Jump to content

Help gevraagd B Xbox internetconnectie


Dark_Zemy

Recommended Posts

Haihai, ik probeer mijn Xbox met het internet te verbinden, maar ik heb geen idee wat ik doe.

Bij basic settings voer ik in:

IP adres: Mijn IP adres, alleen omdat het laatste getal niet het getal van de router mag zijn, is het .20?

Subnet address: 255.255.255.0?

Gateway: Mijn IP adres.

Primary DNS Server: Mijn IP adres?

Secondary DNS server: Ook mijn IP adres?

Eerst kreeg ik DNS fouten, maar nu ik mijn IP daar heb ingevuld niet meer. Maar ik krijg nu weer allemaal verschillende errors.

Verwijs me niet door naar Xboxhelp, die hebben voor elke fout de zelfde nutteloze oplossing.

Bewerkt: door Dark_Zemy
Link to comment
Delen op andere websites

IP-adres en gateway/DNS kunnen nooit netzelfde zijn!:

IP-adres: adres wat jouw Xbox zou moeten krijgen, dit moet inderdaad niet hetzelfde zijn als je router.

Subnet mask (en niet address!!): lekker op 255.255.255.0 laten staan voor een normaal thuisnetwerk

Gateway: IP adres van je router (vaak 192.168.1.1 of 192.168.1.254, maar kan ook anders zijn. Dit kun je opzoeken door op een pc start->cmd->[enter]->ipconfig->[enter] te doen en te kijken welk adres bij '(default) gateway' staat.)

primary DNS: laat dit je router lekker afhandelen, vul dus maar gewoon weer hetzelfde als gateway in

secondary DNS: niet nodig, vul dus maar weer je router in.

Heeft de Xbox trouwens niet gewoon een automatische modus (via DHCP?)

btw, dit past beter in software dan hardware

Bewerkt: door RoL0
Link to comment
Delen op andere websites

Als ik hem automatisch laat doet, zet hij bij de DNS servers 0.0.0.0, wat al niet werkt.. Ook heb ik dit dus nu bij mijn DNS staan:

29l05d5.jpg

Maar dit werkt dus niet.

Bewerkt: door Dark_Zemy
Link to comment
Delen op andere websites

Hmm.. 0.0.0.0 wil zeggen dat je gewoonweg geen IP ontvangt. Heb je die .14 (xbox adres) al eens veranderd? (misschien is deze al in gebruik)

Daarnaast, heb je al eens alleen de bovenste instelling op automatisch, DHCP gezet?

Zit je Xbox trouwens op exact hetzelfde subnet als je computer? (dus geen router ergens tussen)

Link to comment
Delen op andere websites

Maar ik word wel verbonden met het netwerk, dus het bovenste gedeelte klopt gewoon neem ik aan. Maar ik krijg steeds deze error:

f8d459e1-a299-42a3-95a8-f7584847a97b.PNG?v=1#internet-failed-wl-m.PNG

En de foutmelding meld:

NXE-DNSFailed-Error.jpg

Bewerkt: door Dark_Zemy
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...