Jump to content

Hulpdiensten in GTA V


Elwiinn

Recommended Posts

Bij Saints Row 3 had je soms opeens een aanhouding op straat of werd er ineens gewerkt aan de weg. Het lijkt mij wel leuk om dit in GTA V te laten verschijnen, maar dan zoals je al zegt met de ambulance en brandweer erbij. Zou wel vet zijn als je een straat inrijd en er staat ineens een brandweerwagen omdat er een woningbrand gaande is. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

De brandweer daar in tegen, heeft in de voorgaande games van GTA vrij weinig nut gehad.

In de IV-era (IV, TLAD, TBOGT) kan je wanneer je brand veroorzaakt óf aantreft gewoon 911 bellen, en dan komt de brandweer blussen.

Inderdaad, politie en ambulances kwamen uit zichzelf (of in ieder geval door telefoontjes van pedestrians) en de brandweer niet, alleen wanneer je brand veroorzaakte in een missie. Andere kant is ook weer dat je kan voorkomen dat ze komen door de pedestrian die zijn gsm pakt het zwijgen op te leggen. Tenzij natuurlijk je handelen door een politieagent wordt gezien.

Als we kijken naar hoe sterk er voor GTA Online naar de modding community is gekeken, dan lijkt het me geheel niet vreemd wanneer we in V of GTA Online een soort van Emergency Services minigame, zijmissie of co-op spelmodus krijgen. Of wellicht later als DLC voor de singleplayer waarin je kan rp'en als politieagent, brandweerman of ambulancebroeder. Wie weet. Rockstar weet maar al te goed dat een heleboel fans dat supergaaf vinden om te spelen.

Verder verwacht ik wel dat er meer "random" events in de singleplayer zitten waarbij de ES een rol spelen en waarbij je niet per sé zelf een rol hoeft te spelen. In de singleplayer van Red Dead Redemption was dit ook een gave toevoeging, waarbij men een soort uitgebreide random characters in de wereld had gestopt. Het geeft meer leven aan de omgeving, zeker weten. :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Of wellicht later als DLC voor de singleplayer waarin je kan rp'en als politieagent, brandweerman of ambulancebroeder. Wie weet. Rockstar weet maar al te goed dat een heleboel fans dat supergaaf vinden om te spelen.

Ze vinden het misschien supergaaf om te doen, maar om de good guy uit te hangen kun je beter een ander spel aanschaffen. Grand Theft Auto draaide altijd om de slechte kant van de mens (m.u.v. Paramedic, Firefight et cetera), en het past dus niet heel erg binnen de game om aan dit soort zaken een DLC te wijden.

Link to comment
Delen op andere websites

Als we kijken naar hoe sterk er voor GTA Online naar de modding community is gekeken, dan lijkt het me geheel niet vreemd wanneer we in V of GTA Online een soort van Emergency Services minigame, zijmissie of co-op spelmodus krijgen. Of wellicht later als DLC voor de singleplayer waarin je kan rp'en als politieagent, brandweerman of ambulancebroeder. Wie weet. Rockstar weet maar al te goed dat een heleboel fans dat supergaaf vinden om te spelen.

Precies, ik vind dat ook wel gaaf. Het enige jammere vind ik dat de emergency vehicles nooit echt helemaal realistisch zijn. De lichtbalk in GTA IV slaat bijvoorbeeld nergens op, evenals die van de brandweer. In het echte NY zijn de lichtbalken veel en veel uitgebreider. Ik hoop dat R* dit heeft meegenomen, dan is GTA voor mij compleet. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Precies, ik vind dat ook wel gaaf. Het enige jammere vind ik dat de emergency vehicles nooit echt helemaal realistisch zijn. De lichtbalk in GTA IV slaat bijvoorbeeld nergens op, evenals die van de brandweer. In het echte NY zijn de lichtbalken veel en veel uitgebreider. Ik hoop dat R* dit heeft meegenomen, dan is GTA voor mij compleet. :puh:

Wat ze uiteindelijk gaan doen hiermee, zullen we tot de 17e af moeten wachten. Zelf heb ik met GTA IV wel het één en ander geprobeerd met mods, uploads van voertuigen en bijv. het LCFDPR / EMS system. Dit zijn maar hele kleine dingetjes wat het voor mij in ieder geval het nog leuker maakt om het spel te spelen. De 'badguy' uithangen is erg leuk, maar met dit soort modes is het ook wel even leuk om het vanaf de andere kant de held uit te hangen.

Link to comment
Delen op andere websites

gta IV was de eerste gta waarbij je 911 kon bellen. Misschien hebben ze het nu wel iets uitgebreid. Dat als jij een ongeluk ziet gebeuren dat jij zelf de hulpdiensten kan bellen voor de slachtoffers van het ongeluk.

Wat je ook moet weten is dat Red Dead Redemption eigenlijk de laatste ''echte'' freeroam spel was wat Rockstargames had gemaakt.

Daarin gebeurde veel dingen, zoals dat iemand ontvoerd werd of achtervolgd werd. Misschien is dat ook in gta V uitgebreid dat

er dingen, in plaats van door jij, door andere mensen op straat gebeurd.

Ik tel LA. Noire niet als een freeroam spel.

