S-te-Fan Geplaatst: 16 juli 2013 Rapport Geplaatst: 16 juli 2013 (bewerkt) Goedendag, Voor vrienden en familie ben ik van plan om in deze rustige periode een heleboel VHS videobanden over te zetten op een digitaal medium. Nou heb ik hier een goedkoop Zolid dingetje van de Aldi liggen maar het werkt niet helemaal soepel. Ook liep ik tegen wat andere problemen aan tijdens het converteren van de video. De eerste vraag behoeft de aanschaf van stuk hardware waarmee ik mijn VHS recorder op mijn computer aan kan sluiten. Heeft iemand hier tips/suggesties/ervaringen o.i.d. over? Het budget ligt rond de €100. Een groot probleem met mijn Zolid hardware was dat deze frames oversloeg waardoor het geluid niet meer synchroon was met het beeld, of is dit toch een foutje van mijn computer? Is het hierdoor misschien beter om een hardwarematige decoder te gebruiken? Ook kreeg ik na het overzetten op mijn computer enorme ongecomprimeerde bestanden van enkele gigabytes voor een luttel uurtje slechte kwaliteit film van een lage resolutie. Weet iemand hoe ik deze het beste van converteren naar een acceptabel formaat en grootte? En welke software, resolutie en codec ik het beste hiervoor kan gebruiken? Voor het gemak volgen hier de technische specificaties van mijn systeem. Intel i7 920 @ 2.66 GHz 6GB DDRIII RAM 1TB Samsung Spinpoint AMD HD7790 MSI X58 Moederbord Uiteindelijk zullen de videobestanden verspreid worden middels een USB stick. Bij voorbaat dank namens deze hiernaastgetekende Bewerkt: 16 juli 2013 door S-te-Fan Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.