Jump to content

Twee domeinnamen, een website?


Fiegel5

Recommended Posts

Lieve lezers,

Al een tijdje ben ik bezig met een persoonlijke site, waar ik buiten een portfolio aanleg ook diverse recensies vanuit mijn werk opzet. Omdat ik ook graag de toekomst tegemoet zie wil ik een tweede domeinnaam vastleggen die ook uitkomt op diezelfde website. Dit omdat het dan makkelijker is om reclame te maken e.d.

Ik ben me bewust van de problemen die kunnen ontstaan met google, maar dat wil ik tegen die tijd uitvissen. Nu is mijn vraag:

Ik heb een doorlinkservice via yourhosting, mijn website draait op blogger. Hoe realiseer ik dit?

Ik kijk uit naar jullie reactie!

Bas

Link to comment
Delen op andere websites

Dan zou je een hostingpakket puur voor een iframe gaan aanschaffen, dat lijkt me niet de bedoeling. :7

Je kunt in principe zoveel mogelijk domeinnamen naar één adres toeschrijven, maar het is inderdaad voor zoekmachines het beste als ze één URL voorgeschoteld krijgen (meestal kun je dit via een Google-account nog beter instellen).

Link to comment
Delen op andere websites

Ik gebruik het volgende principe:

Een website heeft één permanent domein:

x.nl

De volgende vergelijkbare domeinen sturen een redirect naar x.nl:

x2.nl

x3.nl

etc.

Degene waar ik mijn domeinnamen heb staan verzorgd ook redirects, waarschijnlijk iets wat veel andere providers ook bieden.

Link to comment
Delen op andere websites

Fijn om zo onthaalt te worden Jacky, ook leuk om jou weer eens voorbij te zien komen!

Ik denk dat jullie het nu deels over iets.eendomein.nl hebben, maar dat is niet mijn insteek. Mijn website is momenteel gelinkt op een persoonlijk domein. Dat is www.basblablabla.nl, het andere domein zou een domein worden richting de theaterbranche. Dus www.theaterblababla.nl Toch moeten beiden domeinen uitkomen op diezelfde website. Dit wordt lastig via blogger, ik kan bij blogger enkel de berichten, de layout e.d HTML bewerken en ik kan daar maar een domein linken. Het zou dus via de hosting moeten, en ik dacht ook dat dit kon. Maar hoe... haha

Bewerkt: door Fiegel5
Link to comment
Delen op andere websites

Dit moet je doen via DNS. Bij Yourhosting moet je naar DNS Manager van je domein, dan ga je naar CNAME en plaats je bij het veld Name: www en bij Host Name: ghs.google.com. Bij A-record zet je je domein zonder www. en voeg je nieuwe A-records regels toe met deze Google IP's: 216.239.32.21, 216.239.34.21, 216.239.36.21 en 216.239.38.21. Daarna paar uur wachten totdat je DNS werelwijd actief is en daarna je domein toevoegen aan je blogger account bij instellingen.

Link to comment
Delen op andere websites

Kai, het spijt me. Ik volg het even niet. Mijn www.Basblabla.nl is al bijna een jaar actief en prima te bereiken via alle wegen. Alleen wil ik nu dus een tweede erbij nemen, die uitkomt op diezelfde site. Die theaterblablabla.nl, maar je kunt bij blogger maar een domein toevoegen?

Ik ben verder ook een leek.. Sorry.. :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

Je kunt bij blogger maar 1 domein toevoegen? Dan is de enige mogelijkheid om je theaterbla.nl door te sturen naar basbla.nl.

Of je blogger op je eigen webhosting te zetten ipv bij google, of mag dat niet?

Mocht dit allemaal niet werken dan zou ik overwegen om Wordpress op je eigen website te zetten.

Daarin kun je je berichten van blogger importeren. Zo is alles in eigen beheer en kun je elk domein precies afstemmen naar jouw wensen.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat doorsturen is ook wat ik eigenlijk bedoel, dat men dus als ze dat intikken gewoon vrijwel direct op die basbla.nl uitkomen. Het zou dan wel fijn als dan theaterblabla in de urlbox blijft staan.

Edit: Ik probeer nu wat dingen uit met een simpele sub-verwijzing en zelfs dat wil niet lukken. Zie onderstaande foto. Hij bestaat alleen niet.. http://imageshack.us/photo/my-images/845/vdl2.jpg/

Bewerkt: door Fiegel5
Link to comment
Delen op andere websites

Wanneer je content op een andere site staat, in dit geval google, kun je je domein alleen doorsturen d.m.v. DNS.

- Een simpele redirect kun je zelf uitvoeren via Yourhosting. In dat geval gaat theaterbla.nl naar basbla.nl. De url veranderd dus naar basbla.nl

- Indien je theaterbla.nl als url wilt laten staan met de content van basbla.nl, dan moet je met een DNS werken. Maar als blogger maar 1 domein aankan, dan kan deze optie dus niet.

@bovenstaande: een subverwijzing moet ook via DNS.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb inmiddels wel de functie gevonden om een redirect te doen inderdaad. Maar ik snap dat gedeelte nog niet van dat DNS. Moet ik dat dan ook nog iets in regelen of veranderen. Want ik snap daar persoonlijk erg weinig van. Zoals ook nu met dat subdomeintje zou ik niet weten wat ik moet veranderen in DNS beheer?

Wel bedankt, het wordt nu steeds helderder!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik moet heel eerlijk zeggen.. Ik heb het een aantal keer doorgelezen maar ik kom er echt niet uit. Mijn Engels is echt heel matig en ik snap er niet veel van. En ik kan via internet ook weinig andere informatie vinden. Is er geen simpele weg om het uit te voeren?

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, je blog staat extern bij Google dus je kunt niet even makkelijk een knopje omzetten. Blogger accepteert maar 1 domein dus daar zit je probleem al. Kun je zoiets niet op je eigen hosting zetten zoals ik eerder aangaf? Of overzetten naar iets anders zoals Wordpress?

De enige simpele weg is redirecten naar basblabla.nl op dit moment.

Link to comment
Delen op andere websites

Bij wijze van zou ik het prima willen overzetten, maar ik heb daar gewoon de kennis niet voor. Netzoals ik dus gewoon al niet de kennis heb om een simpele re-direct in te stellen. :puh: Opzich is het prima dat het simpel door wordt verwezen naar basblabla.nl, maar ik kom er zelf nog niet uit. Ik zal eens kijken of de yourhosting helpdesk me wellicht kan helpen. Tenzij jij toevallig heel simpel kunt uitleggen hoe het in het zijn werk gaat?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...