Jump to content

eerste iphone


mekane

Recommended Posts

Ik snap het dat je een iPhone koopt zodat je niet meer hoeft na te denken, maar ik ga toch liever voor een wat meer open platform.

Het gedeelte waar je over Android updates praat is een tunnelvisie. Als je bijvoorbeeld een telefoon met de HTC of Samsung aanpassingen neemt kan je inderdaad niet veel updates verwachten. Je hebt echter wel altijd zelf nog de optie om hier zelf een nieuwe versie van Android op te zetten, of laat dit door iemand anders doen die wel verstand van ICT heeft. De telefoons met Stock Android krijgen nog steeds volledige updates en daarom is je statement dus niet waar.

Kwaliteit valt om te twisten. Schermen van bijvoorbeeld de HTC en Samsung zijn duidelijk beter in contrast / zwartwaarde en vast nog veel meer technische en visuele termen. Duurzaamheid valt ook om te twisten, mijn Galaxy S2 werkt nog steeds goed, zonder visuele beschadigingen terwijl deze toch al minstens 5 keer op de grond is gedonderd. Mijn iPod spatte echter na de tweede keer uit elkaar... Niet dat het nog veel uit maakte want de iOS 6 update maakte mijn ipod vrijwel onbruikbaar.

Maar als je gewoon een telefoon wil die werkt, en bij elke gebruiker hetzelfde is zodat makkelijker kan vragen hoe iets werkt, dan is de iPhone een goede keuze. Galaxy S4 heeft trouwens ook een Simpele UI optie die ook wel handig is voor mijn ouders/opa/oma. Daarvoor moet ik nog maar even kijken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap overigens niet waarom je zo achter de feiten aanloopt door een dergelijk verouderd toestel te kopen.

Wil je per se een iPhone of wil je gewoon een goedkoop toestel?

Wat is daar mis mee? Sommigen zijn op zoek naar specifieke mogelijkheden op een telefoon. Ze willen bijvoorbeeld eenvoud, gemak, goede bouwkwaliteit en een toestel dat gewoon doet wat het moet doen. Dat lijken mij redenen genoeg om een iPhone te nemen, ook al is het een toestel dat van 2010 is. En hij werkt nog steeds goed, hoor. Laat ik zelfs toegeven dat hij op sommige vlakken vloeiender is dan de iPod touch 5G, die dezelfde processor heeft als in de iPhone 4S (dual-core Apple A5 tegen single-core A4 in iPhone 4). En als het gaat om software-updates heeft de iPhone 4 het nog best lang volgehouden tot nu toe. Het begon met iOS 4 en eindigt met iOS 7 (waarschijnlijk ook nog kleinere updates die daarbij horen). Als dat geen prestatie is. Vrijwel geen enkele andere Android-telefoon houdt dat zo lang vol. :puh:

Kortom: iPhone = eenvoud, gemak, kwaliteit/duurzaamheid en betrouwbaarheid. :)

Allemaal leuk en aardig, maar het ging mij meer om het praktische gedeelte. Als je de "eenvoud, gemak, kwaliteit/duurzaamheid en betrouwbaarheid" van een iPhone wilt, waarom koop je dan een verouderd model waarbij veel functionaliteit ontbreekt, zoals weergegeven in die tabel (de 3GS staat er niet eens meer bij)? Vandaar mijn vraag aan TS.

Nu kan ik hieraan de nevenvermelding toevoegen dat mijn Galaxy S2 gewoon op 4.2.2 zit, filters en panorama's al gewoon kan en in mijn ervaring veel eenvoudiger, gemakkelijker, van hogere kwaliteit, enz. is dan een iPhone, maar dat doe ik maar niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap overigens niet waarom je zo achter de feiten aanloopt door een dergelijk verouderd toestel te kopen.

Wil je per se een iPhone of wil je gewoon een goedkoop toestel?

