Jump to content

Hulpdiensten in GTA V


Elwiinn

Recommended Posts

Wat mij eigenlijks wel irriteerde aan de GTA games, was dat de meeste hulpdiensten in het spel zaten, zonder doel.

Gelukkig had je de politie die je iedere keer weer je op de hielen zat wanneer je het weer nodig vond om een ander van z'n leven of voertuig te beroven.

Voor de rest gebeurde er vrij weinig, geen andere activiteiten waarbij de politie/ambulance of brandweer van te pas moest komen, ZONDER dat je zelf wat op je kerfstok had gehaald.

Ambulances waren in GTA IV ervoor om je health een boost te geven, of voor één van de zovele slachtoffers die je zo onderhand wel hebt achtergelaten.

De brandweer daar in tegen, heeft in de voorgaande games van GTA vrij weinig nut gehad.

Ik zou het persoonlijk wel heel erg vinden, wanneer én de squads van de FD zou worden uitgebreidt met b.v. Resque Squads, Hazmats en Towerladders en hun daadwerkelijk ook in het spel te laten betrekken, door ongeval beknelling, woningbranden, noem maar op. Niet dat deze de gehele game voor de kazerne een peukje zitten te roken.

Politie en ambulance mag wat mij betreft ook meer in het spel meegetrokken worden, zonder dat deze hulpdiensten afhankelijk zijn van wat jij uitvoerd in de wereld van Grand Theft Auto.

Naar mijn mening zou dit het spel een stuk realistischer maken, waardoor je nog meer het idee krijgt dat de wereld echt leeft.

Natuurlijk gaat het in het spel uiteindelijk om de criminaliteit, maar het zou zeker een vet 'extra' aspect zijn.

Wat verwachten jullie eigenlijks hiervan?

Link to comment
Delen op andere websites

Het moet niet te realistisch worden, anders hoor je de hele tijd sirenes. Mij lijkt het wel vet als er af en toe een ongeluk gebeurt (waar jij niet bij betrokken bent), en de politie dan de plek van het ongeluk afzet en een ambulance de gewonde afvoert. Een brandweer die ook echt iets doet lijkt me een beetje te overtreden. Al moeten de branden die jij sticht wel geblust worden, maar ik heb liever dat dat buiten je beeld gebeurt.

Link to comment
Delen op andere websites

Het zou inderdaad geweldig zijn als de hulpdiensten daadwerkelijk een toevoeging hebben inderdaad. Het zou toch geniaal zijn als er een huis in brand staat en de brandweer daar met verschillende auto's aan het blussen is? Net als de ambulance bij een auto-ongeluk of wat dan ook. Een gevangenis waar de politie de criminelen heen brengt. Het hoeft inderdaad niet té realistisch te zijn, dat je om 't uur sirenes hoort, maar af en toe lijkt me wel geniaal.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee het moet inderdaad een niet te grote rol gaan spelen, dat ben ik met je eens. Maar dat ze doelloos in het spel rondhingen, wekte bij mij wel wat irritaties op.

Het zal alleen wel een meer t gevoel geven dat de omgeving ook om je heen in t spel leeft.

Link to comment
Delen op andere websites

In voorgaande GTA's zat de politie zo nu en dan ook al straatcrimineeltjes op de hielen. Soms arresteerden ze deze, soms schoten ze ze dood. Het was in ieder geval altijd hetzelfde scenario van een lone wolf die sprintjes trekt, op de voet gevolgd door oom agent. Ik zou wel graag zien dat je bijvoorbeeld een supermarkt inloopt, en er een overval aan de gang blijkt te zijn. Vervolgens aan jou als speler om te kiezen wat je doet: laat je de overvaller zijn gang gaan, wacht je tot de politie komt, of neem je het heft in eigen hand en pomp je 'm vol lood?

Bewerkt: door Silverbyte
Link to comment
Delen op andere websites

Het lijkt me wel gaaf als je een huis in brand steekt dat er mensen naar hulpdiensten kunnen bellen en dat de slachtoffers worden verzorgd en dat de huis geblust word. En ja, de politie was een beetje raar voor mij in Liberty City. Maar ik kijk zeker uit naar de vernieuwingen die de hulpdiensten zullen krijgen in Los Santos :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Het zou inderdaad een goede toevoeging aan het spel zijn mochten de hulpdiensten wat actiever zijn. De politie pakte inderdaad van tijd tot tijd iemand op, maar daar bleef het ook bij. Als er geen politieauto in de buurt was, bleven ze er zelfs gewoon mee rondlopen of lieten ze hem ontsnappen.

