Jump to content

V-SA vergelijking


Dutchy3010

Recommended Posts

Inmiddels zijn er veel screens en trailers gepubliceerd. Het leek me wel leuk om een topic aan te maken waarin we alles met elkaar gaan vergelijken. En nee, niet van internet geplukt, maar lekker zelf gemaakt. Zet er eventueel ook leuke bevindingen of meningen bij! :)

Regels:

  • Maximaal 1 post per persoon per dag
  • Maximaal 1 vergelijking per post
  • Alleen zelfgemaakte screens van SA, dus niet van internet geplukt!
  • Alleen posts met screens, geen plaats voor discussies hier (maak maar een nieuw topic!)

Maximaal 1 post met 1 vergelijking is om te zorgen dat niet iemand alle screens maakt. :puh:

Handige links:

Ik trap af. Uiteraard heel duidelijk waar het is, maar wel leuk om te vergelijken vind ik. :)

post-33831-0-13201500-1370989757_thumb.j

post-33831-0-92875300-1370989716_thumb.p

Opvallend

Wat mij opviel, naast uiteraard het verschil in graphics, is de afstand. Ondanks dat het om hetzelfde gebied gaat, is de afstand in V zoveel groter. De heli in SA hangt zowat boven de huizen van Los Santos, terwijl de heli in de screen nog verder van de Vinewood-letters afstaat en er geen huizen te zien zijn (van de grenzende stad, zeg maar). Kijk voor het verschil in afstand ook maar eens naar de wegen, de weg onderaan bij V en de weg van SA. SA is veel dichterbij. Dus ook Los Santos zelf (en niet alleen de omgeving) is veel groter. uiteraard wisten we dit al, maar toch leuk om dit te vergelijken. Maakt het mijns inziens wel wat concreter. :)

Link to comment
Delen op andere websites

gallery_1_147_303274.jpg

post-16696-0-54266000-1371052342_thumb.jpg

De Los Santos Tower uit GTA San Andreas en de Maze Bank Tower uit GTA V. Beide op de U.S. Bank Tower in Los Angeles gebaseerd en dus ook de grootste gebouwen in de stad. Hoewel de vorm de wolkenkrabber behouden is gebleven, is er wel een duidelijk verschil te merken aan het helipad op de top.

Link to comment
Delen op andere websites

med_gallery_1_147_90881.jpg

med_gallery_748_15_84452.jpg

Uitzicht vanaf Los Santos Observatory over de binnenstad van Los Santos. Deze bevindt zich zowel in GTA San Andreas als in GTA V aan de rand van de stad (net als de orginele "griffith Obeservatory" in Los angeles.

Wat in eerste instantie opvalt is de gigantische drawing distance in GTA V in vergelijking met San andreas. Verder is ook duidelijk te zien dat er veel meer bebouwing rondom de binnenstad, dan in San andreas,

dit laat duidelijk zien hoeveel gedetaileerder en uitgebreider het stratenplan in V zal zijn in vergelijking tot SA.

Ik ben erg benieuwd naar de vergelijkingen die hier worden gemaakt. smile3.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Vrij gelijkend op Gekkie's locatie, maar ja :puh:

med_gallery_1_147_177528.jpg

Misschien had ik hier beter Verona Beach voor gekozen om te fotograferen, want dat is de locatie, maar dit stukje in Santa Maria heeft meer gelijkenissen met de V-versie, zo tegenstrijdig als dat is.

Wat valt er op: Om te beginnen is er in SA geen enkel ped-verkeer op dit stukje, de bebouwing is gesloten en bestaat alleen maar uit mansions. In Verona zijn het dan wel allemaal winkeltjes, maar het is toch belangrijk om te noteren dat die allemaal gesloten zijn. Hier heb je open gebouwen, bijna hutjes. San Andreas deed voor zijn tijd een vrij goede job, maar je kunt wel zeggen dat het voor huidige standaarden wat leeg en doods aanvoelt. Het oog voor detail bestond er in SA in om ergens een reddingsboei te hangen, in V ligt dat toch net iets verder, lijkt het.

@Dutchy: Inderdaad wel wat geschikter. Twijfelde ook tussen de 2 :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Phoeny, is onderstaande screen niet meer lijkend? Ik vind van wel. :puh: Uiteraard geldt je analyse dan nog steeds; ook hier geen peds...

post-33831-0-89018700-1371122947_thumb.p

Als we daar toch in de buurt zijn, de volgende 2 screens:

post-33831-0-06966400-1371122987_thumb.j

post-33831-0-74437500-1371122992_thumb.p

Santa Marina Pier. Eigenlijk valt hier niet zoveel over te zeggen. Ja, natuurlijk zijn de graphics beter, is het allemaal wat gedetailleerder...

Maar wat me wel erg opvalt is weer de draw distance. Je kunt de bergen dus vanuit elke plaats in Los Santos zien. Dat hoefde je in SA uiteraard niet te verwachten. Lijkt me super mooi, zo'n grote draw distance. Maar vraag me inmiddels wel af wat voor super goede PC je hiervoor moet hebben, maar dat ter zijde.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

gallery_145_280695.jpg

29zu7o7.jpg

Weer een sport, deze keer golf. Ik zou zeggen: kijk en oordeel. Met de hulp van Svenie en Foreigner97

Sorry trouwens dat chat ed er nog op staan.

Bewerkt: door thebig
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...