B Smart Geplaatst: 14 juli 2005 Rapport Geplaatst: 14 juli 2005 (bewerkt) Voor dat je begint, ik heb voor deze tut een Grunge brush gebruikt. Vanaf deze link kun je hem downloaden: TUTRIAL BRUSHES Druk op "D" of de kleuren op default te zetten. Daarna maak je je achtergrond zwart Je plaatje ziet er zo uit : 2. Maak nu een nieuwe layer. {CTRL+SHIFT+N} Pak nu je favoriete grunge brush, ik heb die van de link bovenaan de tutorial gepakt. Nou begin met brushen, zwart en wit. (Probeer niet te slepen met je brush, dan ziet het er niet uit. Probeer dus gewoon te klikken). Switch je kleuren steeds, zwart/wit , zwart/wit enz. Dit doe je simpel door X op je toetsenbord in te drukken. Als je met 1 brush zwart en wit gehad hebt, pak dan een andere brush, maar wel van hetzelfde pakket. Dit heb ik: 3.Nu gaan we een mooie kleur toepassen. Als eerst maak je een nieuwe color balance layer. {LAYER>NEW ADJUSTMENT LAYER>COLOR BALANCE}. Voor deze pakken we alleen de midtones kleuren. Gebruik deze settings: { +50 , 0 , 0 } . Druk op ok. Nou selecteer je de Color balance layer. Als je hem geselecteert hebt, ga je naar FILTER>RENDER>CLOUDS . 4. Herhaal stap 3 helemaal, alleen gebruik nu een andere kleur. Ik heb de kleur groen gepakt. Gebruik deze settings: { 0 , 50 , 0 } . ALs je dit gedaan hebt doe je ook weer FILTER>RENDER>CLOUDS. Zo ziet mijn plaatje er uit na deze 4 stappen: 5. We zijn bijna klaar, Het laatste wat we gaan doen is er een mooie rand omheen maken. Maak een nieuwe layer, plaats deze layer boven alle andere layers. Select het hele plaatje { CTRL+ A } Na dit ga je naar EDIT>STROKE en gebruik je de volgende settings: Zet de blending mode van deze layer op "Overlay". Nu open je de blending options en ga je naar "stroke", gebruik deze settings: Nu ben je klaar!!! Zo ziet mijne er uit: Bewerkt: 14 juli 2005 door B Smart Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.