Jump to content

Vervolgopleidingen


S-te-Fan

Recommended Posts

Goedendag mensen,

Het viel me op dat ik nog geen topic heb kunnen vinden voor de discussie van vervolgopleidingen (waar is zowiezo heel dat school subforum gebleven?) dus bij deze.

>>> Door Guardian1980: Dat forum is in januari bij de forumiale herindelingen in rook opgegaan.<<<

Het houdt velen van ons bezig welke opleiding we gaan kiezen. Dus deel hier je opleidingsniveau, je ervaringen, je arbeidsperspectief, stages en (niet) uitgekomen verwachtingen.

Om af te trappen mezelf maar eens in beeld zetten.

Vorig jaar VWO E&M afgerond, dit jaar me om laten omscholen op de VAVO tot N&T om volgend jaar naar de universiteit van Wageningen te gaan om daar Internationaal land- en Waterbeheer te studeren.

Link to comment
Delen op andere websites

Interessante keuze. Ik neem aan dat jij je profiel al had gekozen toen je erachter kwam wat je echt wou doen?

Goed, ik zit dit jaar in mijn examenjaar, HAVO 5. Heb nog geen idee wat ik wil doen. Probleem is dat ik bijna alles interessant vind. Mocht ik niet tot een leuze komen, doe ik nog VWO.

Link to comment
Delen op andere websites

Hierboven: Welk profiel heb je ? Je zegt dat je bijna alles interessant vind, zijn er dingen die er bovenuit steken ? Misschien kan je daar iets mee doen ?

Over mijzelf.

VMBO TL Sector Economie, gevolgd door Havo met een E&M profiel. Nu 2de jaars HBO Student op de IVA Business School te Driebergen.

Waarom die keuze. Een van de beste HBO's van nederland (zie HBO Keuzegids). School gericht op de automobielbranche. Dat spreek mij erg aan als autoliefhebber.

Daarnaast een goede verhouding tussen theorie en praktijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Op dit moment zit ik in 5 VMBO-K ICT (examenjaar) met de sector economie. Na deze school ben ik van plan ICT-beheer te gaan doen als vervolgopleiding, waarna ik weer HBO ICT management & security wil gaan doen. En aangezien ICT op dit moment een zeer belangrijke sector is, verwacht ik zeker wel een baan te kunnen krijgen. Weliswaar wel een beetje onderaan de ladder, maar dat is eigenlijk altijd zo. Uiteindelijk groei ik vanzelf door naar een belangrijkere functie.

Ik heb wel zitten denken om misschien zelfs naar de universiteit te gaan, maar volgens mij levert dat toch niets meer of minder op dan met een HBO-diploma op zak. Veel werkgevers vinden mensen die op de uni hebben gezeten vaak iets té hoog opgeleid om hen een geschikte baan te bieden heb ik weleens gehoord. Dan kun je beter voor een niveau gaan waarvan je zeker weet dat je ergens een baan kunt vinden met een prima salaris. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb wel zitten denken om misschien zelfs naar de universiteit te gaan, maar volgens mij levert dat toch niets meer of minder op dan met een HBO-diploma op zak. Veel werkgevers vinden mensen die op de uni hebben gezeten vaak iets té hoog opgeleid om hen een geschikte baan te bieden heb ik weleens gehoord. Dan kun je beter voor een niveau gaan waarvan je zeker weet dat je ergens een baan kunt vinden met een prima salaris. :)

Wat een nonsense. Uiteraard zijn er dit soort werkgevers, maar over het algemeen is hoe hoger je opleiding hoe beter. Als jij denkt uni aan te kunnen, ben je dom als je dat niet doet. Ook in ICT, misschien zelfs wel ICT, is het belangrijk zo'n hoog mogelijke studie te doen. Een werkgever is een debiel als hij kiest voor iemand met een lager niveau maar hetzelfde salaris. Ja, er zijn werkgevers die dat denken, maar de meeste echt niet hoor. En anders groei je met uni veel sneller door naar leidinggevende of een opperbaas. Zeker met ICT, wat je op alle niveaus hebt, is het belangrijk om je van veel te onderscheiden en het makkelijkste daarvoor is een hogere opleiding.

Vergis je niet; uni is wel een hoog niveau. Zijn er weinig die vmbo doen en daarna doorstromen naar uni. Het kan wel, maar dan is er meestal een reden waarom iemand niet hoger heeft gedaan op middelbare school. Onderschat het niet, want jouw post kwam een beetje over als "dat doe ik wel even, kan het makkelijk aan".

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...