Jump to content

[NEW][1500][PC]


GTA_MasterNL

Recommended Posts

Budget:€1.500,-

Doel:Gamen en school

Merk pc of samengesteld: Samengesteld

Benodigde randapparatuur: geen

SSD, ja of nee?: Heb ik al (Samsung 840 Pro)

Besturingssysteem: Heb ik ook al (Windows 8 Pro)

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Misschien de DVD drive

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Zelf in elkaar zetten

Extra koeling (voor overklokken)?: Ja (Mugen 3 of 4 misschien? Watercooling kan ook niet verkeerd zijn)

Hai, ik ben al een flinke tijd niet echt meer actief geweest op GTAForum.

Waarschijnlijk is dit ook m'n laatste post onder deze nickname, ben nu wat ouder geworden

en hier past m'n huidige nickname niet zo goed meer bij haha.

Anyway, ik ben dus nu al een paar weken aan het kijken voor een nieuwe PC.

Ik had al wel het een en ander bekeken en samengesteld, maar ik dacht laat ik eens op GTAForum kijken voor wat éxtra advies :)

Moet er trouwens wel bijzeggen dat ik flink aan het twijfelen ben tussen een iMac 27 inch á €2.500,- of toch voor m'n desktop bij Windows blijven.

(laptop is al een Mac)

Vandaar ook het feit dat ik niet zozeer maximaal €1.500,- te besteden heb, maar ik weet toch

dat je voor deze prijs een super degelijke computer kan krijgen en heel veel meer budget toch niet zal uitmaken.

Er zijn wel twee kantekeningen, namelijk: Ik zit zelf nog heel erg te twijfelen tussen een i5 4670K of een i7 4770K, vooral vanwege

het feit dat ze identiek aan elkaar zijn, behalve dat de laatste alleen Hyperthreading als extra heeft.

Ook zag ik laatst een nieuwsbericht over de nieuwe Ivy Bridge-E, misschien is dat nog wel een goede optie? De quad of hexa core?

http://tweakers.net/...nen-online.html

In ieder geval, ik heb dus eigenlijk alleen een CPU, Mobo, GPU, PSU en kast nodig.

Hierbij moet ik wel zeggen dat ik voor CPU het liefst Intel prefereer en voor GPU NVIDIA.

Ook moet het moederbord wel USB 3.0 ondersteunen en minstens 6 SATA3 poorten hebben.

Het moet er dus eentje zijn met een Intel Z87 Chipset.

Daarnaast zou ik ook graag willen dat de kast aan de voorkant minstens 2 USB 3.0 poorten heeft én een eSATA (deze mag ook eventueel aan de achterkant op t mobo zitten)

Om een lang verhaal kort te maken: Ikzelf heb eigenlijk een i7 4770K in gedachten, met een GTX 770 (in de toekomst in SLI) en een moederbord met Z87 Chipset.

Het enige waar ik over twijfel is dus van welk merk en/of ik misschien toch beter op andere gedachte gebracht kan worden.

Bij voorbaat dank voor het lezen van mijn lange zeikbericht :puh:

Groetjes,

Bewerkt: door GTA_MasterNL
Link to comment
Delen op andere websites

  1. Aangezien je wil gamen is een desktop (windows) aangeraden, omdat de er weinig mac spellen zijn en de hardware van een imac niet echt voor gamen is bedoeld
  2. Ga je gamen koop een i5, ga je gamen, video editing of andere zware toepassingen gebruiken koop dan een i7
  3. Aangezien je budget 'maar' € 1500 is raad ik een Ivy Bridge-E niet aan, omdat deze processoren en de moederborden ervoor te veel kosten en je budget te klein is hiervoor

Genoeg antwoorden? :bier:

Nog een laatste vraag, heb je een HDD en werkgeheugen nodig?

Link to comment
Delen op andere websites

De 27 inch iMacs hebben 1440p schermen in combinatie met een mobiele GPU van nvidia. De 27 inch versies van de iMac hebben een videokaart uit de GTX serie (Mobiele gaming videokaarten) niet omdat Apple deze verkoopt als gaming devices, maar omdat deze kaarten als enigste in de nvidea range de 1440p schermen degelijk kan aansturen.

Deze GTX kaarten zijn ook nog meestal de low end game kaarten (GTX 660M etc) en in combinatie met die scherm resolutie echt geen aanrader om op te gamen (tenzij je de resolutie verlaagt maar dat geeft andere lelijke artifacts waardoor je weer hogere AA nodig hebt wat weer resulteert in lagere fps).

