Jump to content

Blue screen


martijn0126

Recommended Posts

Ik heb net tijdens het spelen van Just Cause 2 ( LEGAAL) een blue screen error gehad. Maar dit is niet mijn eerste keer, ik heb een week terug ook al een blue screen gehad én weer tijdens het spelen van Just Cause 2.. Hoe kan ik dit verhelpen en waarom juist tijdens het spelen van Just Cause 2 ?

Link to comment
Delen op andere websites

Hier de specs (beetje lang bericht..) :

Rapport van MARTIJN's computer

Uitgevoerd op 11-6-2013, 19:17:45

Computer

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: To Be Filled By O.E.M.

- Computermodel: To Be Filled By O.E.M.

- Computernaam: USER-PC (in werkgroep WORKGROUP)

- Systeemtype: x64 (64-bits) systeem

Moederbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: ASRock

- Model: 970 Pro3

- BIOS Fabrikant: American Megatrends Inc.

- BIOS Model: BIOS Date: 08/30/12 20:15:49 Ver: 04.06.05, versie P1.50

- Aansluitingen: PCI1 (Gebruikt), PCI2 (Gebruikt), PCIE1 (Gebruikt), PCIE3 (Gebruikt), PCIE4 (Gebruikt)

- Poorten:

Processor

¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: AMD FX-4170 Quad-Core Processor (Quad Core)

- Kloksnelheid: 4200 MHz

- Socket & Cache(s): CPUSocket, 4096 KB L2 Cache, 8192 KB L3 Cache

Geheugen

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Grootte: 8157 MB RAM

- Type(s): 4096 MB RAM (DDR2-667 PC2-5300 333 MHz, DIMM), 4096 MB RAM (DDR2-667 PC2-5300 333 MHz, DIMM)

Hardeschijf

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (D:)

- Grootte: 1397,17 GB (698,53 GB (C:) + 698,63 GB (D:) )

- Vrije ruimte: 1115,07 GB (416,55 GB (C:) + 698,52 GB (D:) )

Stations

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Type(s): C: Lokale harde schijf, D: Lokale harde schijf, E: Onbekend, F: Verwisselbare schijf, G: Onbekend, I: Verwisselbare schijf

- Model(len): C: Hitachi HDS723015BLA642 SATA Disk Device IDE, D: USB DISK 2.0 USB Device USB, E: hp DVD A DH16ABSH SATA CdRom Device, F: Onbekend, G: DTSOFT Virtual CdRom Device, I: Onbekend

Geluidskaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: Realtek

- Model: Realtek High Definition Audio

Videokaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: AMD Radeon HD 7700 Series

- Beeldprocessor: AMD Radeon Graphics Processor (0x683D)

- Geheugengrootte: 1024 MB VRAM

- Stuurprogramma: aticfx64.dll,aticfx64.dll,aticfx64.dll,aticfx32,aticfx32,aticfx32,atiumd64.dll,atidxx64.dll,atidxx64.dll,atiumdag,atidxx32,atidxx32,atiumdva,atiumd6a.cap,atitmm64.dll, versie 9.12.0.0

Beeldscherm

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: LG

- Model: LG E1942

- Schermresolutie: 1366x768 (Breedbeeld 16:9 WXGA)

- Kleurdiepte: 32-bits

- Frequentie: 60 Hz

Muis

¯¯¯¯

- Fabrikant: (standaardsysteemapparaten)

- Model: USB-invoerapparaat

- Aantal knoppen: 2

- Aansluiting: USB

Toetsenbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: USB-invoerapparaat

- Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)

- Functietoetsen: 12

Netwerkkaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model(len): Realtek PCIe GBE Family Controller (Ethernet 802.3), Belkin N Wireless USB Adapter (Ethernet 802.3), Hamachi Network Interface (Ethernet 802.3), Conceptronic 54g Wireless PCI Card (Ethernet 802.3)

- Adressen: IP: 192.168.2.9, MAC: 00:22:75:DD:B1:96, DHCP: 192.168.2.254 & IP: 25.66.30.168, MAC: 7A:79:19:42:1E:A8, DHCP: 25.0.0.1 & IP: 192.168.2.23, MAC: 00:80:5A:32:CB:2B, DHCP: 192.168.2.254

DirectX

¯¯¯¯¯¯¯

- Versie: 11.0

Besturingssysteem

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Naam: Microsoft Windows 7 Home Premium

- Versie: 6.1.7601

- Service Pack: Service Pack 1

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Gegenereerd door Flitskikker InfoTool (Versie 3.1.0.136)

http://flitskikker.fl.funpic.org/software/infotool

Link to comment
Delen op andere websites

Ofwel is je voeding te slecht ofwel wordt een component (GPU of CPU) te heet waardoor deze uitschakelt. Wat voor voeding heb je er in zitten?

