Jump to content

Politie schiet hond neer


Davedavy

Recommended Posts

Die agent heeft het hier vast ook niet heel makelijk mee.

Dan moet je m.i. gewoon niet agent worden. Zulke situaties horen bij dat beroep, en als je daar niet mee om kan gaan... Kun je gewoon beter voor een ander beroep kiezen knipoog.gif

Het is nogal een uitspraak die je doet. Ik denk dat juist het menselijke het politiewerk nog een beetje mooi maakt tegenwoordig. Zou je liever een agent hebben met gevoel die zich kan inleven in de situatie, dan een gevoelloze robot die enkel zwart-wit denkt? Lijkt mij niet. Had ik in de betreffende situatie gestaan, dan had ook ik eerst de hond uitgeschakeld (vraag me niet hoe, daar kan ik van afstand niet zo een antwoord op geven) maar daarna had ik er wel een verschrikkelijk gevoel aan over gehouden.

Sorry dat ik wat verkeerd overkwam. Tuurlijk is die agent geschrokken, en heeft er waarschijnlijk ook nog wel over nagedacht. Over of hij het juiste heeft gedaan of niet. Maar ik bedoelde dat je geen agent moet worden, als je zulke incidenten ophoopt (in je verstand), dat je er dagenlang alleen maar aan kan denken (ik dacht dat Pwned. dat bedoelde). Net als je in andere beroepen waar je veel met emoties te maken krijgt, zoals psychiater, je ook niet je 'werk' mee naar huis moet nemen. Ik denk dat een agent al genoeg meemaakt. Het lijkt me niet dat je daar geestelijk beter op wordt.

Als je zonder gevoel, op een onmenselijke manier, zo'n beroep gaat uitvoeren, gebeuren zulke dingen alleen maar meer lijkt mij. Zonder inlevingsgevoel, maak je alleen maar slechtere beslissingen... Dus dat is inderdaad niet de bedoeling.

Wel vreselijk trouwens dat er ook mensen zijn die dan deze agenten gaan bedreigen. Hun familie zit nu ondergedoken... Vreemd volk. Ik mag het neerschieten dan overdreven vinden, maar dat je zo'n agent daarna ook nog gaat bedreigen... Dat vind ik nog veel overdrevener...

O ja, het was inderdaad geen simpele winkeldief. Er zaten (mogelijk gewapende) overvallers in het huis.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 70
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • _Night-Men_

    8

  • Davedavy

    8

  • Bierbuikje

    7

  • Dutchy3010

    5

Je wil niet weten hoeveel prima politiemensen rondlopen met problemen als gevolg van wat ze op het werk hebben meegemaakt. Wat dacht je van ongevallen waarbij kinderen betrokken zijn geweest, of een mislukte reanimatie? Gelukkig is het tegenwoordig zo dat bij ingrijpende situaties er meteen een lid van een opvang team wordt opgeroepen die in gesprek gaat. Maar desondanks zijn er dus voldoende agenten die er niet over (kunnen) praten en die hun problemen oppotten en er uiteindelijk aan ten onder gaan. Ook ik heb wel eens dingen meegemaakt waar ik niet over kon praten, en dat vreet aan je hoor. Gelukkig kwam mijn vrouw er achter en heeft zij me er zo ongeveer over doorgezaagd waardoor ik er van af kwam voordat mijn emmertje over liep.

Link to comment
Delen op andere websites

Goed om te horen dat jij er uiteindelijk wel over gepraat hebt. Een zwager van de vriend van mijn tante is treinmachinist geweest. Hij heeft in zijn tijd dat hij dat deed 7 mensen voor zijn trein gehad. Slachtofferhulp kreeg hij eigenlijk niet; hij werd gewoon in een kamertje gezet, bak koffie en een sigaret, en je kon weer wegwezen. Hij kon er wel goed tegen, het was immers de beslissing van die personen zelf om er een einde aan te maken. Maar ook in dat beroep zullen er genoeg mensen zijn, die er niet tegen kunnen. Dan is het wel vreemd dat die slachtofferhulp bij zo'n bedrijf niets voorstelt. Maar het beste lijkt mij nog wat jij deed, met een vertrouwd persoon erover praten. Goed dat je vrouw het heeft gemerkto. Dat lucht het meest op, maar dat moet je ook maar net kunnen...

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Wat ik me dan nu afvraag... Is de wereld er klaar voor, dat denk ik wel.. Gekken genoeg.. Zou er nu ook een advocaat opstaan die de politieagenten in de video gaat aanklagen, omdat hun beeldmateriaal slechte invloed heeft gehad op gameontwikkelaars? :engel:

Jack Thompson reversed. Shit just got real. :7

Link to comment
Delen op andere websites

De echte gebeurtenis was ook het eerste waar ik aan dacht. Grappig dat ze ook de naam van de gearresteerde man hebben gepersifleerd: van Leon Rosby naar Rosby Wilkins. Viel me trouwens wel op dat R* een blanke man gebruikt, want er waren ook veel mensen die zeiden het discriminatie was om die man te arresteren en die hond dood te schieten, aangezien Leon Rosby een in Amerika wonende zwarte man is...

Zal wel geen oproer over ontstaan, was ook niet zo toen ze in SA de rellen gebruikten die ook plaats hadden gevonden in 1992... Maar over alles ontstaat gezeik, dus het zal me niets verbazen :D

Bewerkt: door _Night-Men_
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ken iemand die wel eens een kat van 5 hoog heeft gegooit, die kwam gelukkig op zijn pootjes terecht dat is vaak zo bij katten. Maar een hond doodschieten is net zo ziek of mischien nog zieker, in griekenland doen ze het bijvoorbeeld overal. Ik ben net 2 weken daar geweest, voor het seizoen knallen ze daar het merendeel van de beesten af. Ik ben hellemaal niet zo'n dierenvriend ofzo, maar laten we eens met zijn alle normaal doen. Zeker de politie, die hebben nog een voorbeeldfunctie ook.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...