Tweede punt is dat Mac OS niet zoveel aanbod heeft als Windows. Als laatste heb je natuurlijk al een SSD liggen en een HDD vervangen in een iMac is voor een gewoon persoon vrijwel onmogelijk (aangezien je het scherm moet demonteren etc).

Bewerkt: door Sublime
Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor jullie reactie.

Het is trouwens wel zo moet ik er bij zeggen dat ik sowieso Windows op een Mac installeer.

(Dat heb ik ook nodig voor m'n studie, heb het nu ook al op m'n MacBook Air)

Dus dat er voor Mac OS te weinig games zijn is het probleem niet.

Ook zou ik sowieso willen wachten op de volgende generatie iMac's, maar het is wel een goeie dat je verteld

dat die grafische kaarten in de 27 inch iMac niet zo goed zijn om mee te gamen.

Daarbij wil ik trouwens wel zeggen dat ik wel voor de aller duurtste optie van de iMac wil gaan.

Dus met quad-core i7 en dus de beste Grafische kaart (op dit moment GTX675) én sowieso een Fusion Drive (Dus HDD + SSD in de iMac)

Ik heb trouwens geen HDD nodig als toch voor een Windows machine ga, maar wél werkgeheugen ja. Ik zat te denken aan 8 GB DDR3, 1600Mhz is toch wel voldoende?.

Maar als we het budget nu oprekken naar pakweg €2.000,- , is Ivy Bridge-E dan misschien wel een goede overweging?

Dat is dan wel echt het maximum wat ik kan uitgeven.

Ik was trouwens vergeten te melden dat ik via m'n werk flinke korting krijg op Mac's, (circa 400 tot 500 euro), dus 2500 euro zal ik dus niet betalen voor die iMac.

Maar dan zo'n Ivy Bridge-E dan wel interesant? Want je hebt er ook een ander moederbord nodig? LGA2011 toch?

Maar is dan alleen een hexa core Ivy Bridge-E interessant, want wat is de meerwaarde van een quad-core Ivy bridge-e?

Video editen doe ik trouwens niet echt. Misschien wel wat zware apps voor m'n studie (Informatica), maar voor de rest doe ik vooral gamen.

Misschien is het trouwens een beetje psychologisch dat ik liever een i7 wil dan een i5, omdat voor mijn

gevoel de i7 altijd sneller is/was dan en i5, maar ik hoor inderdaad wel veel verhalen dat de i5 4670K meer dan voldoende is.

Het is gewoon zo lastig om een goede moederbord, grafische kaart en geheugen bij elkaar te zoeken.

Met alle verschillende merken etc. zie je bijna door de bomen het bos niet meer. :puh:

Verder denk ik dat 700/750 Watt (A merk) voeding wel voldoende is? Ook als ik eventueel rekening houd met een toekomstige SLI opstelling?

Zijn er verder nog dingen waar ik misschien op moet letten of rekening mee moet houden?

Bij voorbaat dank.

Bewerkt: door GTA_MasterNL
Link to comment
Delen op andere websites

Ik raad sowieso een desktop (windows) aan, uitbreidings mogelijkheden heb je bij een imac sowieso als niet en die videokaart in de imac een mobile videokaart. Beter een desktop zodat je veel uitbreidings mogelijkheden en overklok mogelijkheden hebt. :)

Aangezien je een groot budget hebt kan je beter 16 GB ram nemen omdat het op dit moment toch goedkoop is. ;)

Bewerkt: door Woody268
Link to comment
Delen op andere websites

32Gb RAM kost 600 dollar extra in een iMac, het is wel duidelijk waar ze hun winst mee behalen :cab: maar nu weer on-topic,

Ik heb zelf ook net een PC gekocht met een i7 4770K en die heeft bij CPU intensieve games eigenlijk nooit meer dan 40% CPU gebruik, en dat is ook nog op 2560x1440. Ik denk dat je beter kan investeren in een betere videokaart, aangezien die meestal de bottleneck is bij de games. Ik studeer zelf ook informatica en als je Java programmeerd is eigenlijk vooral het RAM belangrijk, zo kom ik op mijn laptop vaak dichtbij de 8Gb en op mijn desktop soms wel eens over de 8Gb (door alle programmas die open staan). In theorie is de i7 sneller bij het multitasken door de multi threading maar in de realiteit zal je er waarschijnlijk niet veel van merken.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...