Jump to content

Windows Phone


MaxVito

Recommended Posts

Hey,

Ik heb een fijne Windows Phone gezien. En ik vond hem erg goedkoop.

Bij bol.com is hij van € 520,- af geprijsd naar € 269 ,-

Het gaat om de Samsung Ativ S met de nieuwste Windows Phone versie ( 8).

Waarvoor zou dit zijn? Gaat Windows Phone eruit?

Kan mij iemand daar meer over vertellen?

Mvg , Max

Bewerkt: door MaxVito
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 30
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MaxVito

    12

  • Crypteq

    5

  • MegaPilot

    4

  • Grand Theft Auto TOM

    4

Nee Windows Phone gaat er niet uit hoor.

Deze telefoon is inmiddels al meer dan een half jaar oud, en dan worden ze vaak in prijs verlaagd.

Het is wel een feit dat Windows Phone toestellen vaak qua verhouding een stuk goedkoper worden wanneer ze in prijs verlaagd worden.

Het kan ook mogelijk te maken hebben doordat fabrikanten ook steeds meer ervoor kiezen "goedkopere" Windows phones te maken, want tot nu toe waren ze allemaal aardig geprijsd.

Dan moet je ook wel mee gaan qua prijs.

Verder krijgt die versie van Windows phone support tot minimaal 2018/2019 (uit mijn hoofd).

De prijs is mooi, maar er zijn ook nog mooiere Windows Phone toestellen. Qua Windows Phone toestellen ben je qua bijgeleverde extra's e.d. beter uit bij Nokia.

De Nokia Lumia 900 is nu ook maar €255 euro :).

Link to comment
Delen op andere websites

Hey,

bedankt voor de snelle reactie's.

Het toestel is inderdaad een half jaar oud.

De Nokia 900 had ik ook al gezien, maar de specificaties van de Samsung zijn beter.

De Nokia draait op één 1.4 ghz processor, en de Samsung op een 1.5 ghz Duel Core processor. Voor de zelfde prijs heb ik dan liever de Samsung.

En met die Support wat wil dat zeggen ?? Dat daarna weer een nieuwere versie komt?

Ik wist dat bol.com het duurste was, ik zag hem eigenlijk in de Folder van de MediaMarkt staan, nu voor € 255,-

Mvg, Max

Bewerkt: door MaxVito
Link to comment
Delen op andere websites

De specificaties zeggen bij Windows Phone normaal gesproken niets. Het draait soepel op een singlecore, in tegenstelling tot het logge Android waar je tegenwoordig onderhand al een quadcore voor nodig hebt :7 .

Dus qua specificaties ligt het er maar net aan wat je ermee wilt doen.

De support wilt zeggen dat je tijdens deze periode (gegarandeerd) de nieuwste updates krijgt die Microsoft voor Windows Phone uitbrengt.

Link to comment
Delen op andere websites

Neem in ieder geval geen Nokia Lumia 900. Deze telefoon draait nog op Windows Phone 7.8 terwijl Windows Phone 8 allang op de markt is. Verder, zoals Crypteq al aangaf: de specificaties zeggen niets. Windows Phone draait, in tegenstelling tot Android, geweldig op een single core. Ik ben zelf in het bezit van een Nokia Lumia 800 en, ook al draait hij op WP 7.8 en zijn de specificaties misschien niet zo geweldig, hij draait perfect.

Overigens, mocht je op zoek zijn naar een Windows Phone, dan raad ik je toch aan om te kijken naar een Nokia. Niet alleen omdat ik het niet zo heb met Samsung, maar vooral omdat Nokia enkel mobieltjes uitbrengt met Windows Phone en ik daarom zo mijn vermoedens heb dat de Nokia-telefoons iets lekkerder draaien dan de Samsungs. Daar komt dan ook nog bij dat de Lumia-serie in mijn ogen veel mooier oogt dan de Ativ's van Samsung. Maar goed, het zijn slechts vermoedens en mijn mening, zo erg heb ik me er nou ook weer niet in verdiept. Succes met je keuze in ieder geval! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Hey,

Nu is het van de Support mij duidelijk.

Ik heb de Review van Coolblue bekeken, en zij zeggen als je weg bent van de S3 maar liever Windows Phone wil moet je deze pakken.

Mij lijkt het ook een erg fijn toestel voor € 255,- is dat niet veel.

