Jump to content

[NEW][550€][LAP]


Dotz

Recommended Posts

Budget: ±€550,- max. €700,-

Doel: Studie, Social Media, internet, games als ''Worms'', Quake 2, etc, videos bekijken

Merk laptop: Géén Apple of Packard Bell

Benodigde randapparatuur: n.v.t.

SSD, ja of nee?: Niet noodzakelijk

Besturingssysteem: Windows 7, absoluut geen Windows 8

Ik heb in ieder geval een laptop nodig voor school waar ik ook wat oude games op zou willen spelen, games van tegenwoordig speel ik wel op mijn desktop/console. Ik had al een laptop voor ogen, maar in de winkel waar ik was verkochten ze hem alleen met Windows 8. Een Windows 7-licentie kopen om te installeren over een Windows 8-laptop zie ik niet echt zitten.

Het liefst heb ik gewoon een degelijke laptop met voldoende ruimte op de harde schijf (200GB of meer).

Daarnaast moet hij handzaam zijn, niet te groot dus. Hij moet namelijk dagelijks mee naar school. Het liefst heb ik een laptop waarvan het scherm niet groter is dan 16, een minilaptop zie ik echter ook niet zitten. Dat gaat namelijk gepaard met een klein toetsenbord.

De laptop die ik al voor ogen had was deze laptop, de Toshiba Satellite Pro Premium C850-1H8.

Link to comment
Delen op andere websites

Aangezien je spellen wil spelen is die laptop die jij op het oog had niet goed, deze heeft een Intel HD Graphics 4000 videochip en is niet bedoeld voor gaming. ;)Ik zou een van deze twee laptops aanraden:

Het enige verschil tussen deze twee laptops (buiten de prijs) is dat de tweede een beter processor heeft, meer werkgeheugen heeft en een goede videokaart heeft die stukken beter is als de andere laptop. :bier:

De keuze is aan jou zou ik zeggen. :)

Edit: Laptops met Windows 7 op zijn er niet meer, dus je zal of Windows 8 moeten proberen (wat ik zeker kan aanraden) of een licentie voor Windows 7 moeten kopen.

Bewerkt: door Woody268
Link to comment
Delen op andere websites

De suggestie van Woody klopt echter niet helemaal. De intel HD 4000 levert best goede performance (als we het over integrated graphics hebben). De externe videokaart die in de eerste gesuggereerde laptop van Woody zit is echter nog slechter dan de HD 4000, geen aanrader dus, zeker omdat dit ook meer hitte produceert.

De tweede laptop is een goede keuze als je het over een multimedia laptop hebt, even wat games spelen, videos kijken etc. In principe heb je deze hardware niet echt nodig als je alleen games zoals worms wil spelen en een videootje wil kijken. Echter is deze wel met windows 8. Het wordt natuurlijk steeds moelijker om nog een laptop met windows 7 te vinden.

Een paar alternatieven zijn:

http://www.laptopshop.nl/product/328460/samsung-np355v5c-a05nl.html?ref=2543&utm_source=tweakers.net&utm_medium=pricecomparison#product_specifications

De A8 CPU biedt een perfecte prijs/prestatie en presteert grafisch net iets beter dan de HD 4000 en is op CPU gebied ook goed bruikbaar.

http://www.laptopshop.nl/product/307535/category-45702-laptops/hp-probook-4540s-h5h93ea.html

Dit is de enigste laptop die ik zo snel met windows 7 heb kunnen vinden. Zelfde HD4000 en een i5.

Als je betere GPU performance wil zou ik voor de tweede laptop van Woody gaan, wil je een iets goedkopere laptop, kies dan voor de eerste die ik hierboven link.

Link to comment
Delen op andere websites

De suggestie van Woody klopt echter niet helemaal. De intel HD 4000 levert best goede performance (als we het over integrated graphics hebben). De externe videokaart die in de eerste gesuggereerde laptop van Woody zit is echter nog slechter dan de HD 4000, geen aanrader dus, zeker omdat dit ook meer hitte produceert.

De tweede laptop van Woody bevat echter een videokaart die beter presteert dan de Intel HD 4000. Verder is Asus gewoon een A-merk.

Link to comment
Delen op andere websites

De suggestie van Woody klopt echter niet helemaal. De intel HD 4000 levert best goede performance (als we het over integrated graphics hebben). De externe videokaart die in de eerste gesuggereerde laptop van Woody zit is echter nog slechter dan de HD 4000, geen aanrader dus, zeker omdat dit ook meer hitte produceert.

De tweede laptop van Woody bevat echter een videokaart die beter presteert dan de Intel HD 4000. Verder is Asus gewoon een A-merk.

Zoals ik ook aangaf in de laatste zin. Het is meer een kwestie hoeveel geld je wil uitgeven.

Waar baseer jij "A-merk" op? Ik heb zelf ook een Asus laptop, en goede ervaring met de klantenservice, maar de twee laptops tonen soms wel zo hun gebreken (en dit zal vast ook zo zijn bij andere merken). Ken iemand ook met een 3 jaar oude Toshiba laptop die ook nog perfect werkt, zelfde geld voor een persoon met een Samsung laptop.

Als je gewoon een potje worms wil spelen heb je daar geen GT 740m voor nodig, laat dat even duidelijk zijn. De Toshiba/samsung/hp is een goede laptop om wat school werk en af en toe een spelletje op te spelen. Als je meer performance wil ga je voor de Asus laptop.

Link to comment
Delen op andere websites

http://www.laptopsho...0s-h5h93ea.html

Dit is de enigste laptop die ik zo snel met windows 7 heb kunnen vinden. Zelfde HD4000 en een i5.

