Jump to content

Luzhin2.4

Recommended Posts

Hallo,

Vandaag start ik mijn computer op en alles op mijn bureaublad is weg. Snelkoppelingen, bestanden, alles. Mijn muziek is weg, foto's en video's zijn weg.

Zelfs de instellingen van mijn browsers zijn veranderd. Nu is de homepage: qvo6.com. Volgens google is qvo6 een browser hijacker. Geen idee waar ik dit virus vandaan heb, 3 weken geleden had ik voor het eerst opgemerkt en vervolgens verwijderd mbv uitleg op internet.

Het einige wat ik gister gedaan heb en nog niet eerder is via quickstream.org Game of Thrones gekeken. Maar of het daar aan ligt?

Mijn vraag is hoe krijg ik mijn pc weer virus-vrij (komt dit door qvo6?) en kan ik mijn bestanden nog terug krijgen?

Bij voorbaat dank!

Link to comment
Delen op andere websites

Wat je nog kunt doen is een opstartbare virusscan op een andere PC downloaden en branden. Daarna in de geinfecteerde PC opstarten met de gebrande CD erin. Dan de virusscan compleet zijn werk laten doen door alle schijven af te speuren naar virussen en andere kwaadaardige meuk.

Mocht je daarmee je PC niet schoon krijgen is het enige wat je nog kan doen je PC formateren en het besturingsysteem herinstalleren met de hoop dat hij dan weer schoon is.

Ik hoop dat je trouwens nu niet op je geinfecteerde computer werkt. Dat betekend dat mogelijk gebruikersnamen, wachtwoorden, bankgegevens en andere persoonlijke documenten worden onderschept door derden.

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor de tips. Alleen die bootable usb van avg werkt niet. En Norton Power Eraser vindt een fout in het register maar kan het niet verhelpen. Verder lijkt het alsof ik geen beheerder ben. Als ik via C:\Users naar beheerder ga staan daar alle bestanden nog in de map desktop van hoe het hoorde te zijn. Alle zie ik ze nu niet op het bureaublad.

Hoe kan ik het weer krijg zoals het was? De bestanden heb ik nu dus nog wel maar niet op de juiste plek. Iemand suggesties?

Edit: alles wordt steeds gereset als ik opnieuw opstart. Browser instellingen/plugins bijvoorbeeld. Verder staan savegames niet meer op de juiste plek, de games vinden het niet meer, maar als ik een nieuwe maak dan vind het spel de savegame wel. Normaal staat het in documents maar die map, waar ik naar gelinkt word in het startmenu, is nu leeg. Tenzij ik C:\Users\Beheerder\Documents ga dan staat het er weer zoals het hoort te zijn.

Bewerkt: door Luzhin2.4
Link to comment
Delen op andere websites

Wauw, gister geprobeerd om npe te gebruiken en alleen daarvoor een verbinding met internet gehad. Nu start ik m'n pc op en als wil aanmelden staat er: de service user profile-service verhinderd het Aanmelden. Gebruikersprofiel kan niet worden geladen.

Wat kan ik nu het beste doen?

Bewerkt: door Luzhin2.4
Link to comment
Delen op andere websites

Hee, dat is toevallig! Lijkt wel een beetje op wat er bij mij afgelopen zaterdag gebeurde. Krijg je ook een melding over een tijdelijk profiel? Dan kan het zijn dat je profiel corrupt geraakt is (ntuser.dat). Met chkdsk en een kleine registerwijziging is dat op te lossen. Met een beetje geluk ben je niets kwijt.

Staat er in de map C:\Users\ toevallig een map TEMP? Dan is er dus een tijdelijk profiel aangemaakt en zijn alle documenten en instellingen als je bureaublad etc. in dat tijdelijke profiel opgeslagen. Je zou ook even kunnen kijken in het register (start->regedit.exe - niet zomaar iets wijzigen!) in HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList staan een aantal korte keys en voor elk account een lange. Als er twee keys met bijna dezelfde naam staan waarvan er één op 'bak' eindigd, dan is er een tijdelijk profiel gemaakt.

Oplossing is de naam van de key zonder .bak te wijzig (door bijvoorbeeld .new toe te voegen) en bij de key mét .bak het achtervoegsel weg te halen.

Vervolgens kun je het best even je harde schijf controleren:

  • Computer->Windows schijf (meestal C) selecteren
  • rechtermuisknop->eigenschappen->'gereedschap' tabblad->controleer nu
  • beide hokjes aanvinken en op start klikken
  • computer opnieuw opstarten. Bij het opstarten zal de schijfcontrole gestart worden (duurt wel even) waarna de computer hopelijk weer in je oude account opstart.

Bewerkt: door RoL0
Link to comment
Delen op andere websites

Dank je, ik denk dat dat inderdaad het geval is: inderdaad een temp map en een .bak in de profil list. Gelukkig valt het dus mee. Hier zie je de profiel lijst:

naamloosimnn.jpg

Dus even voor de zekerheid, dit moet ik gaan veranderen:

s-1-5-21-heleboel cijfers -1000 moet worden s-1-5-21-heleboel cijfers -1000.new

s-1-5-21-heleboel cijfers -1000.bak moet worden s-1-5-21-heleboel cijfers -1000

En daarna de harde schijf controleren.

Link to comment
Delen op andere websites

Iedereen bedankt! Dit was inderdaad de oplossing, mijn pc werkt nu weer normaal!

Maar hoe kan het gebeuren dat het gebruikersprofiel corrupt raakt? Kan ik voorkomen dat het nog een keer gebeurt?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...