Jump to content

Het omzetten van VHS naar een digitaal medium


S-te-Fan

Recommended Posts

Goedendag,

Voor vrienden en familie ben ik van plan om in deze rustige periode een heleboel VHS videobanden over te zetten op een digitaal medium. Nou heb ik hier een goedkoop Zolid dingetje van de Aldi liggen maar het werkt niet helemaal soepel. Ook liep ik tegen wat andere problemen aan tijdens het converteren van de video.

De eerste vraag behoeft de aanschaf van stuk hardware waarmee ik mijn VHS recorder op mijn computer aan kan sluiten. Heeft iemand hier tips/suggesties/ervaringen o.i.d. over? Het budget ligt rond de €100. Een groot probleem met mijn Zolid hardware was dat deze frames oversloeg waardoor het geluid niet meer synchroon was met het beeld, of is dit toch een foutje van mijn computer? Is het hierdoor misschien beter om een hardwarematige decoder te gebruiken?

Ook kreeg ik na het overzetten op mijn computer enorme ongecomprimeerde bestanden van enkele gigabytes voor een luttel uurtje slechte kwaliteit film van een lage resolutie. Weet iemand hoe ik deze het beste van converteren naar een acceptabel formaat en grootte? En welke software, resolutie en codec ik het beste hiervoor kan gebruiken?

Voor het gemak volgen hier de technische specificaties van mijn systeem.

Intel i7 920 @ 2.66 GHz

6GB DDRIII RAM

1TB Samsung Spinpoint

AMD HD7790

MSI X58 Moederbord

Uiteindelijk zullen de videobestanden verspreid worden middels een USB stick.

Bij voorbaat dank

namens deze

hiernaastgetekende

Bewerkt: door S-te-Fan
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...