Wat is daar mis mee? Sommigen zijn op zoek naar specifieke mogelijkheden op een telefoon. Ze willen bijvoorbeeld eenvoud, gemak, goede bouwkwaliteit en een toestel dat gewoon doet wat het moet doen. Dat lijken mij redenen genoeg om een iPhone te nemen, ook al is het een toestel dat van 2010 is. En hij werkt nog steeds goed, hoor. Laat ik zelfs toegeven dat hij op sommige vlakken vloeiender is dan de iPod touch 5G, die dezelfde processor heeft als in de iPhone 4S (dual-core Apple A5 tegen single-core A4 in iPhone 4). En als het gaat om software-updates heeft de iPhone 4 het nog best lang volgehouden tot nu toe. Het begon met iOS 4 en eindigt met iOS 7 (waarschijnlijk ook nog kleinere updates die daarbij horen). Als dat geen prestatie is. Vrijwel geen enkele andere Android-telefoon houdt dat zo lang vol. :puh:

Kortom: iPhone = eenvoud, gemak, kwaliteit/duurzaamheid en betrouwbaarheid. :)

Allemaal leuk en aardig, maar het ging mij meer om het praktische gedeelte. Als je de "eenvoud, gemak, kwaliteit/duurzaamheid en betrouwbaarheid" van een iPhone wilt, waarom koop je dan een verouderd model waarbij veel functionaliteit ontbreekt, zoals weergegeven in die tabel (de 3GS staat er niet eens meer bij)? Vandaar mijn vraag aan TS.

Nu kan ik hieraan de nevenvermelding toevoegen dat mijn Galaxy S2 gewoon op 4.2.2 zit, filters en panorama's al gewoon kan en in mijn ervaring veel eenvoudiger, gemakkelijker, van hogere kwaliteit, enz. is dan een iPhone, maar dat doe ik maar niet.

iPhone 4 mist veel functionaliteit omdat de processor dat simpelweg niet aankan. Op de pagina hiervoor had ik het al over die filters die niet ondersteund worden in de camera-app van de iPhone 4 (dus wel via de foto's-app), omdat er gebruik wordt gemaakt van een live-weergave. Dat panorama niet werkt op iPhone 4 en dat dat vreemd is, daar kan ik me nog in vinden. Maar er zijn verschillende applicaties voor (ook gratis), dus opzich geen ramp dan, toch?

Maarre, een Samsung Galaxy SII dat van hogere kwaliteit is? Goed, dat het eenvoudiger en gemakkelijker in gebruik is, blijft natuurlijk jouw ervaring. Maar qua kwaliteit moet ik toch even tegenspraak doen. Die dingen zijn van plastic gemaakt. Dat noem ik geen kwaliteit. iPhone 4(S) en 5 voelen robuust aan, omdat er sterk en duurzaam materiaal wordt gebruikt (roestvrij stalen antenneband, voor- en achterkant van glas ter extra bescherming enz.). Dat glas kan wel sneller kapot, maar de binnenkant wordt dan veel minder snel aangetast.

Om trouwens nog even terug te komen op het verhaal dat de iPhone 4 veel functionaliteit zou missen: als je dit vergelijkt met de functionaliteit van iOS 6 op de iPhone 3GS, dan heeft de iPhone 4 toch nog best veel opties gekregen, hoor. Niet alles, maar dat is logisch. Zelfs de iPhone 4S mist functionaliteit in iOS 7, terwijl die in september 2012 uitgebracht is. De vijfde generatie iPod touch heeft wat dat betreft dezelfde functionaliteit gekregen als de iPhone 5, terwijl die dezelfde specs heeft als de 4S (zelfde processor en RAM).

@Sublime: als je iPod zo snel uit elkaar valt, dan neem ik aan dat het om de vierde generatie gaat? Die is van nog minder goede bouwkwaliteit dan de gemiddelde Android-telefoon. Reden dat iOS 6 daarnaast slecht werkt met je iPod kan komen doordat je maar 256 MB RAM hebt (de helft van wat de andere toestellen, op de iPhone 5 na hebben). Apple doet dit expres om de kosten te drukken. Vijfde generatie iPod touch is echter bijna van zelfde kwaliteit als iPhone 5. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Geeneens filters op je iphone 4? Wat een support ...

Niet direct via de camera-app nee. Maar nog wel wanneer je de Foto's-applicatie gebruikt. Reden hiervoor is dat voor die filters een 'live-weergave' getoond wordt. Daar heb je een goede processor voor nodig en de iPhone 4 heeft slechts een single-core. Dat kan ie dus gewoonweg niet aan.

iPhone 4 heeft toch wel een flitser die gewoon werkt met de camera app ? Of begrijp ik je post nu verkeerd?

Een filter is iets anders dan een flitser.