Wat mij ook irriteerde was dat je als je de politie hielp door de man die ze zochten omver te slaan, je zelf gezocht werd. Als in het echt een winkeldief je pad kruist, heb je toch ook alle recht om die op de grond te smijten en in bedwang te houden tot de politie er is, zolang je maar niet over de schreef gaat.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat mij ook irriteerde was dat je als je de politie hielp door de man die ze zochten omver te slaan, je zelf gezocht werd.

Daar geef ik je gelijk in! Ik irriteerde me dood dat die agenten achter een man een zaten te rennen. Ik sloeg ze altijd tegen de grond maar dan word je zelf achtervolgd. Echt, dat vond ik zo vervelend. Net als dat het heel onrealistisch was :t

Link to comment
Delen op andere websites

Sterker nog thebig, dat laatste was al het geval in GTA Vice City. Als je daar iemand neermepte die gezocht werd, kreeg je een "Good civilian"-bonus. :puh: Als je mazzel had, kon je dat meerdere keren doen (wel eerst op laten staan, anders kreeg je alsnog een wanted level).

Mij lijkt het wel leuk als ze wat vaker in beeld kwamen, maar in mijn ogen hoeft het niet totaal uitgewerkt te zijn, door gewonden te laten verzorgen. Laat het lekker simpel; eventueel nemen de Paramedics 'm mee en brengen ze hem ergens heen, maar het hoeven geen volledige scenario's te zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat heb ik dan compleet gemist in GTA VC. Heb er ook niet meer uurtjes op doorgebracht dan noodzakelijk om de verhaallijn en een paar zijmissies te spelen.

Punt is dat dat in GTA IV al niet meer het geval was, wat dus een achteruitgang betekent.

Link to comment
Delen op andere websites

Het systeem wat ze er nu voor gebruiken mogen ze inderdaad wel wat bijstellen.

Ik verwacht dat ze het vast en zeker wel onder de loep genomen hebben daar, aangezien ze het spel realistischer willen hebben, en zelfs huisdieren gaan toevoegen in het spel.

Voor mij persoonlijk hoeft dat huisdieren gebeuren niet echt, maar ben wel benieuwd in hoeverre die een rol gaan spelen mbt missies.

In de trailer kwam wel naar voren dat je hond ook targets kan/zal aanvallen?!.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat er wel hoop is in de volgende GTA. In IV kon je soms zien dat de politie traffic stops deed en de EMS was ook iets functioneler dan ervoor. Dus wie weet zien we iets uitgebreidere rand evenementen dan vroeger, vooral omdat GTA V toch vrij dynamisch wordt sinds iedere ped zijn eigen leven heeft. Een voorbeeld is dat er in de rijkeluis buurten tuinmannen zijn die de tuinen onderhouden en als hun dienst er op zit weer naar huis gaan. Het zijn allemaal kleine dingen dus misschien kan het ook met de hulpdiensten.

De brandweer daar in tegen, heeft in de voorgaande games van GTA vrij weinig nut gehad. Ik zou het persoonlijk wel heel erg vinden, wanneer én de squads van de FD zou worden uitgebreidt met b.v. Resque Squads, Hazmats en Towerladders en hun daadwerkelijk ook in het spel te laten betrekken

De FD zie ik nu niet direct een uitbreiding aan voertuigen krijgen (wat ik anders wel jizstastic zou vinden) buiten een ladder wagen(hoogstwaarschijnlijk tower or midmount of quint maar zeker geen tillers). Indien je Heavy Rescues, Squads, battalions, tankers etc wilt dan moeten deze ook al een functie hebben. Wat bij de politie natuurlijk anders ligt omdat die constant op je hielen zitten en ook zwaarder geschut nodig hebben indien je wanted omhoog gaat.

Link to comment
Delen op andere websites

De FD zie ik nu niet direct een uitbreiding aan voertuigen krijgen (wat ik anders wel jizstastic zou vinden) buiten een ladder wagen(hoogstwaarschijnlijk tower or midmount of quint maar zeker geen tillers). Indien je Heavy Rescues, Squads, battalions, tankers etc wilt dan moeten deze ook al een functie hebben. Wat bij de politie natuurlijk anders ligt omdat die constant op je hielen zitten en ook zwaarder geschut nodig hebben indien je wanted omhoog gaat.

Door de FD juist een echte functie te geven, kunnen deze ook dus met verschillende squads ter plaatsen komen, creeer je veel meer dynamiek en maak het je het zeker ook niet eentonig qua voertuigen en gameplay.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...