Jump to content

Apple Up To Date


GuitarGuy666

Recommended Posts

  • Reacties 42
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Grand Theft Auto TOM

    14

  • 3L1077

    11

  • Davedavy

    5

  • GuitarGuy666

    3

Maar dat is wat veel mensen wilden: een compleet ander OS. En dat heeft Apple gedaan met iOS 7. Een heel andere interface, maar toch dezelfde features (+ nieuwe). Met de komende beta's zal iOS 7 alleen maar beter en sneller worden. Vooralsnog ben ik sowieso al positief over de nieuwe weg die ingeslagen is. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Oordelen op design kan evengoed door naar een screenshot te kijken dan door het aan te tasten met je vingertoppen.

Vind ik niet, hoor. Er blijken er overigens meer te zijn die eerst niet te spreken waren over het design, terwijl ze hun mening later terugdraaiden omdat ze zelf de bèta hadden uitgeprobeerd.

Er wordt gezegd dat de icoontjes door de marketingmensen van Apple ontworpen zijn, misschien dat dat het is? Want laat ik wel eerlijk toegeven: ik denk dat Jonathan Ive (SVP Design) het wel net wat anders zou hebben gedaan. Maar ze hebben nog drie / vier maanden voor de update officiëel naar het publiek komt. Dus het kan nog veranderen. Dat gebeurt bij iedere update wel, dat er functies of elementen verdwijnen en/of bij komen. Klein voorbeeldje is het weergeven van grote afbeeldingen in de App Store. Zat al in eerste bèta's van iOS 6, maar daarna eruit gehaald. Nu weer terug in iOS 7 bèta. Misschien zijn ze dus weer van mening veranderd.

Anyway, ik ben dus tevreden over hoe iOS 7 eruitziet. Oogt nu een stuk strakker en meer bij de tijd. Dat skeuomorphisme waar eerst over geklaagd werd is gewoon helemaal weg. Er is niets meer van over. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Al dat strak gedoe is tegwoordig echt zo'n hype, normaal bestaat niet meer, alleen maar strak, dunne lettertypetjes, wit, randjes en blablabla.

Spijtig dat ook Apple in deze hype loopt, je kan ook mooie dingen maken zonder dat iets niet dikker dan 3px mag zijn.

Dit zou toch allemaal niet gebeurd zijn ams Jobs er nog was, denk ik.

Link to comment
Delen op andere websites

Al dat strak gedoe is tegwoordig echt zo'n hype, normaal bestaat niet meer, alleen maar strak, dunne lettertypetjes, wit, randjes en blablabla.

Spijtig dat ook Apple in deze hype loopt, je kan ook mooie dingen maken zonder dat iets niet dikker dan 3px mag zijn.

Dit zou toch allemaal niet gebeurd zijn ams Jobs er nog was, denk ik.

Nou, dat betwijfel ik toch. Iedereen zeurt 'Met Jobs erbij was alles beter geweest', maar het probleem is dat veel mensen niet openstaan voor een bepaalde trend. Kijk naar Windows 8. O.a. door het platte design haken mensen af (voornamelijk om andere redenen, maar het design was er eentje van), maar het is gewoon de trend. Over amper vijf jaar zal dat wel weer helemaal anders zijn.

iOS 7 is een mooi voorbeeld van een plat, maar wel mooier design [dan die van Windows 8]. En ik vind dat men daar maar aan moet wennen. Apple heeft het gedaan, omdat veel mensen toe waren aan iets heel anders. Well, here it is. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Draai sinds gisteravond iOS 7 perfect smile3.gif

Werkt het stabiel? Ik heb alleen mijn oude iPhone geupdate voor testen. Ik wacht nog even met het overzetten van mijn primaire telefoon aangezien ik wel nog wil kunnen bellen. Is het gelukt alle data (contacten, muziek, instellingen) weer terug te zetten en werken alle apps stabiel?

Het werkt wel stabiel ja, af en toe van die spontane soort reboots dat je een paar seconde het appel logotje ziet en dan springt die weer terug naar je homescreen, maar wat wil je met de eerste beta versie.

Backups terugzetten schijnen gewoon te werken, ik heb zelf gewoon update gekozen waardoor iOS7 gewoon over mijn bestaande iOS 6.1.4 installeerde en ik alle apps en data gewoon heb behouden.