:fp: voor mezelf..

Link to comment
Delen op andere websites

Tom, je mag nu wel op mijn post reageren met een half A4'tje, een toestel kopen dat al 4 jaar oud is(zelf al is het de heilige iPhone) is gewoon een dom idee.

Niet als hij toch nog prima mee kan in de huidige economie. Het valt namelijk op dat veel mensen voor de iPhone 4 gaan de laatste tijd, omdat ze een nieuw (lees: modern en nog steeds goed ondersteund) toestel willen, maar alleen willen betalen voor het abonnement en dus niet voor het toestel zelf. Waarschijnlijk zal dat in september gaan veranderen, want dan verdwijnt de iPhone 4 en wordt deze vervangen door de iPhone 4S (vanwege de volgende iPhone). En volgend jaar hoef je dan weer op z'n beurt niets te betalen voor de iPhone 5 enz. enz.

Feit blijft in ieder geval dat de iPhone 4 nog steeds enorm gewaardeerd wordt door de consument, zelfs al zou je nu beter kunnen wachten tot de iPhone 4S gratis is i.c.m. een abonnement. :puh:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Word jij betaald om reclame te maken ofzo? Flitskikker bedoelt dat je voor het zelfde geld een beter toestel hebt, maar TS dat niet doet omdat hij "hip" wil zijn (persé een iPhone) of het gewoon niet weet.

Link to comment
Delen op andere websites

iPhone 4 mist veel functionaliteit omdat de processor dat simpelweg niet aankan. Op de pagina hiervoor had ik het al over die filters die niet ondersteund worden in de camera-app van de iPhone 4 (dus wel via de foto's-app), omdat er gebruik wordt gemaakt van een live-weergave. Dat panorama niet werkt op iPhone 4 en dat dat vreemd is, daar kan ik me nog in vinden. Maar er zijn verschillende applicaties voor (ook gratis), dus opzich geen ramp dan, toch?

Maarre, een Samsung Galaxy SII dat van hogere kwaliteit is? Goed, dat het eenvoudiger en gemakkelijker in gebruik is, blijft natuurlijk jouw ervaring. Maar qua kwaliteit moet ik toch even tegenspraak doen. Die dingen zijn van plastic gemaakt. Dat noem ik geen kwaliteit. iPhone 4(S) en 5 voelen robuust aan, omdat er sterk en duurzaam materiaal wordt gebruikt (roestvrij stalen antenneband, voor- en achterkant van glas ter extra bescherming enz.). Dat glas kan wel sneller kapot, maar de binnenkant wordt dan veel minder snel aangetast.

@Sublime: als je iPod zo snel uit elkaar valt, dan neem ik aan dat het om de vierde generatie gaat? Die is van nog minder goede bouwkwaliteit dan de gemiddelde Android-telefoon. Reden dat iOS 6 daarnaast slecht werkt met je iPod kan komen doordat je maar 256 MB RAM hebt (de helft van wat de andere toestellen, op de iPhone 5 na hebben). Apple doet dit expres om de kosten te drukken. Vijfde generatie iPod touch is echter bijna van zelfde kwaliteit als iPhone 5. :)

Je suggereert de hele tijd dat de iPhone zo geweldig is omdat het zo makkelijk in gebruik is, maar nu zeg je opeens dat je ook tevreden bent met een aparte applicatie die je moet opzoeken, installeren en apart moet aanklikken om deze filters te gebruiken. Daar gaat het argument ook een beetje van het gebruikersgemak. Dat lijkt mij juist de reden waarom je een iPhone koopt.

In je tweede alinea suggereer je dat een Galaxy S2 minder lang mee zal gaan omdat deze van gehardend plastic is gemaakt? Ten eerste bevat de binnenkant van je iPhone ook gewoon plastic, ten tweede aantasting van wat? Je iPhone is niet luchtdicht afgesloten ofzo ... Het plastic is beter in het absorberen van energie dus het heeft beter gebruikersgemak. De enigste reden waarom je telefoon van glas wil is dat het er "luxer" uit kan zien. Voor de rest zie ik er eigenlijk vooral nadelen aan: Je moet een protector kopen, is zwaarder en is gevaarlijker. Dit maakt je iPhone dus op geen één reden meer "duurzaam".

