Jump to content

eerste iphone


mekane

Recommended Posts

Beste gtaforum.nl wie leest er nou niet de status updates ? voor wie het gelezen hebben ga ik een iphone aanschaffen nu heb ik een aantal vragen :

het is de 3GS 16 gb

daar is whatsapp op mogelijk toch ?

wat is de laatste IOS versie

heeft deze iphone flitser

kan hier facetime op.

bedankt voor de antwoorden.

mvg , mekane

Link to comment
Delen op andere websites

Beste gtaforum.nl wie leest er nou niet de status updates ? voor wie het gelezen hebben ga ik een iphone aanschaffen nu heb ik een aantal vragen :

het is de 3GS 16 gb

daar is whatsapp op mogelijk toch ?

wat is de laatste IOS versie

heeft deze iphone flitser

kan hier facetime op.

bedankt voor de antwoorden.

mvg , mekane

WhatsApp op iPhone 3GS is mogelijk, ja. ;)

De laatste iOS-versie die ondersteund wordt op die iPhone is iOS 6.1.3. iOS 7, welke deze herfst uitgebracht wordt helaas niet meer.

iPhone 3GS heeft geen flitser en ook geen FaceTime.

Link to comment
Delen op andere websites

oke bedankt :D en welke hoesjes zijn aan te raden ?

Pff, durf ik zo niet te zeggen. Maar ik zou zeggen, kijk eens rond op Apple's eigen webwinkel. Ter informatie: alle hoesjes voor iPhone 3G zijn ook geschikt voor 3GS. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Draait iOS7 wel op de 3GS? Lijkt mij van niet, de hardware is nou niet bepaald high-end

Nee, 6.1.3 is de laatste versie voor de iPhone 3GS.

Inderdaad. En hoewel iOS 7 in staat is het CPU- en RAM-verbruik te verminderen dankzij UNIX (wat ook in Mac OSX wordt gebruikt), zou een 3GS het zeker niet aankunnen. Daarnaast, het feit dat de 3GS al 4 jaar lang bestaat, vond ik het nu toch echt wel tijd dat Apple stopt met ondersteuning voor nieuwe updates. :puh:

Voor iPhone 4 zal iOS 7 waarschijnlijk de laatste 'major' update zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet wat je gaat bepalen voor die 3gs maar ik raad je ten sterkste af uberhaupt nog te investeren in een 3gs. Vriend van mij heeft al 4 jaar zo'n ding en die zijn gewoon niet meer van deze tijd, veels te traag en apps zijn veels te zwaar voor een telefoon als deze. Facebook blijft bijvoorbeeld nog geen minuut geopend op zijn 3gs puur en alleen omdat de telefoon het niet meer aankan.

Ga minimaal voor een iphone 4 of spaar even door het liefst een 4s+ dan kun je iig nog een aantal jaren ervan genieten en vind je de telefoon niet binnen een jaar al veels te traag.

Link to comment
Delen op andere websites

Draait iOS7 wel op de 3GS? Lijkt mij van niet, de hardware is nou niet bepaald high-end

Nee, 6.1.3 is de laatste versie voor de iPhone 3GS.

Inderdaad. En hoewel iOS 7 in staat is het CPU- en RAM-verbruik te verminderen dankzij UNIX (wat ook in Mac OSX wordt gebruikt), zou een 3GS het zeker niet aankunnen. Daarnaast, het feit dat de 3GS al 4 jaar lang bestaat, vond ik het nu toch echt wel tijd dat Apple stopt met ondersteuning voor nieuwe updates. :puh:

Voor iPhone 4 zal iOS 7 waarschijnlijk de laatste 'major' update zijn.

De laatste 'major' update waar toch 10% niet inzit. Ik heb iOS7 een tijdje op mijn telefoon gehad (4s) en daar werkt wel alles op, maar op de iPhone 4 werkt de dynamische achtergrond niet (een van de 'grote dingen' in de nieuwe update).

Om even een voorbeeld te geven:

ios7-features-comparison1.png?w=1024&h=304

Een aantal opties (2) werken ook niet op de iPhone 4s, misschien niet 'major' dingen maar AirDrop zit er niet in dus.

