Jump to content

Aandelen GTA V


Faenty.

Recommended Posts

We kunnen in GTA V dus aandelen gaan kopen (BAWSAQ lol), maar hoe gaat dit in zijn werk gaan? Zal het willekeurig veranderen? Zal je er extraatjes door kunnen krijgen als je erg investeert in een bedrijf? Kan je er zelf invloed op hebben door bijvoorbeeld een ban te overvallen, dan goedkope aandelen kopen en dan wachten totdat ze weer goed gaan lopen of bijvoorbeeld een concurrent van het bedrijf waar jij aandelen in hebt omleggen waardoor de aandelen stijgen?

vo26Uay.jpg

Discuss.

Bewerkt: door Pwned.
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 33
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Faenty.

    5

  • Tommie59

    4

  • Phoenyxar

    2

  • BelgiumRedDevils

    2

Aha, over eigen invloed had ik nog niet nagedacht. Ik weet niet of dat mogelijk gaat zijn, maar het idee intrigeert me wel! Ik vraag me af of men ergens een voerhaaste fout gaat maken waardoor het enorm makkelijk zou zijn om geld hiermee te doen (wat altijd gebeurd) De LCN zal wellicht wel een speling zijn op de Dow Jones dan, maar daar is nog niks over geweten denk ik?

Binco valt me op in de lijst. Ik herinner me Binco niet in IV, dus het keert nu terug?

Link to comment
Delen op andere websites

Binco valt me op in de lijst. Ik herinner me Binco niet in IV, dus het keert nu terug?

Hopelijk! Binco was een leuke winkel, herinner me nog dat er een winkel van Binco was, aan het einde van Groove Street.

Link to comment
Delen op andere websites

Binco valt me op in de lijst. Ik herinner me Binco niet in IV, dus het keert nu terug?

In GTA IV ben ik meermaals billboards van Binco tegengekomen. Daarnaast was de kledingwinkel waar Franklin aan het shoppen was een filiaal van SubUrban, dus het zijn wel de oude winkels uit GTA San Andreas die het overleefd hebben. :puh:

Ik hoop niet dat je zelf er al te veel invloed op uit kunt oefenen, omdat het anders inderdaad wel erg makkelijk zal worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Bijna alles is rood, flinke crisis.

Ik zou dan gaan voor Ammonution omdat je dan vast wel een wapen kan krijgen om,zoals pwned al heeft gezegd, de concurent op wat gratis lood te trakteren.

Maar doe je het voor het geld dan zou ik gaan voor: Badger omdat die als enige op die pagina in het groen staat.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat ik mij afvraag (en hoop) is of deze beurs gekoppeld zal zijn aan de servers van Rockstar Games waardoor er ook echt marktwerking ontstaat en de prijzen realtime kunnen veranderen dmv de vraag en aanbod van de aandelen gekocht en verkocht door alle GTA V spelers.

Is dat niet een beetje te realistisch voor gta ?

Link to comment
Delen op andere websites

Er is ook een tab met "news" wellicht ga je daar zie wat voor invloeden er spelen op de beurs.

@Haakontje, dat zou awesome zijn maar wat dan met mensen zonder internet?

Bewerkt: door Pwned.
Link to comment
Delen op andere websites

Het was al bekend in GTA IV dat Binco een beursgenoteerd bedrijf is, niets nieuw dus. Op de BAWSAQ zijn wel zo'n 500 bedrijven actief, ben eens benieuwd van hoeveel daarvan we effectief aandelen zullen kunnen kopen.

Ik denk dat de missies die je speelt, of de manier waarop je ze speelt wel eens een invloed kunnen hebben op de marktprijzen. Neem nu dat je bijvoorbeeld in een missie een tankstation van Terroil opblaast, dan neem ik aan dat dit negatieve gevolgen heeft voor het bedrijf op de beurs. De missies buiten beschouwing gelaten, vermoed ik dat de prijsverschuivingen gewoon random zullen gebeuren. Het is en blijft speculeren.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat ik mij afvraag (en hoop) is of deze beurs gekoppeld zal zijn aan de servers van Rockstar Games waardoor er ook echt marktwerking ontstaat en de prijzen realtime kunnen veranderen dmv de vraag en aanbod van de aandelen gekocht en verkocht door alle GTA V spelers.

Is dat niet een beetje te realistisch voor gta ?

Is het hele spel nu niet een heel stuk realistischer geworden? ;)

Er is ook een tab met "news" wellicht ga je daar zie wat voor invloeden er spelen op de beurs.

@Haakontje, dat zou awesome zijn maar wat dan met mensen zonder internet?

Hmmm, ja daar had ik nog niet aan gedacht.. misschien toch maar niet.

Touche.

Daar heb je een wel punt.

Link to comment
Delen op andere websites

Zelf invloed uitoefenen lijkt me wel echt heel geniaal als ze dat erin hebben gedaan. :tu: Dan kan je dus ofwel afwachten, ofwel het heft in eigen hand nemen. Maar ik vrees dat het gewoon een gokspelletje is... Dus dat je geld erop kan zetten (en eraf kunt halen) en dan heb je -wellicht- een rendement behaald. Al hoop ik dat dan geen rekening is gehouden met de economische crisis. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...