Jump to content

[NEW][€2200][PC]Tjapie


Tjapie

Recommended Posts

Hallo iedereen,

Ik ben een aantal jaar al niet meer actief op dit forum, maar check natuurlijk nog wel eens de frontpage voor nieuws over GTA V! Ik ben echter bezig met een nieuwe PC samen te stellen en aangezien ik bij mijn vorige PC's heel goed geholpen ben op dit forum, kon ik het toch niet laten om er hier een topic over te starten. De PC heb ik al helemaal samengesteld (met behulp van een ander forum) en ik ben benieuwd of jullie hier misschien nog verbeterpunten op hebben. Ik zal eerst even de standaard vragenlijst beantwoorden.

Budget

Ik kom uit rond de 2200 euro voor de PC met monitoren. Iets erboven is niet erg mochten het echt betere componenten zijn, maar minder is ook niet erg natuurlijk!

Doel

Ik wil het vooral gaan gebruiken om te gamen op drie 27'' full HD monitoren, oftewel een resolutie van 5760x1080. Ook werk ik met tekenprogramma's zoals AutoCAD, maar dit is puur een bijzaak en het gaat vooral om het gamen.

Merk pc of samengesteld

Samengesteld.

Benodigde randapparatuur

Drie monitoren en een muismat.

SSD, ja of nee

Ik wil niet voor een SSD gaan, aangezien ik hier de verhouding GB/prijs nog te groot vind in vergelijking met een HDD. Misschien dat ik dit later wel wil toevoegen mochten de prijzen wat meer gelijk zijn getrokken.

Besturingssyteem

Ik wil Windows 8 Pro 64 bits gaan gebruiken, welke ik thuis al heb liggen.

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken

Ja ik wil graag de volgende onderdelen meenemen:

- Geluidskaart: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium

Een vereiste hiervoor is een PCI-E aansluiting op het moederbord. Verder wordt hier ook via een SPDIF kabel mijn geluidsset op aangesloten, bestaande uit een Onkyo TX-8050 met twee Monitor Audio BX2's.

- Externe harde schijf: Western Digital My Book Essential 2TB

Een vereiste hiervoor is een USB 3.0 aansluiting op het moederbord om gebruik te kunnen maken van de snellere gegevensoverdracht t.o.v. USB 2.0.

- Toetsenbord-muis combinatie: Logitech MX5500 met een Logitech MX Revolution

- Racestuurtje: Logitech G25

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate

In elkaar laten zetten door Azerty.

Extra koeling (voor overklokken)?

Ik wil misschien in de toekomst wel gaan overklokken, maar dan kies ik t.z.t. wel een CPU-koeler uit. Ook heb ik de standaard fans van de kast al vervangen in m'n samenstelling.

Uiteindelijk staat hier het complete systeem. Let nog even niet op de beeldschermen, deze verander ik misschien nog of haal ik bij een goedkopere winkel.

Alvast bedankt voor de hulp!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb dezelfde videokaart., Hij draaid alles op ultra op mijn 1920x1080 scherm.

Maáár,, Ik raad je aan een beter videokaart te nemen, of beter gezegd een SLI setup. omdat de GTX 770 zeker niet de power heeft voor meer dan 1 monitor! (BF3, Metro, GRiD2, etc..)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben inderdaad door meerdere mensen aangeraden om een SSD te nemen, maar ik vind ze nog te duur voor het aantal GB dat je krijgt. Sowieso zou het dan een 120 GB of 250 GB variant worden, waar enkel je OS op past en je meest gebruikte programma's. Deze programma's (lees: games) verschillen van tijd tot tijd bij mij, dus dan zou ik telkens heen en weer moeten overschrijven. Dan wacht ik liever bij elk programma 1 of 2 seconde langer, dan dat ik elke maand een middag mijn harde schijf moet gaan reorganiseren. ;)

Met de videokaart besef ik me inderdaad dat ik niet alle spellen op full kan draaien in een surround opstelling. Ik heb er daarom met mijn moederbord rekening mee gehouden voor een eventuele uitbreiding naar een SLI opstelling, voor als de kwaliteit met één videokaart echt te slecht word.