Dit is zeer interessant! 750GB is erg veel! Wellicht dat ik op marktplaats nog wat geld kan vangen voor de Windows 8-licentie die erbij zit.

Bedankt voor de reacties vast! Meer suggesties zijn nog altijd erg welkom, ik zou graag nog wat laptops met Windows 7 zien! Wellicht een laptop die iets kleiner is dan bovenstaande..

Link to comment
Delen op andere websites

Deze laptop is een echte krachtpatser, maar is wel iets logger dan de andere laptops.

http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?l=nl&c=nl&s=dhs&cs=nldhs1&oc=cn15s34&vw=classic

Deze laptop heeft een Intel Core i7 met een 2GB AMD Radeon HD 7730M.

Verder bevat de laptop een 32GB SSD met een 1TB hardeschijf en een 15 inch FullHD scherm!

Ik heb deze laptop vandaag besteld voor mijn studie, er staat een prijs van 800 euro maar als je 'm vandaag besteld kan je de laptop nog voor 675 euro kopen!

Mocht je dit willen, stuur me dan even een privébericht dan leg ik je uit hoe je deze laptop met korting en dergelijke nog kan bestellen. :)

Edit: Ik zie dat je geen Windows 8 wilt. Ik kan me het voorstellen, maar ik zou het als ik jou was gewoon proberen ;)

Bewerkt: door ZaroX
Link to comment
Delen op andere websites

Megapilot (en tevens ik) baseren ons op dit onderzoek: http://www.squaretra...bility_1109.pdf Daaruit kan je dus uitmaken dat Asus, Toshiba en Sony de (beste) merken zijn waar de kans dat de laptops binnen de 3 jaar kapot is, vrij klein is. :)

Dat ziet er inderdaad uit als een goede source, en zelfs als je laptop stuk gaat: ik kreeg volledige service tm het ophalen en afleveren voor mijn laptop. Geen gezeur en het was binnen twee weken geregeld :)

Deze laptop is een echte krachtpatser, maar is wel iets logger dan de andere laptops. http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?l=nl&c=nl&s=dhs&cs=nldhs1&oc=cn15s34&vw=classic Deze laptop heeft een Intel Core i7 met een 2GB AMD Radeon HD 7730M. Verder bevat de laptop een 32GB SSD met een 1TB hardeschijf en een 15 inch FullHD scherm! Ik heb deze laptop vandaag besteld voor mijn studie, er staat een prijs van 800 euro maar als je 'm vandaag besteld kan je de laptop nog voor 675 euro kopen! Mocht je dit willen, stuur me dan even een privébericht dan leg ik je uit hoe je deze laptop met korting en dergelijke nog kan bestellen. :)Edit: Ik zie dat je geen Windows 8 wilt. Ik kan me het voorstellen, maar ik zou het als ik jou was gewoon proberen ;)

Krachtpatser als in de zin, goede prijs/prestatie. De 740m in de Asus presteert iets beter in benchmarks (waarschijnlijk geeneens merkbaar). Als je een laptop met een Full HD scherm kan krijgen zou ik dat zeker aanraden, al had ik eerst gedacht dat dat vrijwel onmogelijk was met dit budget :)

Link to comment
Delen op andere websites

Edit: Ik zie dat je geen Windows 8 wilt. Ik kan me het voorstellen, maar ik zou het als ik jou was gewoon proberen ;)

Ik heb het geprobeerd, ik wil het absoluut niet.

Bij deze nogmaals de mededeling; ik apprecieer iedere post in dit topic. Maar mocht je een laptop voorstellen die uitsluitend met Windows 8 verkrijgbaar is dan kan je je dat voorstel besparen; Windows 8 is out of the question.

Link to comment
Delen op andere websites

Windows 8 is Windows 7 met een andere interface. Niks meer, niks minder. Althans niet voor de gemiddelde gebruiker.

En neen, je vindt geen ruim aanbod aan Windows 7 laptops, zeg maar zo goed als geen. De Windows 7 laptops die er nog zijn zijn vaak outdated qua hardware en meestal overschotjes die winkels nog hebben.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

De interface is dan ook alles wat er aan Windows 8 mankeert.

Als je van de 'modern UI' niet houd kan je gewoon de traditionele Windows start knop (en menu) terug halen, er bestaan genoeg programma's voor.

windows-8-start8-start-menu.jpg

Afbeelding: extremetech.com

Bewerkt: door Woody268
Link to comment
Delen op andere websites

Dotz jonguh, nu maak je het jezelf wel moeilijk heur. Als je een goede laptop wil, dan wil je logischerwijs ook een recente en geen oud model uit een stock die ze niet kwijtraken. Wat brengt dát dan met zich mee? Dat er bijna standaard Windows 8 opstaat. Ik stel dus voor dat je toch W8 nog eens een kans geeft, en als het je écht niet bevalt, dan denk ik dat je wel wegen weet om daar verandering in te brengen. Maar met de 8.1 update zou de interface weer wat vertrouwelijker moeten worden.

Als je ECHT ECHT W7 wil voorgeïnstalleerd hebben op je laptop, dan raad ik je BTO aan: een Nederlands merk dat redelijk goedkoop is voor wat je krijgt. Je kan hierbij zelf je laptop samenstellen, en ook voor W7 kiezen als besturingssysteem.

http://www.bto.eu/index.htm

Link to comment
Delen op andere websites

En overigens brengt Microsoft later dit jaar W8.1 (Windows Blue) uit, welke veel verbeteringen over 8 zal hebben... En AFAIK is het gratis voor W8 owners.

Start knop keert overigens ook terug.

Bewerkt: door Dipsie8
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...