Jump to content

Windows Phone


MaxVito

Recommended Posts

Meestal geven ontwikkelaars er de voorkeur aan hun apps eerst voor iOS te ontwikkelen, dan een port voor Android, dan voor Windows 8 en/of Mac OSX en als laatste Windows Phone.

[..]

Windows Phone heeft nou eenmaal één van de laagste marktaandelen van alle mobiele besturingssystemen op dit moment en is dus lang niet zo winstgevens voor ontwikkelaars dan een app in de App Store en in Google Play.

[..]

Het gaat hier over smartphones, Windows 8 en OS X draaien niet op telefoons, maar zijn voor computers, dus kan je ook niet vergelijken ;)

Daarnaast dat er minder (snel) apps worden gemaakt voor Windows Phone komt inderdaad doordat ze minder marktaandeel hebben. Maar je vergist je als je denkt dat Windows Phone het laagste is, want Windows Phone staat derde na IOS en Android (bron), toegegeven het marktaandeel is in absolute getallen nog klein.

Over de vraag:

Zoals al aangegeven ligt dat aan de develloper van de desbetreffende app.

Er is/zijn vaak wel alternatieven voor apps die je bij IOS en Android heb. Voor games zal het denk ik nog wel een tijdje duren voordat de "meeste" ook voor Windows Phone gaan ontwikkelen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 30
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MaxVito

    12

  • Crypteq

    5

  • MegaPilot

    4

  • Grand Theft Auto TOM

    4

Meestal geven ontwikkelaars er de voorkeur aan hun apps eerst voor iOS te ontwikkelen, dan een port voor Android, dan voor Windows 8 en/of Mac OSX en als laatste Windows Phone.

[..]

Windows Phone heeft nou eenmaal één van de laagste marktaandelen van alle mobiele besturingssystemen op dit moment en is dus lang niet zo winstgevens voor ontwikkelaars dan een app in de App Store en in Google Play.

[..]

Het gaat hier over smartphones, Windows 8 en OS X draaien niet op telefoons, maar zijn voor computers, dus kan je ook niet vergelijken ;)

Daarnaast dat er minder (snel) apps worden gemaakt voor Windows Phone komt inderdaad doordat ze minder marktaandeel hebben. Maar je vergist je als je denkt dat Windows Phone het laagste is, want Windows Phone staat derde na IOS en Android (bron), toegegeven het marktaandeel is in absolute getallen nog klein.

Over de vraag:

Zoals al aangegeven ligt dat aan de develloper van de desbetreffende app.

Er is/zijn vaak wel alternatieven voor apps die je bij IOS en Android heb. Voor games zal het denk ik nog wel een tijdje duren voordat de "meeste" ook voor Windows Phone gaan ontwikkelen.

En het ging uiteraard ook om de absolute aantallen. Als je daar naar kijkt, zie je direct hoe groot het verschil met iOS en Android is. :puh:

1Q2013_Mobile_OS_Usage.png

Ontwikkelaars zijn te lui om apps te ontwikkelen voor een besturingssysteem dat amper gebruikt wordt.

---

En Windows 8 en Mac OSX zijn inderdaad geen mobiele besturingssystemen (tenzij je Windows 8 voor tablets meetelt), maar ik wilde toch even duidelijk maken wat de hele tijdlijn voor een ontwikkelaar is. Vandaar dat ik die er ook even bij nam. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap geen bal van je tabel, ik leid eruit af dat Android veel meer verkoopt dan iOS, maar ik betwijfel of het dat is dat je bedoelt met verschil tussen Android en iOS.

Lees m'n opmerking nog eens goed na... Ik doelde erop dat het verschil tussen Windows Phone en iOS + Android samen enorm is. Ook het verschil tussen iOS en Android trouwens, maar dat komt omdat het aanbod aan apparaten met Android groter is dan die met iOS. Maar daar gaat het nu niet over, dus dat laat ik verder achterwege.

Ik geef trouwens even toe, voor sommigen kon de zin wat rommelig overkomen. Maar je had zelf al uit de tabel kunnen halen wat ik daadwerkelijk bedoelde. :puh: Als ik had willen zeggen wat jij dacht dat ik zei, had ik wel gezegd 'het verschil tussen Android en iOS'. Maar ik zei 'het verschil met Android en iOS.

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat ik de mobiel wel ga kopen.

Nu heb ik een S2 wat draait op Android, ben ik zeer tevreden over maar soms vind ik Android iets aan de trage kant vooral als ik kijk naar Windows Phone.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat ik de mobiel wel ga kopen.

Nu heb ik een S2 wat draait op Android, ben ik zeer tevreden over maar soms vind ik Android iets aan de trage kant vooral als ik kijk naar Windows Phone.

En dat kan ik me best voorstellen, aangezien Android eigenlijk altijd het meeste van je hardware vraagt, wat trouwens ook al eerder in dit topic gezegd is. Windows Phone is stabieler en draait prima op minder goede hardware. Daarnaast is Windows Phone ook bekender voor je als je al Windows gebruikt (aannemende dat je hier gebruik van maakt). :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik maak inderdaad gebruik van Windows (7).

Maar ook de e-mail app op Windows Phone is erg fijn ten opzichte van Android, nu duurt alles super lang voor je iets hebt binnen gekregen.

Bewerkt: door MaxVito
Link to comment
Delen op andere websites

Maar ook de e-mail app op Windows Phone is erg fijn ten opzichte van Android, nu duurt alles super lang voor je iets hebt binnen gekregen.

Outlook app op Android heeft enkele seconden nodig om je mailbox te synchroniseren, veel sneller kan dat niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...