Jump to content

Peiling interesse IV Scripting

Interesse GTA IV Modding  

7 leden hebben gestemd

1. 1. Heb je al eens in GTA IV gescript?

• Ja
      1
    • Neen
      6
  2. 2. Zou je graag leren scripten in GTA IV?

• Ja
      4
    • Neen
      1
    • Misschien
      2
  3. 3. Heb je ervaring in programmeren in het algemeen?

• Neen
      6
    • Ja, minder dan 1 jaar
      0
    • Ja, meer dan 1 jaar
      1
  4. 4. Heb je een voorkeur voor programmeertaal?

• Neen
      7
    • Ja: C++
      0
    • Ja: C#
      0

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb me enkele maanden geleden verdiept in GTA IV scripting en mezelf de basis aangeleerd. Daarna heb ik enkele maanden stilgelegen wegens andere prioriteiten, maar nu ik 3 maanden vakantie heb ben ik van plan me er terug in te verdiepen. Er is erg weinig informatie over het scripten in GTA IV, dus is het niet gemakkelijk om dit te leren. Ik zou het leerproces van toekomstige beginners wat willen versnellen door zelf enkele tutorials te schrijven, maar om te weten op welk niveau ik dit moet doen en of hier überhaupt wel interesse voor is heb ik jullie hulp nodig! Daarom wil ik jullie vragen om de poll in te vullen.

In de poll staan vrij algemene antwoorden, dus een berichtje achter laten is erg welkom: hoe lang heb je precies ervaring, en in welke programmeertaal? Welk soort modificaties wil jij maken? Heb je interesse, maar geen tijd? ...

Om wat verduidelijking te geven bij de laatste vraag over een voorkeur qua programmeertaal: er is enkel ondersteuning voor het scripten in C++ en C#, vandaar dat enkel deze talen opgenomen zijn in de antwoorden.

Alvast bedankt!

Geplaatst:

Ik heb opzich wel interesse om te scripten. Ik ben wel benieuwd hoe lang ik dit kan volhouden, voordat m'n interesses afdwalen naar iets anders. :puh:

Geplaatst:

Ik heb al eens gescript, gewoon basis dingen zoals als je bijvoorbeeld op L+ALT drukt dat je onderaan in je beeld ziet: Hello! oid.

Maar om GTA 4 te scripten voor dingen die echt useful zijn neh; te moeilijk.

Geplaatst:

Top initiatief Hannes!thumbsup2.gif Helaas zoals je weet geen PC om IV mee te draaien, maar ben wel erg benieuwd naar waar je dit naartoe gaat brengen!

Geplaatst:

Pfff, lastig Hannes! Ik zou je tutorials zeker volgen. Heb een beetje GTA IV gescript, maar niet zo heel erg veel. Heb ook niet echt programmeerkennis; je kunt SCM niet echt programmeren noemen. Als je SCM meerekend, dan inmiddels een jaar of 5. Maar ik denk dat je het zonder bedoelt. ;) Geen voorkeur, aangezien ik geen van beiden scripttalen ken. :(

Geplaatst:

Nog meer mensen die even willen zeggen wat zij willen? Er zijn tot nu toe niet zoveel geïnteresseerden zie ik en er kruipt best veel werk in zo'n tutorials schrijven, al zeker als ik de programmeertaal zelf ook moet uitleggen.

Geplaatst:

Leuk initiatief Hannewasco !

Helaas zelf totaal geen ervaring in Scripten, lijkt me uiteraard gaaf om te doen.

Neemt niet weg dat het behoorlijk wat tijd kost om te leren , en ook voor jou natuurlijk om tutorials te maken.

Ik heb iengeval er wel interesse in!

Als voorbeeld lijkt me het gaaf om een puntensysteem ala carmageddon te maken.

Dat je een counter hebt en als je iemand raakt met je wagen een aantal punten krijgt.

Leuk systeem om verder uit te bouwen :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...