Als ik het persoonlijk voor het zeggen zou hebben zou ik zeker niet voor de 3GS gaan, een groot aantal apps werkt niet altijd lekker of helemaal niet zelfs, de snelheid is gewoon heel erg laag vergeleken met de nieuwere modellen dus dan zou ik toch voor een 4 gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Geeneens filters op je iphone 4? Wat een support ...

Niet direct via de camera-app nee. Maar nog wel wanneer je de Foto's-applicatie gebruikt. Reden hiervoor is dat voor die filters een 'live-weergave' getoond wordt. Daar heb je een goede processor voor nodig en de iPhone 4 heeft slechts een single-core. Dat kan ie dus gewoonweg niet aan. Waarom het echter ook niet op de iPhone 4S ondersteund wordt, vraag ik mij wel af dan. Want die heeft dezelfde processor als de iPod touch 5G en die ondersteunt wel filters in de camera-app. :puh:

Als je kijkt hoe weinig functionaliteit op de iPhone 4 wegvalt ten opzichte van iOS 6, dan vind ik dat toch een heel positief punt, hoor. En het zijn dan nog niet eens dingen waar ik echt het nu van inzie. Kijk bijvoorbeeld naar de panorama-achtergronden / achtergronden die meebewegen wanneer je je iOS-apparaat kantelt ofzo. Dat vreet RAM en energie, hoor. Blij dat ze het niet op de iPhone 4 hebben gedaan, want dat zou de doodsteekt zijn, denk ik. En ik kan het alsnog op mijn iPod touch gebruiken, evenals AirDrop. Al verwacht ik er niet veel aan te hebben, want natuurlijk zal niet iedereen upgraden naar iOS 7, als zij überhaupt een apparaat hebben waarop AirDrop werkt. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Geeneens filters op je iphone 4? Wat een support ...

Niet direct via de camera-app nee. Maar nog wel wanneer je de Foto's-applicatie gebruikt. Reden hiervoor is dat voor die filters een 'live-weergave' getoond wordt. Daar heb je een goede processor voor nodig en de iPhone 4 heeft slechts een single-core. Dat kan ie dus gewoonweg niet aan.

iPhone 4 heeft toch wel een flitser die gewoon werkt met de camera app ? Of begrijp ik je post nu verkeerd?

Link to comment
Delen op andere websites

Geeneens filters op je iphone 4? Wat een support ...

Niet direct via de camera-app nee. Maar nog wel wanneer je de Foto's-applicatie gebruikt. Reden hiervoor is dat voor die filters een 'live-weergave' getoond wordt. Daar heb je een goede processor voor nodig en de iPhone 4 heeft slechts een single-core. Dat kan ie dus gewoonweg niet aan.

iPhone 4 heeft toch wel een flitser die gewoon werkt met de camera app ? Of begrijp ik je post nu verkeerd?

Een filter is iets anders dan een flitser.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap overigens niet waarom je zo achter de feiten aanloopt door een dergelijk verouderd toestel te kopen.

Wil je per se een iPhone of wil je gewoon een goedkoop toestel?

Wat is daar mis mee? Sommigen zijn op zoek naar specifieke mogelijkheden op een telefoon. Ze willen bijvoorbeeld eenvoud, gemak, goede bouwkwaliteit en een toestel dat gewoon doet wat het moet doen. Dat lijken mij redenen genoeg om een iPhone te nemen, ook al is het een toestel dat van 2010 is. En hij werkt nog steeds goed, hoor. Laat ik zelfs toegeven dat hij op sommige vlakken vloeiender is dan de iPod touch 5G, die dezelfde processor heeft als in de iPhone 4S (dual-core Apple A5 tegen single-core A4 in iPhone 4). En als het gaat om software-updates heeft de iPhone 4 het nog best lang volgehouden tot nu toe. Het begon met iOS 4 en eindigt met iOS 7 (waarschijnlijk ook nog kleinere updates die daarbij horen). Als dat geen prestatie is. Vrijwel geen enkele andere Android-telefoon houdt dat zo lang vol. :puh:

Kortom: iPhone = eenvoud, gemak, kwaliteit/duurzaamheid en betrouwbaarheid. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...