Jump to content

Windows 7 sluit niet af


martijn0126

Recommended Posts

Zoals de titel zegt sluit windows 7 niet af, hij 'freezed' bij ''Afsluiten..'' . Ik weet eigenlijk wel zeker dat het SteelSeries Engine (althans de drivers). Ik heb een paar dagen geleden een Support Ticket naar Steelseries gestuurd. Kreeg ook snel reactie en de instructie's om de driver manual te verwijderen (Steelseries Engine verwijderen gaat niet want hij freezed bij de drivers verwijderen..) dit heb ik dus ook gedaan en ik moest mijn computer opnieuw opstarten. Geen freeze deze keer bij het afsluiten en ik dacht dat het probleem verholpen was. Alles opnieuw opgestart en de driver installeert zich weer. Dus ik sluit even later mijn computer af en hij freezed alweer.. Als ik mijn computer afsluit dan kom er te staan bij ''Deze programma's verhinderen het afsluiten'' dat de Steelseries Engine map niet wil afsluiten. (?) tenminste er staan een map icoontje en dan SteelSeries Engine. Kan iemand me hiermee helpen? Mocht niks helpen dan ga ik er gewoon weer opnieuw windows opzetten.

Bedantk!

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik vind het raar dat die steelseries driver zich automatisch opnieuw installeerd. Het lijkt er inderdaad op dat eht daaraan ligt (wat ook al ontzettend raar is), dus die met er iets permaneneter af. Het globale idee is dat je de steelseries driver eraf haalt en dan alle programma's die opstarten door gaat kijken op zoek naar een programma die van Steelseries is, deze herinstalleerd de driver waarschijnlijk. De eerste stap weet je zelf wel, voor de laatste stap moet je het volgende doen:

  1. Druk Windowstoets+r in om een schermpje naar voren te halen getiteld uitvoeren (run)
  2. typ msconfig en geef enter
  3. Ga nar de tab services
  4. vink het vinkje onderaan aan (Daar staat iets als "alle windows services verbergen")
  5. kijk bij de kolom producent (manufacturer, ik weet neit wat er in het nederlands staat)
  6. Zoek naar alles van steelseries en zet dit uit
  7. Ga dan naar de tab start-up en zoek ook hier weer naar alles wat met steelseries te maken heeft

Het zou nu weg moeten zijn, geef even een gil als dit niet zo is.

Bewerkt: door KillerZero86
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het raar dat die steelseries driver zich automatisch opnieuw installeerd. Het lijkt er inderdaad op dat eht daaraan ligt (wat ook al ontzettend raar is), dus die met er iets permaneneter af. Het globale idee is dat je de steelseries driver eraf haalt en dan alle programma's die opstarten door gaat kijken op zoek naar een programma die van Steelseries is, deze herinstalleerd de driver waarschijnlijk. De eerste stap weet je zelf wel, voor de laatste stap moet je het volgende doen:

  1. Druk Windowstoets+r in om een schermpje naar voren te halen getiteld uitvoeren (run)
  2. typ msconfig en geef enter
  3. Ga nar de tab services
  4. vink het vinkje onderaan aan (Daar staat iets als "alle windows services verbergen")
  5. kijk bij de kolom producent (manufacturer, ik weet neit wat er in het nederlands staat)
  6. Zoek naar alles van steelseries en zet dit uit
  7. Ga dan naar de tab start-up en zoek ook hier weer naar alles wat met steelseries te maken heeft

Het zou nu weg moeten zijn, geef even een gil als dit niet zo is.

Ik had dit al geprobeerd, overigens heb ik windows 7 opnieuw geinstalleerd. En niet alleen voor het probleem! Maar ook omdat ik een clean windows wou. Systeem werkt nu veel sneller, en het probleem is weg! Dus een slotje!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...