Jump to content

Waroom hebben de ballas en grove street ruzie met elkaar?


GTA-FTW

Recommended Posts

Wel, ik weet niet of er echt een reden wordt gegeven waarom ze ruzie hebben. Het is geen vreemd verschijnsel dat een gang een rivaliserende gang heeft: dat gebeurt in het echte leven ook zeker, en met de meeste gangs in GTA is dat dus ook het geval. Als je op deze pagina kijkt, kun je bij elke gang ook wel zien dat ze een bepaalde rivaal hebben.

Wellicht heeft het feit dat Grove Street tegen drugs(handel) is, en de Ballas grootschalig in drugs handelt een reden: dat verschil in denken en doen zou een voor een rivaliteit kunnen zorgen.

Maar volgens mij is er niet veel vrijgegeven over de 'roots' van de rivaliteit: het is gewoon zo.

En uiteraard bevorderen bepaalde acties, zoals het doden van Beverly Johnson, hun relatie niet echt.

Bewerkt: door Foreigner97
Link to comment
Delen op andere websites

Misschien vind je dit filmpje interessant, een soort proloog op het verhaal van San Andreas. Het geeft niet helemaal antwoord op je vraag, maar laat in ieder geval de ontwikkelingen van vlak voor de storyline zien:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik dacht altijd omdat ze aannamen dat de Ballas Beverly Johnson (moeder CJ, Kendl, Sweet, Brian) hadden vermoord... maar ik kan er natuurlijk compleet naastzitten, kijk vooral het filmpje van SpacyColours even ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Rivaliserende bendes zijn overal ter wereld een bekend verschijnsel, vooral natuurlijk in Amerika. Los Angeles staat bekend om haar vele diversiteit als het gaat om straatbendes. (vrijwel) iedereen is bekend met de Bloods en Crips, die ook ooit begonnen als kleine straatbendes in LA, zij kwamen uit de stad Compton in los Angeles, en hun territoriums lagen naast elkaar. Dit is ook het geval in GTA:SA. Ik vermoed dan ook dat de Ballas de tegenhangers zijn van de Bloods en de Grove Street de tegenhanger van de Crips(of andersom). De reden van rivaliteit heeft vaak te maken met financiën, in het echte leven betalen winkeleigenaars enz in de wijk van de Bloods elke maand protection money aan de Bloods, om te voorkomen dat hun winkel wordt overvallen of iets in die richting. Ook drugsdealers betalen elke maand keurig een gedeelte van hun winst aan de bende van die wijk, zo niet dan staat die dealer wat te wachten. Om zoveel mogelijk geld te krijgen iedere maand proberen deze bendes dus wijken van elkaar af te pakken, om zo de ander de loef af te steken en zelf meer geld in handen te hebben. ( bij gang territory wars uit gta krijg je steeds meer geld bij je savehouse naarmate je meer wijken overneemt). On Topic denk ik dus dat deze echte redenen van bende oorlogen en rivaliteit dus de drijfveer is geweest voor R* om dit na te maken bij the grove en the ballas om zo een realistische sfeer te creeëren!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...