Jump to content

Aantal (hoofd)missies?


Svenie

Recommended Posts

Een simpele vraag: hoeveel (hoofd)missies zal GTA V volgens jullie bevatten? Om een indicatie te geven: GTA San Andreas bevat 108 storyline missies, GTA IV 88. Ik weet dat het moeilijk is om een exact cijfer te geven, dus is het wellicht makkelijker om op basis van eerder genoemde GTA's te zeggen of je denkt dat GTA V langer of juist korter dan deze zal zijn.

Persoonlijk denk en hoop ik dat GTA V net iets langer dan GTA IV, maar net iets korter dan GTA SA zal zijn. Ik verwacht een 95 tot 100-tal storyline missies. Dit klinkt misschien wat weinig voor een game met drie hoofdrolspelers, maar als de missies uitgebreider dan ooit tevoren zullen zijn, wat ik wel verwacht, zal dit denk ik haast niet te merken zijn. Ik verwacht dus eerder dat GTA V langere missies zal hebben, dan dat het de GTA met het hoogste aantal missies wordt.

Link to comment
Delen op andere websites

100 is denk ik inderdaad wel een mooie schatting met zoals je zegt ook een variatie in de lengte van de missies.

Toch denk ik wel dat het de GTA met het grootste aantal missies zal zijn, simpelweg wegens Rockstar's quote "dit is onze grootste en meest ambitieuze game tot nu toe"

Als zo'n grote developper zoiets zegt, moet dat dus toch al wel wat betekenen, denk ik.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat één storyline zo'n 90 missies zou hebben. Maar ik denk ook dat er meer zijn, vanwege keuzes die je maakt. In totaal denk ik rond de 100 missies, maar dus niet allemaal speelbaar in één storyline. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk rond de 100 langere missies, of wat meer, maar dan kortere missies. Als ik het goed begrepen heb is de map héél groot, genoeg ruimte om dus missies te kunnen maken. Zeker als je kijkt naar plekken waar missies mogelijk zijn. Denk aan de Mount Chillad of een deal rondom het windmolenpark. Daarnaast gaat het vooral om overvallen, uit San Andreas kennen we de missie Breaking the Bank at Caligula's, hier gingen ook een paar missies aan vooraf, als er meerdere overvalmissies in de verhaallijn voorkomen en je ook nog voorbereidingsmissies hebt, tikt het wel aan. Alleen zou ik niet weten als dat het geval is, aangezien het drietal ervaring heeft.

Link to comment
Delen op andere websites

Alleen zou ik niet weten als dat het geval is, aangezien het drietal ervaring heeft.

Zij hebben wel ervaring, maar wij niet! Daarom kan Rockstar eigenlijk geen stapjes overslaan in het proces, ondanks dat iemand met ervaring dat wellicht wel zou doen. ;)

En trouwens, zo'n grote overval, daar moet alles tot in de puntjes uitgewerkt worden. Helemaal niets kan aan toeval overgelaten worden! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Hoop het niet... Dat zal vast flink aantikken, maar zijn waarschijnlijk ook vrij saaie missies... Als je dat één keer gespeeld hebt, ben je het wel zat. Ik denk dus een stuk minder dan 110, maar er zal vast wel downloadbare content komen waardoor je meer missies krijgt. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat het de GTA met de meeste missies gaat worden. Grote map vraagt gewoon om op de belangrijkste plaatsen een missie te hebben, dus dat gaat ook gebeuren, lijkt me.

Wat ik ook denk is dat, ondanks de focus op bankovervallen ligt, het merendeel van de missies toch gewoon daar niets mee te maken gaat hebben. R* had geloof ik aangegeven dat de speler zelf de bankoverval zowat kon plannen. De dingen die cruciaal zijn in het plan gaan natuurlijk wel in missies gegoten worden, maar je kan het jezelf ook moeilijker maken door dingen niet te doen. Ik geloof dat als je alles doet, je meer missies gaat kunnen spelen dan als je met een zo'n min mogelijke voorbereiding erop afgaat.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik gok op heel weinig hoofdmissies. Een stukje van 50 hoofdmissies voor de centrale verhaallijn en een shitton aan vertakte zijmissie's, maar dan echt veel. Dus als je die allemaal zou optellen zit je volgens mij aan een 150-200 missies in totaal.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat ze een iet wat anders missie systeem hebben: dat bijvoorbeeld een overval en de voor bereidingsmissies bij elkaar horen, soort chapters of zoiets. En zo niet zullen we wel dik over de 100 gaan denk ik.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik gok op heel weinig hoofdmissies. Een stukje van 50 hoofdmissies voor de centrale verhaallijn en een shitton aan vertakte zijmissie's, maar dan echt veel. Dus als je die allemaal zou optellen zit je volgens mij aan een 150-200 missies in totaal.

Denk ik ook maar de zijmissies zullen wel verplicht zijn om uit te voeren, en zullen eerder character-based storyline zijn, terwijl de main storyline eerder het verhaal van de 3 tesamen tegen een mogelijke antagonist met een mogelijk doel zullen zijn.

70 Main Story (overvallen en een gezamenlijk doel proberen bereiken, inclusief 15 voorbereidingsmissies

60 Characterbased (20 Michael en zijn problemen met FBI en gezin, 20 Trevor tegen the Lost, 20 Franklin en zijn GVS-gang)

130 Storyline missies in totaal

Zoiets?

Link to comment
Delen op andere websites

Het gaat me niet zo zeer om het aantal, maar zolang ze maar goed uitgewerkt zijn, en nog belangrijker, één geheel vormen. Ik verwacht dat het aantal missies redelijk zal meevallen, maar dat het aantal variaties hierop, enorm is toegenomen. Zeker door de nieuwe opzet met de hoofdpersonages, vermoed ik dat het mogelijk is de storyline op ieder punt (of vrij veel, dan, ieder punt is wel wat overkill) wat bij te sturen. Een storyline bestaande uit bijna honderd missies zoals wat GTA San Andreas heeft, lijkt me zeker niet onlogisch. Als hierbij nog een serie klusjes komen, die de storyline wat faciliteren (als in, je moet je zelf bewijzen voor iemand zoals 8-Ball was, voor een gunst), kom je gauw op zo'n 120 missies. Ik denk dat we daar toch wel even zoet mee zijn..

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nog wat info gevonden over de storyline:

De kaart zal vanaf het begin volledig toegankelijk zijn. Het spel speelt zich af tussen 2010 en 2013. En de storyline neemt ongeveer 25 uur in beslag om uit te spelen. Het zal voor sommige missies nodig zijn om een bepaalde hoeveelheid geld te hebben.

Bron:Wikipedia.nl

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...