Tot nu toe werken alle apps stabiel bij mij behalve de SNS bankieren app, de rabo bankieren app werkt wel iig gewoon.

Idk, iOs is altijd al geweest wat het was, het was een aparte stijl, ik vond het leuk. Nu hebben ze het helemaal verneukt, en heeft het imo echt niks meer met Apple te maken. Maarja, mijn mening.

Tja verfrissing is toch wel een keer nodig, veel mensen vonden iOS 'saai' en 'ouderwets' worden alhoewel dit voor mij weinig uitmaakt aangezien het gewoon altijd perfect gewerkt heeft sinds dat ik het gebruik.

Buiten de nieuwe looks is er niet zo dramatisch veel veranderd, alles werkt nogsteeds hetzelfde en het nieuwe notificatiecenter en control center zijn zeker positieve aspecten van iOS 7 die nog verder zullen worden uitgewerkt tot de release.

Leuk is dat die nieuwe notificatiecenter bijvoorbeeld aangeeft of er vertraging is bij je navigatieroute http://www.iphoneclub.nl/259084/ios-7-uitgelicht-berichtencentrum-toont-verkeersinformatie-en-reistijden/ en bij veel agendapunten zal het notificatiescherm je aangeven of je niet eens beter naar bed kunt gaan en automatisch herinneren voor je maken over bepaalde situaties of dat je moet gaan werken.

Buiten dat kan ik alles wel gaan opnoemen maar ik raad je aan even dit filmpje te bekijkenover iOS7: http://www.apple.com/apple-events/june-2013/

Link to comment
Delen op andere websites

Dat vernieuwde berichtencentrum is nu eigenlijk vergelijkbaar met Google Now. :puh:

Omdat het inderdaad een beta is, werkt niet alles stabiel, dat merk ik al op mijn iPod touch 5G. Wel moet ik zeggen dat hij hier nog maar één keer gecrasht is, onder meer door eigen toedoen; ik had een hoop (zware) apps open staan. Dat vreet enorm veel RAM, dus ik keek er nog niet zo van op. Ik heb overigens ook gewoon een update gedaan in plaats van via 'Herstel'-knop in iTunes. Gaat sneller en het levert verder geen gerotzooi op ofzo. Sterker nog, ik heb nog nooit zo snel een beta binnengehaald (bij iOS 5 en iOS 6 duurde het een eeuwigheid). :7

Ik moet trouwens even zeggen dat ik vind dat Apple dit keer eindelijk echt veel nieuwe dingen heeft aangekondigd. iWork for iCloud (net als Google Docs en Office Web Apps, maar dan met Apple's eigen applicaties), iOS 7 met dé functies waar we op zaten te wachten (data per applicatie bekijken en in/uitschakelen, Control Center enz.) en nog wel wat meer. Valt me ook op dat men nu meer onder de indruk is dan bij iOS 6 vorig jaar, al wist Apple daar wel een record mee te behalen als het gaat om downloaden en installeren in korte tijd. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Klopt, iedereen ziet de nieuwe looks als eerste en vergeet dat er eigenlijk dit keer wél eens veel toegevoegd is waar iedereen sowieso veel gebruik van zal gaan maken.

Tevens is bijv siri ook weer sterk verbeterd en zou het ook niet meer lang duren tot het in het Nederlands komt, duits en frans is er iig al.

Link to comment
Delen op andere websites

Klopt, iedereen ziet de nieuwe looks als eerste en vergeet dat er eigenlijk dit keer wél eens veel toegevoegd is waar iedereen sowieso veel gebruik van zal gaan maken.

Tevens is bijv siri ook weer sterk verbeterd en zou het ook niet meer lang duren tot het in het Nederlands komt, duits en frans is er iig al.

Duits en Frans worden wel op een enorm veel grotere schaal gesproken dan Nederlands.

Link to comment
Delen op andere websites

Duits en Frans zitten al vanaf het begin in Siri, evenals natuurlijk Engels. :puh:

Maar ik heb het vermoeden dat we misschien wel bij het volgende persevenement (waarschijnlijk in september) te horen krijgen dat er nieuwe talen, waaronder Nederlands zijn toegevoegd. Dus dat ze het bij het WWDC nog even voor zich wilden houden. Wie weet. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...