Jump to content

Welstandscommissie laat vrouw van terras verwijderen: ‘Kleurencombinatie past niet in het straatbeeld


Puma

Recommended Posts

In Utrecht is een vrouw door de politie van een terras verwijderd nadat omwonenden bij de welstandscommissie hadden geklaagd over haar outfit. De commissie vond de klachten gegrond, waarop de gemeente besloot in te grijpen.

Antoinette van Keulen (47) droeg zondagmiddag een oranje broek met een groen-paars gestreepte blouse. Ze is boos over de maatregel. “Men stelt dat mijn broek te strak zat en dat mijn schoenen afgetrapt en vies waren. Nou en, denk ik dan. Smaken verschillen.” Van Keulen vindt dat Utrecht een voorbeeld kan nemen aan Rotterdam, waar in delen van de stad ‘smaakvrije zones’ zijn ingevoerd.

Wethouder Gilbert Isabella gelooft daar echter niet in. “Smaakvrij kleden klinkt sympathiek, maar ik ben ervan overtuigd dat je daar op den duur spijt van krijgt.” Hij staat achter de ingreep van zondag. “Dit is precies waar we de welstandscommissie voor hebben. De outfit van deze mevrouw past zowel qua kleurzetting als materiaal niet in het straatbeeld dat wij in het centrum van Utrecht voor ogen hebben. De ruimtelijke kwaliteit en de leefbaarheid worden door haar kleding ernstig aangetast.”

Van Keulen mag zich niet meer in de gewraakte outfit vertonen in de Utrechtse binnenstad. Ze overweegt alsnog een vergunning aan te vragen voor haar broek en blouse.

http://www.speld.nl/...as-verwijderen/

Ik vind dit toch wel een heel frappant voorval en was heel benieuwd naar wat men er hier van vindt.

Link to comment
Delen op andere websites

Is dit een grap? :7

Als je het hebt over smakeloos, dan denk ik aan mensen die het nodig vinden dit soort geklaag te laten horen. Laat me raden, in plaats van te solliciteren naar werk zitten er in die wijk een boel uitkeringtrekkers die hier tijd voor maken? Ronduit belachelijk. :t

Link to comment
Delen op andere websites

Nu heb ik niet gezien hoe zij erbij liep, zal vast opvallender zijn dan hier beschreven, maar als er iemand fel anti-nutteloze etiquette-regels is ben ik het wel. Ik gun het die zeurkousen om eens te leren dat het leven meer is dan alleen maar waardigheid. Je zou je bij zo'n iemand nooit welkom voelen, denk ik.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vroeg me al af welke van mijn collega's zich hier voor had laten lenen, totdat ik de bron zag.

Bovendien, een mannelijke wethouder die Isabella heet kan ik sowieso al niet serieus nemen.

isabella.jpg

Een van de belangrijkste mensen in jouw woonplaats Kloepie

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...