Jump to content

Dvd Station leest bepaalde game niet.


gtaissuper

Recommended Posts

Hallo Forumleden,

Mijn broertje heeft Call of Duty world at war gekocht en toen hij deze in zijn dvd station stopte weigerde deze hem te lezen. Het rare is dat andere dvds het wel goed doen. Ook werkt de dvd prima in mijn computer en mijn broertjes laptop. Ik heb de dvd-drive firmware al bijgewerkt maar dit bood geen soelaas. Het gaat om een LG GH24NS95 Sata. Nu heb ik het vermoeden dat de dvd drive niet goed overweg kan met duallayer dvd's, aangezien deze dvd 6,95 GB aan data bevat en op een normale singlelayer maar 4,7 GB past. Is hier een oplossing voor en is dit een veel vaker voorkomend probleem.

In ieder geval alvast bedankt.

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens de specificaties moet de disc drive overweg kunnen met dual layer DVD's. Omdat het om maar enkel één DVD gaat en de andere werken wel, en je hebt de firmware al geupdate, kan het mogelijk aan de disc drive liggen.

Het lijkt mij het makkelijkste, omdat het toch maar enkel om 1 DVD gaat, dat je gewoon de dvd "ript" naar een ISO bestand. Dat ISO bestand kan je dan gewoon kopiëren naar de PC van je broertje en daar de ISO mounten.

Makkelijkste kan je een DVD Rippen met IMGBurn.

Start het programma op en kies: "Create Image file from disc", geef de juiste drive aan en de locatie waar je het wilt opslaan.

Het ISO Bestand kopieer je dan naar de PC van je broertje en je kan het daar mounten als DVD-station met bijvoorbeeld: VirtualCloneDrive (Alleen voor Windows 7 en lager, Windows 8 kan zonder extra programma's ISO's mounten).

Succes :)

Edit: Typo

Bewerkt: door Crypteq
Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor je reactie,

Helaas werkte dit niet. De game wil dat ik de echte dvd invoer maar deze is niet te lezen door de dvd drive.

Bewerkt: door gtaissuper
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...