GuitarGuy666 Geplaatst: 6 juni 2013 Rapport Geplaatst: 6 juni 2013 Ik zit de laatste paar dagen met een probleem. Ik kan namelijk niets bedenken om te maken, en als ik dan iets heb bedacht, kan ik het meestal niet goed uitvoeren. Mijn vraag is nu: Hoe maken jullie nou een signature? En dan bedoel ik hoe je nou de juiste effecten weet toe te passen en de juiste textures te gebruiken. Alvast bedankt Supergtagamer Reageren
.Levi. Geplaatst: 6 juni 2013 Rapport Geplaatst: 6 juni 2013 Dat is geen makkelijke vraag die je stelt, want wanneer kunnen we stellen dat een signature goed is? Een goede signature hangt af van verschillende factoren en is vaak ook een kwestie van smaak. Een wat vaag gebied dus. Ik herken het probleem dat wanneer je iets in je hoofd hebt, het in de praktijk niet altijd wil lukken. Dat is volkomen normaal. Dat kan liggen door gebrek aan kennis, ervaring of je werkt niet met de juiste middelen. Het toepassen van de juiste effecten en textures op het juiste moment en op de juiste plek, doe je vooral op gevoel. Kennis en ervaring helpen je daarbij een beter inzicht te geven. Ik denk dat wij jou beter kunnen helpen als je een voorbeeld geeft van een situatie, zodat wij gezamenlijk kunnen kijken welke effecten en of textures toepasselijk zijn. Aan de hand daarvan begrijp je misschien beter waarom die keuzes wel of niet logisch zijn. Als advies zou ik je willen meegeven dat het vooral belangrijk is dat je kijkt naar wat voor sfeer je wil uitstralen met je signature, welk thema het heeft, de functie van je render (plaatje), wat je wil overbrengen etc. Reageren
GuitarGuy666 Geplaatst: 6 juni 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 6 juni 2013 Ik heb wat geprobeerd en ik heb een idee voor een sig. Nu is het proleem weer dat ik niet weet welke textures goed zijn omdat ik er geen kan vinden Reageren
.Levi. Geplaatst: 6 juni 2013 Rapport Geplaatst: 6 juni 2013 Beschrijf je idee eens en aan wat voor soort textures denk jij? Wat versta jij onder textures? Reageren
GuitarGuy666 Geplaatst: 6 juni 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 6 juni 2013 Bij textures denk ik aan een patroon of een effect. Mijn idee is om een sig te maken met een black ops soldaat in snow camo en daar omheen sneew-achtige effecten omheen te doen. Reageren
.Levi. Geplaatst: 6 juni 2013 Rapport Geplaatst: 6 juni 2013 (bewerkt) Een texture (textuur) wordt eigenlijk gebruikt om een bepaalde structuur of uiterlijk te geven aan een achtergrond of object, als we praten over 2D en 3D design bij programma's als Adobe Photoshop, SketchUp, Cinema 4D e.d. Je hebt ze in kunstmatige vormen zoals patronen die gemaakt zijn door mensen, maar ook in natuurlijke elementen zoals hout, ijs, metaal, aarde, water enzovoorts. Sneeuwachtige effecten kun je ook creëren door middel van brushes, wat ook als een texture beschouwd mag worden. Onder sneeuweffecten zijn heel veel dingen op te noemen, wees specifieker voor jezelf. Verzamel anders wat textures bij elkaar en kijk wat mooi staat. Laat je gevoel spreken. Het is overigens geen slecht idee om een aantal van je keuzes/probeersels hier te laten zien. Bewerkt: 12 juni 2013 door .Levi. Ketchup > SketchUp ^^ Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 7 juni 2013 Rapport Geplaatst: 7 juni 2013 Het is ook belangrijk dat je zo nu en dan je grenzen verlegt. Als je merkt dat je aan je plateau zit, dan is het tijd om eens naar nieuwe technieken te kijken. Vroeg of laat komt er zo'n moment, dat je moeite hebt om jezelf te vernieuwen en je heel erg geneigd bent om aan de kennis vast te houden die je al wel onder de knie hebt. Ik raad je dus ook aan om eens rond te kijken in de tutorials, waar je heel wat uiteenlopende effecten en technieken kunt vinden. Hoe meer je weet, hoe meer er mogelijk is. Reageren
GuitarGuy666 Geplaatst: 7 juni 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 7 juni 2013 Bedankt voor de tip matthijs Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.