Jump to content

Game Engine


Ezra24rct3

Recommended Posts

Ik ben aan het proberen een game te maken en de map maak ik in Google Sketchup....

Nu wil ik er nog door heen lopen en missies maken, en hoe doe ik dat nou?

(Het liefst een Nederlandse tutorial als die er zijn...)

Link to comment
Delen op andere websites

lol

Houd deze reacties alsjeblieft voor je, maar leg gewoon uit dat hij niet inziet hoeveel werk het kost om een game te maken.

@Ezra24rct3

Ik raad je aan om te kijken naar Unity3D. Hier hoef je niet veel meer te programmeren aan de 3D Engine zelf en is een groot deel van het werk voor je gedaan. Je kan daarna met C# of Javascript je eigen code schrijven en je kan models toevoegen in de editor. Er is tevens erg veel documentatie over te vinden en er zijn erg veel tutorials op YouTube te vinden!

De gratis versie zal waarschijnlijk voldoen aan de meeste eisen van je, mocht je geavanceerde functies willen gebruiken zoals dynamic shadows dan zal je over moeten stappen op de Pro versie.

Veel succes en mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het in dit topic wel! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga eens naar Unity kijken! En kan je met de PRO versie ook PS3 games maken? Lijkt me lachen!

Ik zet m te doenload als het aan mijn eisen voldoet! En heb je ook een Nederlandse tutorial?

Link to comment
Delen op andere websites

Yes, kijk ook eens op hun officiële site! Daar valt veel informatie te vinden over verschillende onderwerpen. :)

http://unity3d.com/unity/multiplatform/ (Hier staat bijvoorbeeld dat ook voor PS3 ontwikkeld kan worden, houd er rekening mee dat je wellicht ook nog geld kwijt zal raken mocht je de game in de playstation store willen zetten.)

Ik raad je aan om trouwens eerst wat simpele dingen te maken en te oefenen aan de hand van de officiële Engelstalige tutorials.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb trouwens een filmpje op youtube gevonden dat nederlands is en de basics uitlegt... Een mooi programma!

Nu nog op zoek hoe ik sketchup modellen kan importeren...

Ik weet het niet zeker of dat rechtstreeks kan. Anders zou je de Sketchup modelen kunnen converteren naar .3ds (3D Studio Max bestandsformaat) en vanuit daar verder zoeken hoe je ze kan converteren. Veel plezier! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Unity is inderdaad een mooi programma, om mee te beginnen. Een paar vrienden en ik hebben er ooit ook een 'game' proberen mee te maken, maar toen de vakantie weer afgelopen was kwam er helaas niet zo veel meer van... We hadden toen al heel wat scripts klaar; lopen, schieten, hurken en meer ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Unity is zeker een mooi programma, maar ook daarvoor moet je programmeren wil je echt een interactieve "game" maken.

Een game maken doe je niet zomaar, en zeker niet in je eentje. Wil je een game maken dan heb je kennis nodig op meerdere gebieden, o.a. programmeren, modelleren etc..

Het is wel leuk om te "prutsen" met programma's zoals Unity, maar verwacht niet dat je zomaar even een game in elkaar kan zetten.

Dit is niet om je te ontmoedigen, maar het is gewoon de waarheid. Wil je echt een game maken dan moet je er tijd in steken, en dan hebben we het niet over weken, maar eerder maanden en bij iets uitgebreider zelfs jaren.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...