Muay Thai Geplaatst: 26 april 2007 Rapport Geplaatst: 26 april 2007 Ten eerste een zeer leuke tut alleen toch begrijp ik paar dingen niet zoals : Waar haal je filmpjes vandaan Als ik ze open staat er Unknown File En welke programma's heb je nodig om dat bij IR te kunnen openen. Reageren
BaasB Geplaatst: 26 april 2007 Rapport Geplaatst: 26 april 2007 Ten eerste een zeer leuke tut alleen toch begrijp ik paar dingen niet zoals :Waar haal je filmpjes vandaan Als ik ze open staat er Unknown File En welke programma's heb je nodig om dat bij IR te kunnen openen. Hey Muay Thai, Je eerste vraag, waar je filmpjes vandaan haalt: Je kunt filmpjes gebruiken die je zelf gemaakt hebt, bijvoorbeeld met een digitale (film)camera. Als je thuis wat DVD'tjes hebt liggen, kun je ook zo'n DVD in je PC stoppen, en dan de film die op de DVD staat naar je computer ''rippen''. Oftewel, de film van de DVD kopieëren naar je PC. Dan kun je bijvoorbeeld een leuke / spectaculaire scene gebruiken voor je signature. Dit kan dan het resultaat worden: Deze is trouwens gemaakt door Backsmash, hij heeft een scene van The Matrix gebruikt. Hiervoor moet je PC wel DVD's kunnen lezen, maar dat kunnen de meeste computers van tegenwoordig wel. Verder kun je natuurlijk ook (legaal) filmpjes van het internet downloaden. Je tweede vraag: Zoals TubS in zijn begin post al zegt: Stap 1: verzamelenZoek een filmpje wat je wil gebruiken, let er wel op dat het een .mov filmpje is, je kan ook een leuke gif animatie gebruiken, in dit voorbeeld gebruik ik een filmpje van gta san andreas. Je kan dus alleen .mov filmpjes of .gif animaties gebruiken, met andere type filmpjes lukt het helaas niet. Mijn digitale camera maakt .avi filmpjes, en die kan ik gek genoeg wel openen met ImageReady, maar veel .avi filmpjes kan ik helaas ook niet openen met ImageReady. Als je een type filmpje opent dat niet geschikt is voor ImageReady, krijg je inderdaad een error. Een oplossing hiervoor: Je kunt filmpjes met bepaalde programma's altijd nog 'converteren'. Dat werkt als volgt: Je hebt bijvoorbeeld een .avi filmpje. Dat filmpje kun je dan 'converteren' naar een .mov filmpje. Het filmpje blijft dan precies hetzelfde, alleen is het filmpje dan veranderd in een .mov filmpje, waardoor je het wel kunt openen met ImageReady. Dan het antwoord op je laatste vraag: Heel simpel, het enige wat je nodig hebt om een filmpje / een .gif animatie te openen in ImageReady, is ImageReady. Maar het moet dan wel het juiste type filmpje zijn. Veel succes ermee, ik hoop dat het lukt. Als je nog vragen hebt mag je ze natuurlijk gerust stellen. Reageren
Muay Thai Geplaatst: 26 april 2007 Rapport Geplaatst: 26 april 2007 (bewerkt) Woow hele uitleg hartelijk dank man super! alleen 1 vraag hoe kun je dat converteren doen? Ik begrijp niet erg veel van dit video's geval alleen wat ik doe is dit naar Rockstargames surfen en dan klik ik een filmpje van GTA VCS aan en sla hem vervolgens op en open hem dan bij IR en dan staat er Unknown. Kan iemand me uitleggen waar ik heen moet surfen en hoe het precies moet? Bewerkt: 26 april 2007 door Muay Thai Reageren
BaasB Geplaatst: 26 april 2007 Rapport Geplaatst: 26 april 2007 Woow hele uitleg hartelijk dank man super! alleen 1 vraag hoe kun je dat converteren doen? Graag gedaan hoor. Antwoord op je vraag: Je kunt een 30 dagen durende trial downloaden van het film-programma Camtasia. Klik maar eens op deze link: http://www.techsmith.com/camtasia.asp. Bovenaan de site, zie je als het goed is dit staan: Klik daar op 'Try' (op het plaatje hierboven aangegeven met een rode cirkel & pijl), om Camtasia 30 dagen lang helemaal gratis en voor niks uit te proberen. Als je op 'Try' hebt geklikt, moet je een heel klein stukje naar onderen scrollen, om vervolgens op 'Continue to Camtasia Studio Trial' te klikken. Je hoeft nou alleen even je e-mailadres in te vullen, daarna kun je het programma gaan downloaden, installeren, en gebruiken. Als je Camtasia geïnstalleerd hebt, en je hebt nog vragen over het converteren, stel ze maar. Trouwens, jij zit