Jump to content

Computer start niet meer op


Sublime

Recommended Posts

Dusss, ik was mijn 2k computer in elkaar aan het zetten vandaag. Nadat ik klaar was had ik de kast nog open gelaten en ook nog geen hdd geplaatst (alleen een ssd voor het systeem). Start ik de pc op, installeer ik windows en speel ik alvast wat rond.

Sluit ik mijn PC af, plaats ik de connector voor de HDD en tevens de twee side panels zodat die ook fatsoenlijk bruikbaar is. Hierna sluit ik mijn computer weer aan met alle kabels, start ie niet meer op!

De computer gaat een halve seconde aan en slaat dan vervolgens af. Dit leek mij een power issue dus ik één voor één die power connectors los trekken, blijkt het de connector naar de bovenkant van het moederbord te gaan. Probeer ik een andere kabel (3x2 naar 4x2 omdat ik geen ander meer heb) start mn pc helemaal niet meer op! Doe ik de orginele kabel er weer in, trek ik alle fans eruit en nu ligt hij hier nog steeds dood.

Weten jullie misschien waar het aan kan liggen? Ik erger me echt dood aan dit probleem dat hij 20 min geleden nog gewoon zn werk deed!

Bewerkt: door Sublime
Link to comment
Delen op andere websites

Het enige wat ik kan zeggen is dat ik onlangs ook een nieuwe computer heb gekocht en perfect werkte ... tot enkele uren nadien: toen viel m'n PC gewoon uit en was daarna niet meer aan te krijgen. Terug uit elkaar gehaald en de PC proberen opstarten met enkel de basiscomponenten (moederbord, RAM, processor en voeding) en als ik dan startte dan begonnen de fans te draaien en stopten er na een halve second mee. Als ik het met een andere voeding probeerde was er geen probleem, dus misschien is bij jou je voeding ook kapot?

Link to comment
Delen op andere websites

Een HDD gebruikt normaal gezien niet meer dan 20 Watt. Lijkt me sterk dat het daar aan ligt. Kan je misschien een foto maken van de binnenkant? Een 3x2 stekker is een PCIe stekker voor de videokaart en een 4x2 stekker is een stekker voor de processor en het moederbord. Als je die PCIe stekker in de 4x2 voor het moederbord hebt gestoken dan is er een grote kans dat je voeding nu onverbiddelijk kapot is.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een PCI express stekker in de CPU connector gestopt, en als aanvulling op mijn verhaal, daarna deed hij nog steeds een halve seconden aan en gaat daarna weer uit.

Ik heb net andere voeding geprobeerd, zelfde probleem. Dit is zonder aangesloten HDD/SSD en GPU. Lijkt me een grote kans dat mijn moederbord of CPU kapot is, weet iemand hoe ik dit kan testen? Ik heb 800 watt btw.

http://tweakers.net/...#tab:inventaris

EDIT: Of zou het ook aan het memory kunnen liggen? Dan moet ik namelijk mijn heatsink eraf halen :(

EDIT2: Ik ben trouwens vergeten te melden: Als ik alleen die 24 pins connector in mijn mobo stop start het mobo wel op, zonder CPU natuurlijk. Zou die CPU connector ook power voor memory leveren of wat?

Bewerkt: door Sublime
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een PCI express stekker in de CPU connector gestopt, en als aanvulling op mijn verhaal, daarna deed hij nog steeds een halve seconden aan en gaat daarna weer uit.

Ik heb net andere voeding geprobeerd, zelfde probleem. Dit is zonder aangesloten HDD/SSD en GPU. Lijkt me een grote kans dat mijn moederbord of CPU kapot is, weet iemand hoe ik dit kan testen? Ik heb 800 watt btw.

http://tweakers.net/...#tab:inventaris

EDIT: Of zou het ook aan het memory kunnen liggen? Dan moet ik namelijk mijn heatsink eraf halen :(

EDIT2: Ik ben trouwens vergeten te melden: Als ik alleen die 24 pins connector in mijn mobo stop start het mobo wel op, zonder CPU natuurlijk. Zou die CPU connector ook power voor memory leveren of wat?

Is je CPU-koeler zo groot dat hij over de geheugenbalkjes valt? Zo niet, dan hoef je die koeler niet van je CPU te halen en kun je gewoon de balkjes uit je moederbord klikken ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...