Link to comment
Delen op andere websites

Je moet ook geen spellen op je SSD zetten, het enige wat je op je ssd best zet is je OS, documenten en programma's. Spellen moet je niet op je SSD zetten, het is niet dat je spellen door ze op een SSD te zetten ineens veel beter gaan draaien, zet dus je spellen gewoon op je HDD. ;)

Edit 2: Ik zie dat je een cold cathode gaat gebruiken in je case, persoonlijk raad ik je dit niet aan omdat de kleuren van cold cathodes vrij licht zijn, blauwe cold cathode gaan dus geen mooi blauw licht geven maar eerder licht blauw en dit ziet er niet echt mooi uit, ik raad je eerder een LED-strip aan zoals deze: http://azerty.nl/8-1...dule-sleev.html

Edit 3: Moest je nog twijfelen of je andere monitoren neemt zeker doen, die monitoren hebben een Responstijd van 8 ms, wat bij gamen een probleem kans opleveren omdat de kans er dan is dat je 'ghosting' gaat ervaren, een monitor met een Responstijd van 5 ms of lager is aangeraden.biertje.gif

Edit 4:

Ik wil misschien in de toekomst wel gaan overklokken, maar dan kies ik t.z.t. wel een CPU-koeler uit. Ook heb ik de standaard fans van de kast al vervangen in m'n samenstelling.

Je bent de 120 mm fan in de achterkant vergeten te vervangen. :puh:

Bewerkt: door Woody268
Link to comment
Delen op andere websites

Goede opmerking over de verlichting! Daar heb ik helemaal niet bij stil gestaan en degene die je aanraad heeft ook een mooie controlpanel. Aangezien het een vrij grote kast is wil ik dan denk ik wel voor de 2 meter versie gaan, ook al ziet die er een beetje anders uit op de foto, het productnummer komt overeen met die op de NZXT site. Misschien heb ik dan al zo veel verlichting (ook samen met de PSU) in de kast dat die twee fans niet echt 'noodzakelijk' zijn. De 120 mm fan in de achterkant wilde ik sowieso niet gaan vervangen nee ;)

Ook van de monitoren is een goede, want daar heb ik helemaal niet op gelet! Zag wel dat het een MVA i.p.v. een TN paneel was, dus dat dat wel beter was. Welke monitor ik ook in gedachte had is de Asus VE278N? Lijkt me ook wel prima (5 ms reactietijd) of is dit misschien te budget voor een 27'' scherm?

Als laatste nog even over de PSU; ik heb nu 600W, maar stel ik prik er een tweede GTX 770 in, is dit dan voldoende of kan ik dan beter voor de 700W variant gaan?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou voor 700W gaan, ook met het idee dat je nog wil gaan overclocken. Misschien zelfs nog wel meer, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Verder moet je er ook rekening mee houden dat je waarschijnlijk niet 3 beeldschermen op 1 videokaart kunt aansluiten. (met allemaal uniek beeld) Hiervoor heb je dus 2 videokaarten nodig.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou voor 700W gaan, ook met het idee dat je nog wil gaan overclocken. Misschien zelfs nog wel meer, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Verder moet je er ook rekening mee houden dat je waarschijnlijk niet 3 beeldschermen op 1 videokaart kunt aansluiten. (met allemaal uniek beeld) Hiervoor heb je dus 2 videokaarten nodig.

Ik begreep zelfs dat ik op een enkele GTX 770 vier beeldschermen kan aansluiten, met allemaal uniek beeld mits dat het vierde beeldscherm enkel een soort sidemonitor kan zijn die bijvoorbeeld cijfertjes van het CPU verbruik ofzo weergeeft. Nu wil ik ook een vierde scherm aansluiten en dat is mijn TV, maar dan wil ik dit beeld als 'dubbelganger' van mijn middelste beeldscherm. Ik weet niet of dat gaat lukken, maargoed dat zijn zorgen voor als ik alles binnen heb en anders word het gewoon ouderwets kabeltjes verwisselen.

Met de laatste veranderingen is dit mijn nieuwe winkelwagentje.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...