Zo te zien is het iPod case design niet veel veranderd. Het is inderdaad slecht dat deze maar 256MB bevat, maar ik koop deze iPod omdat het gewoon moet werken. Ik wil als een gebruiker dus niet over specs gaan lullen (Als ik apple producten koop). Het verhaal om de kosten te drukken, het lijkt me eerder een verhaal om de winst te verhogen. Ze hebben niet voor niets zovéél geld.

Over een jaar zitten we met de iPod 6, en dan krijgen we natuurlijk precies hetzelfde verhaal te horen: Ja de hardware is oud en je moet maar een nieuwe kopen. Dat was ik dus niet van plan, en in middels zit ik hier met een Galaxy S2 die al bijna 2,5 jaar oud is, Android 4.2.2 (met filters), 32GB aan storage voor mijn muziek. Elke keer als ik mijn scherm weer unlock krijg ik een helder scherm met mooie contrasten te zien.

Link to comment
Delen op andere websites

Denk niet dat het bepaald de bedoeling was om dit topic te veranderen in een apple vs android topic, de TS zoekt een iPhone en laten we hem daarmee helpen, niet een discussie starten die er voor hem verder niet toe doet, anders vroeg hij hier wel om.

Link to comment
Delen op andere websites

[...]

iPhone 4 mist veel functionaliteit omdat de processor dat simpelweg niet aankan. Op de pagina hiervoor had ik het al over die filters die niet ondersteund worden in de camera-app van de iPhone 4 (dus wel via de foto's-app), omdat er gebruik wordt gemaakt van een live-weergave. Dat panorama niet werkt op iPhone 4 en dat dat vreemd is, daar kan ik me nog in vinden. Maar er zijn verschillende applicaties voor (ook gratis), dus opzich geen ramp dan, toch?

Maarre, een Samsung Galaxy SII dat van hogere kwaliteit is? Goed, dat het eenvoudiger en gemakkelijker in gebruik is, blijft natuurlijk jouw ervaring. Maar qua kwaliteit moet ik toch even tegenspraak doen. Die dingen zijn van plastic gemaakt. Dat noem ik geen kwaliteit. iPhone 4(S) en 5 voelen robuust aan, omdat er sterk en duurzaam materiaal wordt gebruikt (roestvrij stalen antenneband, voor- en achterkant van glas ter extra bescherming enz.). Dat glas kan wel sneller kapot, maar de binnenkant wordt dan veel minder snel aangetast.

Om trouwens nog even terug te komen op het verhaal dat de iPhone 4 veel functionaliteit zou missen: als je dit vergelijkt met de functionaliteit van iOS 6 op de iPhone 3GS, dan heeft de iPhone 4 toch nog best veel opties gekregen, hoor. Niet alles, maar dat is logisch. Zelfs de iPhone 4S mist functionaliteit in iOS 7, terwijl die in september 2012 uitgebracht is. De vijfde generatie iPod touch heeft wat dat betreft dezelfde functionaliteit gekregen als de iPhone 5, terwijl die dezelfde specs heeft als de 4S (zelfde processor en RAM).

@Sublime: als je iPod zo snel uit elkaar valt, dan neem ik aan dat het om de vierde generatie gaat? Die is van nog minder goede bouwkwaliteit dan de gemiddelde Android-telefoon. Reden dat iOS 6 daarnaast slecht werkt met je iPod kan komen doordat je maar 256 MB RAM hebt (de helft van wat de andere toestellen, op de iPhone 5 na hebben). Apple doet dit expres om de kosten te drukken. Vijfde generatie iPod touch is echter bijna van zelfde kwaliteit als iPhone 5. :)

Ik blijf het verwonderlijk vinden dat de Appelaars "plastic" interpreteren als "slechte kwaliteit".

Mijn toestel voelt ook goed aan (en is veel lichter dan een iPhone) en ik zie geen beschadigingen op de kunststof behuizing. Ik kan gemakkelijk de achterkant verwijderen als ik een SIM-kaart, SD-kaart of batterij wil verwisselen en mijn scherm springt niet in duizend stukjes uiteen als hij eens komt te vallen. Verder ben ik het eens met de bovenstaande post van Sublime.

Maar goed, zoals hierboven vermeld, we dwalen af. Vandaar vanaf nu gaarne weer ontopic. De vraag aan TS staat natuurlijk nog steeds open.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...