Jump to content

Apple Up To Date


GuitarGuy666

Recommended Posts

10 Juni 2013. Vandaag is de dag dat E3 officieel van start gaat. Maar niet alleen bedrijven als sony, microsoft en nintendo

proberen je spullen aan te smeren, appel doet dat ook. Maar dan niet op de E3 ;)

Om je even helemaal up to date te brengen geef ik een korte inleiding op alle updates:

1. iOS 7

2. Mac OSX maverick

3. De nieuwe Powermac

4. De nieuwe macbook Air

5. Overig

iOS 7

Vandaag heeft apple weer iets nieuws bedacht. iOS 7. Dit nieuwe OS bevat vele nieuwe functies die ik nu voor jullie ga uitleggen.

iOS 7 heeft een totaal nieuwe look. Niet meer de standaard look die constant wordt geüpdated, dit is echt totaal nieuw.

Om te beginnen zijn de iconen helemaal vernieuwd. Alles ziet er nu een stuk anders uit:

shared_controlcenter_lastframe_2x.jpg

In deze afbeelding zie je niet alleen de nieuwe look, maar ook Control Center. Hierin kun je supersnel alles aan en uit zetten.

Even foto? Druk op de knop en het is klaar. Even lichtje aan? Dat is ook zo gebeurd. Om deze te voorschijn te toveren doe je

net zoals bij notification center je vinger omhoog, hoewel bij notification center je vinger omlaag moest.

Multitasken als een baas!

Het multi tasken heeft een grote update gehad. Zoals je bij IOS 6 gewoon 2 keer op de home knop kon drukken en je dit kreeg:

ios6wwdc.jpg

Zie je nu dit:

shared_multitasking_posterframe_2x.jpg

Met een simpele pull beweging sluit je een app af.

Radio luisteren op je ipod, ipad of iphone? Nu kan dat!

Apple heeft itunes radio aangekondigd. Je kunt nu radio luisteren via de itunes app!

zie hier een foto:

index_itunesradio_posterframe_2x.jpg

Foto's op vele verschillende plekken.

Apple heeft een gigantische facelift aangebracht in de foto's, en camera app. Vanaf nu houd de foto's app in albums bij

waar je geweest bent. Alle foto's in bijvoorbeeld Amsterdam staan in album #1, en alle foto's gemaakt in Rotterdam in

album #2. Dat moet er dan als volgende uit komen te zien:

index_photos_posterframe_2x.jpg

En zoals ik al zei heeft de camera app ook een facelift gekregen:

index_camera_posterframe_2x.jpg

Door simpelweg het scherm te "swipen" wissel je van video (filmen) naar foto's (fotograferen). Wat nieuw is, is de Square optie. Hierin

kun je een foto helemaal vierkant fotograferen. Handig voor een profielfoto op bijvoorbeeld facebook, of twitter. (of misschien gtaf?).

Pakketten via de lucht overbrengen

Met de introductie van Airdrop op de mac kon je simpel een programma, of een foto/film via wifi overbrengen naar een andere PC in je omgeving op

hetzelfde wifi. Apple heeft hier gebruik van gemaakt in ios7 door via control center foto's of pdf'jes door te kunnen zenden

naar een persoon. Zie de foto:

index_airdrop_posterframe_2x.jpg

Wanneer je op het airplay icoon tikt, kun je door op een foto van iemand te tikken een bestand doorzenden.

Een display met regen, sneeuw en zonneschijn

Jaja, de weer-app heeft in mijn ogen de mooiste facelift gekregen. Als het regent buiten, dan regent het ook

op je iphone. Niet letterlijk, maar je ziet bovenin het scherm een wolk die aan het regenen, of aan het sneeuwen is.

Met zonneschijn schijnt natuurlijk de zon, en dat kun je hieronder beleven:

index_weather_posterframe_2x.jpg

Mac OSX Mavericks (10.9)

Apple kondigde gisteren os 10.9 mavericks aan op de keynote. Er zijn 8 nieuwe dingen die ik hieronder ga bespreken

en ga uitleggen.

een E-Reader, maar dan anders.

Op de eerste plaats hebben we iBooks. Hoewel deze al eerder op de idevices te zien was, ga ik toch nog wat bespreken. In

de mac versie van iBooks is er een store te zien. Deze doet mij denken aan de app store voor boeken. Je ziet namelijk duidelijk

de bekende koppen zoals "uitgelicht", "Top 50", en "categorieën". Hieronder kun je zien hoe de store eruit gaat zien:

ibooks_ibookstore.jpg

Je ziet de store op de iPhone (links), de iPad (midden) en op de mac (rechts).

Je kunt niet alleen een leesboek downloaden, maar ook schoolboeken. Zie de afbeelding hieronder:

ibooks_studying.jpg

Tot slot is er nog de functie om meerdere boeken tegelijk te openen in verschillende vensters:

ibooks_studying.jpg

Van de kaart raken!

