juiste hoeveel te remmen..
Link to comment
Delen op andere websites

Ok, naja, dat kan altijd nog erbij gehaald worden.

Dan die G27, vind het toch vreemd dat deze slecht leverbaar is. De bekendere winkels hebben hem namelijk helemaal niet meer. Ook heeft mijn broer hem enkele jaren geleden gehaald voor 220 euro. Lijkt me dan toch dat het een ouder model is, en er inmiddels een nieuwere is? Iemand die hier meer over weet?

Link to comment
Delen op andere websites

Een belangrijke tip is ga meteen voor een goede, ik heb vroeger lang geleden eens zo'n goedkoop stuurtje gekregen en die stuurde dus maar op 2-3 plekken ofzo, dus totaal niet realistisch en eigenlijk ook niet leuk. Zo'n stuur van Logitech is altijd wel mooi, en dan ligt het eraan wat jou maximaal budget is uiteraard.

Link to comment
Delen op andere websites

Uiteraard ga ik direct voor het goede, en mijn budget is zoveel als nodig is om uit te geven aan een stuur die aan mijn eisen voldoet.

Wel vreemd dat die sturen van Logitech zo slecht leverbaar zijn, terwijl er (nog) geen nieuwe is.

Link to comment
Delen op andere websites

Hey,

Ik zelf heb de G25 de voorganger van de G27.

Beide zijn niet meer leverbaar.

Ik denk zelf dat logitech met een nieuwe serie komt.

Grtz, Max

Waar haal je dat vandaan? Want dat klopt dus niet, gewoon even op de Logitech site kijken.. Die is hier te vinden.

EDIT: Misschien een onbeschofte vraag maar kun je wat preciezer zijn in wat je echt wilt uitgeven, snap dat je het best voor het goedkoopst wilt vinden maar er zijn aardig wat goede opties maar ik weet dus niet waar ik voor moet zoeken zonder een budget.

Bewerkt: door Venzio
Link to comment
Delen op andere websites

Dat klopte, want het stond eerst onder de categorie: Stuurwielen.

Die is dus weg, en toen ik dat zag keek in onder de categorie: Controllers, daar stonden toen zelfs géén losse controllers.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat klopte, want het stond eerst onder de categorie: Stuurwielen.

Die is dus weg, en toen ik dat zag keek in onder de categorie: Controllers, daar stonden toen zelfs géén losse controllers.

Waarschijnlijk gewoon een verbouwing op de website, op de Nederlandse en Amerikaanse site staan ze beiden onder controllers en beiden ook als "thumbnail" voor de controllers.

Dus ze zijn gewoon nog leverbaar, het klopt dus niet dat ze niet leverbaar zouden zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...