De Nokia 920 vind ik er raar uitzien, omdat aan het onderkant van het scherm tot aan de onderkant van het toestel erg lang is.

Mvg, Max

Link to comment
Delen op andere websites

Oh, excuses was in de veronderstelling dat de Lumia 900 ook op 8.* draaide :muur:

Maar de 920, de opvolger draait wel op 8.*. Het toestel (de Lumia serie) vindt ik juist een van de mooiere telefoons.

Verder biedt Nokia bij zijn telefoons ook allerlei handige apps die je bij geen enkele andere fabrikant ziet. Zoals bijv: Gratis gesproken turn by turn navigatie.

Maar voor het geldt is die Samsung ook een goeie koop :)

Link to comment
Delen op andere websites

Persoonlijk zou ik voor de Samsung Ativ S gaan, is gewoon een goede koop. Maar als je toch een Lumia wilt, bedenk je dan wel dat de Nokia Lumia 920 dik is, het is een baksteen tov andere smartphones. Ik raad je in dit geval aan te wachten op de Nokia Lumia 1020, heeft de nadelen van de Lumia 920 niet én heeft 32 GB(wat de 925 niet heeft, die heeft slechts 16 GB en zonder Micro SD is dat gewoon te weinig voor écht smartphonegebruik..).

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat ik ook niet ga voor de Nokia, maar voor de Samsung.

Omdat het een fijn ding is, plat, snel etc...

Maar windows phone stopt niet, en word de Phone store groter??? Want ik hoor van veel dat de keuze uit apps beperkt is, en voor veel apps moet je betalen.

Mvg , Max

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zie geen reden waarom Windows Phone zou stoppen, het wordt juist populairder. De Windows Store is inderdaad beperkt en ten opzichte van de App Store van iOS en de Google Play van Android best duur te noemen. WP heeft natuurlijk nog niet zoveel apps als Android en iOS, het bestaat minder lang.

Het grootste nadeel naar mijn mening aan Windows Phone is dat er nog steeds geen all-round videospeler app is voor WP(lees: je kan alle formaten afspelen zonder te moeten converteren), al is VLC er naar het schijnt mee bezig(bron: klik), dit is er wel al voor Android en iOS.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Ja de store die groeit gewoon door hoor, zelfs harder dan in het begin van Apple's App store en de Android Market / Play store.

Dat er vele apps zijn waarvoor je moet betalen, klopt maar heel veel van die apps hebben of een "trail" versie of gewoon een beperkte versie die minder kan dan de betaalde versie.

Waar je bij je in de app store van apple en de Play store van Android een app heb als "trail" / "beperkte" en een betaalde, zitten die in de Windows Store gewoon bij elkaar.

Bij een betaalde app kan je dan kiezen voor de beperkte versie, hierdoor lijkt het aantal misschien nog lager dan bij de concurrent, die alle apps gewoon dubbel in de store hebben (betaald en niet betaald).

Bewerkt: door Crypteq
Link to comment
Delen op andere websites

Nog een vraagje,

Veel bekende Apps wat wel in de Play store en de Apple store zijn die niet in de windows store zijn, zullen die naar de Windows Store komen?

Bewerkt: door MaxVito
Link to comment
Delen op andere websites

Nog een vraagje,

Veel bekende Apps wat wel in de Play store en de Apple store zijn die niet in de windows store zijn, zullen die naar de Windows Store komen?

Meestal geven ontwikkelaars er de voorkeur aan hun apps eerst voor iOS te ontwikkelen, dan een port voor Android, dan voor Windows 8 en/of Mac OSX en als laatste Windows Phone. Al worden die laatste twee wel soms omgedraaid, dus eerst Windows Phone en dan Windows 8. Uiteindelijk is het aan de ontwikkelaar of ze bepaalde platformen überhaupt wel fijn vinden werken. Want de volgorde die ik zojuist genoemd heb gebruikt men niet voor niets. Windows Phone heeft nou eenmaal één van de laagste marktaandelen van alle mobiele besturingssystemen op dit moment en is dus lang niet zo winstgevens voor ontwikkelaars dan een app in de App Store en in Google Play.

Wat misschien helpt in dit geval is dat je even aan de ontwikkelaar vraagt of een desgewenste app nog ontwikkeld gaat worden voor Windows Phone. :puh:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...