Je kan ook best je kast eens schoonmaken met een busje perslucht of een compressor om de luchtdoorvoer te verbeteren. Houdt wel de fans vast zodat deze niet zot draaien.

Link to comment
Delen op andere websites

Ofwel is je voeding te slecht ofwel wordt een component (GPU of CPU) te heet waardoor deze uitschakelt. Wat voor voeding heb je er in zitten?

Je kan ook best je kast eens schoonmaken met een busje perslucht of een compressor om de luchtdoorvoer te verbeteren. Houdt wel de fans vast zodat deze niet zot draaien.

Of een fietspomp gebruiken, werkt even goed en je bent actief bezig! :tu: Ik had trouwens hetzelfde probleem met m'n laptop(mijn laptop viel uit, geen blue screen), met een fietspomp heb ik toen m'n ventilatiegaatjes eens goed doorblazen en het probleem was meteen van de baan.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben gaan zoeken naar een probleem in mijn hardware en heb het probleem gevonden. Met Core Temp zag ik dat de temperatuur van de CPU tijdens gamen rond de 50-63 C ligt, tijdens browsen en skypen ong. 50 C. Mijn processor kan ongeveer 70 C hebben, maar soms kan de temperatuur tegen de 70 C aanlopen, wat leidt tot een Blue Screen bij mij. Heb al in de BIOS gekeken naar Fan Speed Lvl, wat op level 9 staat (max). Ik heb al eerder problemen gehad met mijn koeler die ik trouwens bij mijn processor heb gekregen. Ik denk dat mijn CPU-Koeler slecht koelt, kan iemand dat bevestigen?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik kan niet zomaar de reden van een bluescreen afleiden uit de specs. Kan je de error geven die weergeven word door het blue screen? Dan is de reden makkelijk te achterhalen. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik kan niet zomaar de reden van een bluescreen afleiden uit de specs. Kan je de error geven die weergeven word door het blue screen? Dan is de reden makkelijk te achterhalen. :)

De reden is dat de processor gewoon te heet wordt, GPU blijft wel gewoon lekker koel. Ik denk dat mijn kast een slechte airflow heeft, zou het verschil maken als ik een nieuwe kast koop met ventilatoren voor en achter? Ik heb nu alleen achter en zijkanten zijn volledig dicht.

Link to comment
Delen op andere websites

Het te warm worden van de CPU veroozaakt naar mijn weten geen bluescreen. Zover ik weet heeft het genereren van een bluescreen nog steeds de CPU nodig. Overigens is 66°C tijdens het gamen niet meteen iets om naar op te kijken aangezien die temperatuur heel normaal kan zijn (natuurlijk moet hij niet verder gaan stijgen dan). Koelt hij na het gamen wel weer netjes af?

Link to comment
Delen op andere websites

Het te warm worden van de CPU veroozaakt naar mijn weten geen bluescreen. Zover ik weet heeft het genereren van een bluescreen nog steeds de CPU nodig. Overigens is 66°C tijdens het gamen niet meteen iets om naar op te kijken aangezien die temperatuur heel normaal kan zijn (natuurlijk moet hij niet verder gaan stijgen dan). Koelt hij na het gamen wel weer netjes af?

Na het gamen gaat ie naar 55-60 C en ik zal straks even screenshot maken van BSOD.

EDIT: Probleem opgelost, er zat een isolatiemat voor het geluid voor de ventilatiekant van mijn kap, ik heb die eraf gehaald en met gamen komt mijn CPU temperatuur niet boven de 45 C !

Bewerkt: door martijn0126
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...