op GTAForum, dus je bent hoogst waarschijnlijk wel een GTA fan. Ga dan maar eens naar www.GTAIV.com. Vul daar even in dat je ouder bent dan 18, anders mag je het filmpje niet bekijken. Als je eenmaal bij het filmpje bent, zie je onder het filmpje zelf 'Trailer Files' staan. Plaatje: Klik daarop. Nu krijg je een paar bestanden van het filmpje te zien. Plaatje: Klik op 'Quicktime' (Quicktime filmpjes zijn .mov filmpjes, misschien handig om te weten voor de toekomst). Nu moet je even wachten tot het filmpje helemaal geladen is, dat kan dus wel even duren. Als het filmpje helemaal geladen is, klik je op het pijltje helemaal rechtsonderaan het filmpje, en vervolgens klik je op 'Als bron opslaan...'. Plaatjes: Nu kun je het .mov filmpje op je computer opslaan, zodat je hem vervolgens kunt openen met ImageReady. Je hebt hier overigens wel Quicktime voor nodig, dat je hier gratis kunt downloaden: http://www.apple.com/quicktime/download/win.html Klik op 'Free Download Now' om hem te downloaden. Heel veel succes. Reageren
Muay Thai Geplaatst: 26 april 2007 Rapport Geplaatst: 26 april 2007 (bewerkt) Man super echt prachtig dankje jij komt zeker in mijn respect list te staan Alleen 1 ding bij Quick Tme staat er dan dat ik een PRO moet aanschaffen als ik deze wil opslaan. Bewerkt: 26 april 2007 door Muay Thai Reageren
Red dragon1 Geplaatst: 19 mei 2007 Rapport Geplaatst: 19 mei 2007 hoe moet ik het filmpje laten gaan, dat snap ik niet Reageren
Mattus Geplaatst: 11 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 11 augustus 2007 bedankt man maar alleen stap 7 snap ik niet goed hoe je dat filmpje mooi in de pic kan maken zodat je dat zwarte weghaalt dat lukt niet bij mij om te knippen kan iemand misschien ff iets duidelijker die stap uitleggen bedankt, matijs Reageren
alleycat Geplaatst: 21 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 21 augustus 2007 Huh bij mij zie ik die settings helemaal niet:S,Pm ff Ik haal ze gwn van youtube dit is 1 van de outcoems van mij Reageren
Tokkietjarks Geplaatst: 8 september 2007 Rapport Geplaatst: 8 september 2007 Waar download je die Pics dan ?? of hoe kom je aan die pics Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 8 september 2007 Rapport Geplaatst: 8 september 2007 Waar download je die Pics dan ?? Er wordt in het topic al het één en ander uitgelegd over hoe je eraan komt, een paar berichten hierboven vind je zo'n mooie uitleg. Daar wordt door 'BaasB' uitgelegd hoe je je eigen filmpje kunt maken, maar je kunt ze natuurlijk ook van het internet halen. Het was wel even zoeken, maar ik ben dit tegengekomen. Ik weet niet of het wat voor je is, ik hoop het. Reageren
Tokkietjarks Geplaatst: 8 september 2007 Rapport Geplaatst: 8 september 2007 Hoe moet je ze opnemen zonder Camera Reageren
dakab Geplaatst: 11 december 2007 Rapport Geplaatst: 11 december 2007 hej, bedankt voor het posten van dit. ik had alleen nog een paar vragen: is dit mogelijk bij Photoshop 7.0? een nogal oudere versie. het is (bij mij) niet mogelijk om als ik alles naar photoshop heb overgeplaats alle layers te copieren. (dit doe ik in het venster ''layers'' rechts. als ik schift inhoud werkt dit ook niet) dus ik zet alles in een gemaakte 'set' ( alles =frames) ik copieer die map (ook wel set genaamd) naar mijn plaatje waar ik het filmpje in wil hebben. maar het lijkt ( en is) dat hij maar 1 frame copieer en er zet. kun je mij misschien helpen?? (de vraag is natuurlijk of het wel mogelijk is met 7.0) groeten michael. Reageren
darkout Geplaatst: 22 december 2007 Rapport Geplaatst: 22 december 2007 waar kan je image ready downloaden ik heb lang gezocht maar ik kan het niet vinden? Reageren
Ghost_Rider Geplaatst: 22 december 2007 Rapport Geplaatst: 22 december 2007 waar kan je image ready downloaden ik heb lang gezocht maar ik kan het niet vinden? Je kan >>hier<< een trial van PhotoShop CS3 Extended downloaden. In dit pakket zit ook ImageReady. Als je geen trial wilt van ImageReady moet je voor Photoshop gaan betalen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.