Na het verlies van google maps op iOS 6 is er apple maps voor in de plaats gekomen. Dit pakte niet echt goed uit op het begin. Zo wilde

een Spaanse vrouw even naar de supermarkt 3 kilometer verderop, maar in plaats daarvan ging ze naar de supermarkt in Frankrijk. Nu

wilde apple een grotere stap zetten door de app ook mogelijk te maken op de mac. Nog een concurrent van google maps dus!

Hieronder zien we een afbeelding van de app:

De simpele kaart:

maps_features.jpg

De 3D flyover functie:

maps_flyover.jpg

Local search:

maps_local.jpg

En om het verhaal compleet te maken hebben we nog de mogelijkheid om een route te streamen naar een device:

maps_send.jpg

Ik wil nog een ding verder toelichten, en dat is de Local Search optie. Je kunt op een adres van een bedrijf zoeken, en dan krijg je indien mogelijk

meteen het telefoon nummer en informatie voor leeftijds generaties. Ook kun je meteen de website bezoeken. KUTGW Apple :tu:!

De nieuwe agenda

iCall was we een erg handig programma op de mac. Zo kun je een alarm zetten, en een banner in je scherm tevoorschijn laten komen.

Met deze nieuwe versie kun je de reistijd bij een gebeurtenis zetten. Bijvoorbeeld hoe lang het duurt voordat je bij een adres bent. Ook ben je

geconected met facebook, en worden automatisch gebeurtenissen in je agenda gezet.

Zie hier wat afbeeldingen:

calendar_week.jpg

calendar_inspector.jpg

calendar_month.jpg

Internetten als een baas!

Apple heeft een nieuwe versie van Safari (apple's web browser) laten zien. Er worden screens laten zijn van de look, en de snelheid ten

opzichte van google Chrome (mijn browser) en Firefox.

df7xjp.png

Je ziet dat safari een snelheid heeft van 1.44 javascript executions. tegenover een browser als firefox met 1.17 executions en een baseline bij chrome van 1 execution.

Daarnaast zie je een diagram met het geheugen gebruik waarin te zien is dat firefox het meeste geheugen gebruikt, chrome met 0.02 punten verschil erboven, en safari

met een baseline van 1.

Verder heeft safari een facelift gekregen bij onder andere "top sites" en "bookmarks". Ook kun je nu de functie shared links gebruiken. Dit houd in dat je met een druk op de knop

een update kan posten op twitter met een link erbij. Gunstig voor de mensen die copy-paste technieken zat zijn :tu:.

overige screens:

safari_topsites.jpg

safari_sidebar.jpg

safari_sharedlinks.jpg

Een sleutelhanger die altijd up to date is!

Met de komst van iCloud wordt er steeds meer gebruik van gemaakt. Je ziet bijvoorbeeld dat safari er gebruik van maakt, notities en

nog veel meer. Maar nu even over de sleutelhanger. Apple heeft de app keychain nu al een tijdje in de lucht. Wat ze nu doen is dat als

je een wachtwoord opslaat, dat deze doorgezonden wordt via de cloud naar je andere devices. Dus ook credit-card gegevens!

Dat is niet gunstig, want er hoeft maar iemand een cloud storage te hacken en je ziet een afschrijving van 1000 euro :( Niet zo gunstig dus.

Een nieuwe optie is om een generator te gebruiken. Eentje die legaal is en die geen wachtwoorden kraakt, maar ze juist maakt. Je zoekt een wachtwoord,

en met een druk op de knop krijg je een suggestie van keychain.

screens:

icloud_keychain_password.jpg

icloud_keychain_creditcard.jpg

icloud_keychain_securepush.jpg

Multiple Displays

Deze functie ga ik niet helemaal op in. Deze functie houd in dat je met een los beeldscherm nog meer kunt doen. Je kunt

apps op je mac fullscreen launchen op je externe scherm en je hebt de mogelijkheid om je scherm te streamen.

Notification center

In 10.8 was er al een notification center die constant van die irritante berichten gaf over updates, en nu hebben ze er nog meer aan toegevoegd om je

beeldscherm vol te spammen met informatie! Iedere keer dat je een facetime mist krijg je een notificatie, iedere keer dat er een update is op een

site krijg je een notificatie en nu kun je meteen reageren op een imessage!

