Jump to content

GTA-Sheep

Recommended Posts

Goedemiddag,

Ik heb voor mijn werk een mooie spreadsheet in Excel gemaakt met daarop een lange lijst van afgewikkelde dossiers. Echter, bij toeval zag ik dat 1 nummer er 2 keer op stond en ik ga er vanuit dat er wellicht nog meer doublures in zitten. Heeft 1 van de aanwezige heren/dames een idee welke formule je daarop kan loslaten zodat ik dat in 1 keer kan zien? Dank :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je het al geprobeerd met "Duplicaten verwijderen" onder tabblad "gegevens"?

Selecteer alles wat je wil controleren. Druk op "duplicaten verwijderen" en selecteer daar de kolommen die hij moet controleren. Als de nummers wel hetzelfde zijn maar de rest van de tekst niet, maar je wilt ze wel verwijderen, klik dan alleen op de eerste kolom. Als dingen verschillend zijn, dus bijvoorbeeld het nummer in eerste kolom is hetzelfde maar de naam in tweede kolom niet, en je klikt beide kolommen aan, dan zal die niet verwijderd worden. Een voorbeeldje.

[table=header]Kolom 1|Kolom 2

1|2

2|2

3|2

4|2

4|3

5|2

5|2

6|2[/table]

Als je hier klikt op duplicaten verwijderen en slechts de eerste kolom selecteert, dan wordt één 4 en één 5 verwijderd. Wat daarachter in de tweede kolom staat is niet relevant.

Als je hier op duplicaten verwijderen klikt en je selecteert beide kolommen, dan wordt alleen een vijf verwijderd. De 4 is namelijk niet precies hetzelfde; in de tweede kolom staat een andere waarde.

Hopelijk is het zo duidelijk, succes Sheepie :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...