Jump to content

De Muziekkroeg - Het trefpunt voor geluidsjunkies


Silverbyte

Recommended Posts

Ik zoek wat leuke liedjes in de categorie van 2000 t/m nu, anders luister ik steeds hetzelfde. Dus het liefst geen bekende liedjes.

Alvast Bedankt!

Waarom wil je per se muziek vanaf 2000? En heb je een voorkeur m.b.t. genre/soort? Er valt namelijk genoeg op te noemen, maar als je een (globale) indicatie geeft van wat je nu leuk vindt, kunnen we makkelijker iets vinden dat in je straatje past. :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 711
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NicolaB

    88

  • Silverbyte

    75

  • GuitarGuy666

    73

  • Foreigner97

    49

Haast alle popnummers van 2000 t/m nu zijn hetzelfde, dus succes met zoeken. emo.gif

Je had er niet méér naast kunnen zitten. Het spectrum van de popmuziek, wat op zich al een heel brede term is, is zoveel breder dan wat er in de hitlijsten staat. Ik ben net als jij gek op gitaarmuziek, maar zeggen dat alles van na de eeuwwisseling op elkaar lijkt, getuigt van een nogal kortzichtige kijk op non-rock muziek. Er is zó veel goede muziek gemaakt de laatste jaren, je moet er alleen wel voor open staan en bereid zijn zelf op onderzoek uit te gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zoek wat leuke liedjes in de categorie van 2000 t/m nu, anders luister ik steeds hetzelfde. Dus het liefst geen bekende liedjes.

Alvast Bedankt!

Waarom wil je per se muziek vanaf 2000? En heb je een voorkeur m.b.t. genre/soort? Er valt namelijk genoeg op te noemen, maar als je een (globale) indicatie geeft van wat je nu leuk vindt, kunnen we makkelijker iets vinden dat in je straatje past. :)

Oh gewoon. De voorkeuren liggen bij zulke muziek die U2/Coldplay/The script/Maroon 5, omzich maakt me dat niet zo uit.

Link to comment
Delen op andere websites

Haast alle popnummers van 2000 t/m nu zijn hetzelfde, dus succes met zoeken. :7

Je had er niet méér naast kunnen zitten. Het spectrum van de popmuziek, wat op zich al een heel brede term is, is zoveel breder dan wat er in de hitlijsten staat. Ik ben net als jij gek op gitaarmuziek, maar zeggen dat alles van na de eeuwwisseling op elkaar lijkt, getuigt van een nogal kortzichtige kijk op non-rock muziek. Er is zó veel goede muziek gemaakt de laatste jaren, je moet er alleen wel voor open staan en bereid zijn zelf op onderzoek uit te gaan.

Mee eens. De muziek die in de hitlijsten staat (neem bijvoorbeeld de Top 40) is inderdaad allemaal vrij standaard en vergelijkbaar. Maar inderdaad, als je verder kijkt dan je neus lang is zou je best wel een heel leuke nummertjes kunnen vinden. Ik heb zo één-twee-drie geen lijst voor je die ik je zou kan geven, maar dat is denk ik ook niet eens de insteek. De beste muziek (de muziek die jij het leukst vindt) kun je alleen maar vinden als je er zelf naar op zoek gaat. Of zet een YouTube-playlist aan op basis van een nummer dat je goed vindt, en kijk wat er dan allemaal op je pad komt.

Ga op reis in de wondere wereld van de hedendaagse popmuziek!

Link to comment
Delen op andere websites

Haast alle popnummers van 2000 t/m nu zijn hetzelfde, dus succes met zoeken. :7

Je had er niet méér naast kunnen zitten. Het spectrum van de popmuziek, wat op zich al een heel brede term is, is zoveel breder dan wat er in de hitlijsten staat. Ik ben net als jij gek op gitaarmuziek, maar zeggen dat alles van na de eeuwwisseling op elkaar lijkt, getuigt van een nogal kortzichtige kijk op non-rock muziek. Er is zó veel goede muziek gemaakt de laatste jaren, je moet er alleen wel voor open staan en bereid zijn zelf op onderzoek uit te gaan.