Tabbladen in finder

Omdat mensen veel finder schermen gebruiken heeft apple de oplossing bedacht om nu tabbladen te creëren in finder. Ieder nieuw venster

wordt een tabblad. Erg handig voor iemand die veel met vensters werkt.

screens:

finder.jpg

Overal een mooi kaartje aan hangen

Je kunt nu overal tags gebruiken. Je kon in voorgaande OS' een programma een kleurtje geven, maar nu kun je zelf kleurtjes bedenken en er

een tag bij bedenken. Rood is bijvoorbeeld school, oranje is werk e.d. Je kunt ook tijdens het opslaan van een document een tag kiezen door

in het tags venster een tag te kiezen. Tags werkt ook met de cloud en kun je waarschijnlijk dus ook op je ipad gebruiken. Maar daar is nog niets

over bekend ;)

screens:

tags_finder.jpg

tags_apps.jpg

tags_icloud.jpg

De nieuwe powermac

Dit bericht is nog in update, en is dus nog niet af. Updates komen nog.

laatste update:

Bewerkt: door supergtagamer
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 42
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Grand Theft Auto TOM

    14

  • 3L1077

    11

  • Davedavy

    5

  • GuitarGuy666

    3

Thanks, bespaart mij weer een hoop werk. :7

In één woord kan ik al zeggen dat iOS 7 'geweldig' is! Het ziet er echt mooi uit. Apple heeft laten zien dat ze het nog steeds hebben. Je herkent iOS gewoon niet meer terug en dat was ook wel de bedoeling. Het is dan ook jammer dat het nog wachten is tot de herfst (tenzij je ontwikkelaar bent óf via een omweg aan de nieuwe iOS-versie kunt komen, maar ik zal maar niet verder ingaan op dit laatste). :(

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben er nog niet helemaal uit of iOS 7 nu echt een verbetering is, al is het misschien even wennen. Al was het wel sowieso naar mijn idee wel nodig dat ze iOS is na deze vele jaren een grondige makeover gaven.

Ik heb iOS 7 nu in het Nederlands draaien op een iPhone 4. Enkele functionaliteit ontbreekt dus die wel op de iPhone 5 aanwezig is. Aangezien dit de eerste beta versie is kan het dus zijn dat dingen nog veranderen en worden verbeterd.

med_gallery_1_5_412949.pngmed_gallery_1_5_140726.pngmed_gallery_1_5_21042.pngmed_gallery_1_5_62857.pngmed_gallery_1_5_131474.pngmed_gallery_1_5_93463.pngmed_gallery_1_5_599326.pngmed_gallery_1_5_109785.png

Link to comment
Delen op andere websites

That's it, I'm going back to Apple. Mijn huidige Android zal nog 1 jaar - 1,5 jaar blijven en dan vliegt ie onverbiddelijk de deur uit. :puh:

Eindelijk kan je snel Wifi aan-en uitzetten. Apple heeft eindelijk eens naar Android gekeken en een paar broodnodige functies zoals dat erin gestopt. EIN-DE-LIJK! _O_ Mijn eerste indruk van het homescreen was: "Tering, dat is nu echt eens lelijk." Maar het is puur een kwestie van wennen en als je ziet hoe de rest eruit ziet past het er perfect bij.

Al zijn er wel enkele logo's die ik echt lelijk vind.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Lijkt wel een Snoepjes-phone wat je krijgt bij de Lelly Kelly schoenen :puh:

Ik vind er zelf niks aan, en dat menuutje met Wifi aan-uit heb ik nu ook al op OS6 met JB.

EDIT: Woow! Het is 62 graden in Londen, lol :D

Bewerkt: door JaggysModz
Link to comment
Delen op andere websites

Lijkt wel een Snoepjes-phone wat je krijgt bij de Lelly Kelly schoenen :puh:

Ik vind er zelf niks aan, en dat menuutje met Wifi aan-uit heb ik nu ook al op OS6 met JB.

EDIT: Woow! Het is 62 graden in Londen, lol :D

Maar dat is dus wat Apple met deze update wil voorkomen in de toekomst: dat mensen gaan jailbreak om niet-beschikbare features alsnog te krijgen. En ik ben blij dat ze het zo gedaan hebben. Jailbreak is nu niet meer nodig, in mijn ogen. :puh:

@Joriz: Draait hij ook soepel op je iPhone 4? En hoe zit het met de batterijduur? Want ik heb er sinds kort eentje en ik hoop dat hij toch wel een beetje fatsoenlijk snel reageert en niet snel leegloopt. Het is en blijft natuurlijk een bèta voorlopig, maar meestal kun je toch al bij de eerste bèta een indicatie van de performance krijgen. Tenminste, iOS 6 bèta 1 vond ik al best snel op mijn iPod touch 4G (nu 5G en een iPhone 4). :puh:

@Dave: Bèta zou ik niet downloaden als je je iOS-apparaat veel gebruikt. Je moet ook ontwikkelaar zijn (of een UDID via een andere ontwikkelaar regelen). Ik heb twee toestellen en kan dus op de 'minder belangrijke' van de twee de bèta installeren als ik wil. Ben ik momenteel ook aan het regelen met iemand. :)

@MP: Toch iemand die zo uiterst positief lijkt over iOS 7, in tegenstelling tot veel anderen. :D

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...