Mee eens. De muziek die in de hitlijsten staat (neem bijvoorbeeld de Top 40) is inderdaad allemaal vrij standaard en vergelijkbaar. Maar inderdaad, als je verder kijkt dan je neus lang is zou je best wel een heel leuke nummertjes kunnen vinden. Ik heb zo één-twee-drie geen lijst voor je die ik je zou kan geven, maar dat is denk ik ook niet eens de insteek. De beste muziek (de muziek die jij het leukst vindt) kun je alleen maar vinden als je er zelf naar op zoek gaat. Of zet een YouTube-playlist aan op basis van een nummer dat je goed vindt, en kijk wat er dan allemaal op je pad komt.

Ga op reis in de wondere wereld van de hedendaagse popmuziek!

Er zijn véél meer perfecte bands en genres opgericht na 2000 (Animal Collective, Arcade Fire, LCD Soundsystem, ...) dan de deccenia ervoor hoor. Je moet inderdaad eens durven een stapje in het muziekbad te zetten en je oren en gedachten open zetten voor alles wat er is. De top 40 is inderdaad gewone mainstream popmuziek, waar er soms nummertjes inzitten dat ik dan ook wel weer wat vind. Muziek is en blijft ontdekken. Daarom is het zo heerlijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien wisten jullie het al, maar ontdekken van muziek kan heel goed via de website 22tracks. Vanuit vier wereldsteden (Amsterdam, Brussel, Londen en Parijs) worden door verschillende mensen die hun strepen in de muziek hebben verdiend playlists samengesteld. Een 'ultieme' playlist per stad, maar ook een playlist per genre. Allemaal bestaande uit de beste 22 liedjes van dit moment. Give it a go!

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien wisten jullie het al, maar ontdekken van muziek kan heel goed via de website 22tracks. Vanuit vier wereldsteden (Amsterdam, Brussel, Londen en Parijs) worden door verschillende mensen die hun strepen in de muziek hebben verdiend playlists samengesteld. Een 'ultieme' playlist per stad, maar ook een playlist per genre. Allemaal bestaande uit de beste 22 liedjes van dit moment. Give it a go!

Klinkt tof! Ik gebruik veel Last.fm, dus daar kom ik aan mijn trekken. Eens checken!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zoek wat leuke liedjes in de categorie van 2000 t/m nu, anders luister ik steeds hetzelfde. Dus het liefst geen bekende liedjes.

Alvast Bedankt!

Waarom wil je per se muziek vanaf 2000? En heb je een voorkeur m.b.t. genre/soort? Er valt namelijk genoeg op te noemen, maar als je een (globale) indicatie geeft van wat je nu leuk vindt, kunnen we makkelijker iets vinden dat in je straatje past. :)

Oh gewoon. De voorkeuren liggen bij zulke muziek die U2/Coldplay/The script/Maroon 5, omzich maakt me dat niet zo uit.

Waarschijnlijk niet helemaal wat je zoekt, maar ik kan je Triggerfinger en Mumford&Sons aanraden. En wellicht ook Foo Fighters.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben onlangs begonnen met luisteren naar Avenged Sevenfold. Ik vind het echt een té gekke band. :D Als je een beetje van hardrock/metal houdt is dit sowieso iets wat je te gek gaat vinden. Ik heb alleen de laatste twee albums geluisterd tot nu toe.

Sheperd of Fire find ik echt een supervet nummer.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik luister enkel en alleen post-avant jazzcore en dreamfunk.

Afgezien van de Noise en drone waar je had een paar maanden geleden over had .

Verbaast me ook niet geheel dat je weer van genre verander though :7 .

Bewerkt: door 1974
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...