Link to comment
Delen op andere websites

ja het zou zeker vet zijn als je bijvoorbeeld ff lekker in je dikke pooierbak door de straten rijd en toevallig een woningbrandje kan tegenkomen en ff kan gaan kijken wat er aan de hand is, en ook dat je bijvoorbeeld in de auto hoort op de radio dat er ergens een grote brand is dat als je ook daadwerkelijk naar die straat gaat, dat er ook echt brand is. dat zou het heel realistisch maken,

Link to comment
Delen op andere websites

Precies, ik vind dat ook wel gaaf. Het enige jammere vind ik dat de emergency vehicles nooit echt helemaal realistisch zijn. De lichtbalk in GTA IV slaat bijvoorbeeld nergens op, evenals die van de brandweer. In het echte NY zijn de lichtbalken veel en veel uitgebreider. Ik hoop dat R* dit heeft meegenomen, dan is GTA voor mij compleet. :puh:

Ik hoop er alleszins niet te veel op. De ambulance ziet er alleszins niet veel anders uit in vergelijking met IV. En sinds ze in GTA IV niet veel moeite gedaan hebben voor FD en EMS terwijl de FDNY toch wel prominent aanwezig is in het New Yorkse straatbeeld verwacht ik niet dat ze voor GTA V er extra moeite gaan insteken.

Link to comment
Delen op andere websites

Precies, ik vind dat ook wel gaaf. Het enige jammere vind ik dat de emergency vehicles nooit echt helemaal realistisch zijn. De lichtbalk in GTA IV slaat bijvoorbeeld nergens op, evenals die van de brandweer. In het echte NY zijn de lichtbalken veel en veel uitgebreider. Ik hoop dat R* dit heeft meegenomen, dan is GTA voor mij compleet. :puh:

Ik hoop er alleszins niet te veel op. De ambulance ziet er alleszins niet veel anders uit in vergelijking met IV. En sinds ze in GTA IV niet veel moeite gedaan hebben voor FD en EMS terwijl de FDNY toch wel prominent aanwezig is in het New Yorkse straatbeeld verwacht ik niet dat ze voor GTA V er extra moeite gaan insteken.

Nee, ik verwacht er ook weinig van. Maar het zou wel leuk zijn als R* eraan heeft gedacht. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Het moet niet te realistisch worden, anders hoor je de hele tijd sirenes. Mij lijkt het wel vet als er af en toe een ongeluk gebeurt (waar jij niet bij betrokken bent), en de politie dan de plek van het ongeluk afzet en een ambulance de gewonde afvoert. Een brandweer die ook echt iets doet lijkt me een beetje te overtreden. Al moeten de branden die jij sticht wel geblust worden, maar ik heb liever dat dat buiten je beeld gebeurt.

Wat is hier nou te realistisch aan? Vind het juist mooi als je het gevoel hebt dat het de echte wereld is. Als je niet van realisme houdt ga maar COD ofzo spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat het probleem met de politie bijvoorbeeld doen uitrukken naar een ongeval oid is, dat ze dit dan ook daadwerkelijk moeten laten gebeuren, daar je ze zou kunnen achtervolgen. Politiewagens die plots in het niets opgaan of ergens stoppen zonder dat er er iets gebeurd is, lijkt mij ook maar niets. De vraag is dus gewoon of R* zover is gegaan. :)

Er is alleszins wel een uitbreiding tov van IV, gelet op het feit dat ze je enkel zullen achtervolgen als ze je écht kunnen zien. En dus niet zomaar als AI een steeg zullen inlopen. (Y)

Link to comment
Delen op andere websites

Of wellicht later als DLC voor de singleplayer waarin je kan rp'en als politieagent, brandweerman of ambulancebroeder. Wie weet. Rockstar weet maar al te goed dat een heleboel fans dat supergaaf vinden om te spelen.

Ze vinden het misschien supergaaf om te doen, maar om de good guy uit te hangen kun je beter een ander spel aanschaffen. Grand Theft Auto draaide altijd om de slechte kant van de mens (m.u.v. Paramedic, Firefight et cetera), en het past dus niet heel erg binnen de game om aan dit soort zaken een DLC te wijden.

Gekeken naar multiplayer van IV waarin Cops'nCrooks toch één van de populaire modi was, is dan een stap naar een "Cops'nCrooks 2.0" geen hele grote. Los daarvan ben ik het wel met je argumenten eens, het is wel een "badguy" game.

Over MP zei Benzies wel in het CVG Interview dat oneerlijk gedrag zoals het stelen van een "eigen" auto als zodanig wordt geregistreerd. Ook gaf hij op een soortgelijk punt aan, vrij vertaald, dat de game je de keuze laat om je aan de "GTA"-wet te houden of niet. Ik weet alleen niet of die opmerking ook maar enigszins iets heeft te maken met de multiplayer modi, ik verwacht eerder dat dit te maken heeft met puur de meetbare statistieken die Rockstar van ons gebruikt om bijvoorbeeld te weten welke modi populair zijn, welke spelers bij wie in de spelwereld spawnen etc.

Link to comment
Delen op andere websites

Of wellicht later als DLC voor de singleplayer waarin je kan rp'en als politieagent, brandweerman of ambulancebroeder. Wie weet. Rockstar weet maar al te goed dat een heleboel fans dat supergaaf vinden om te spelen.

Ze vinden het misschien supergaaf om te doen, maar om de good guy uit te hangen kun je beter een ander spel aanschaffen. Grand Theft Auto draaide altijd om de slechte kant van de mens (m.u.v. Paramedic, Firefight et cetera), en het past dus niet heel erg binnen de game om aan dit soort zaken een DLC te wijden.

Gekeken naar multiplayer van IV waarin Cops'nCrooks toch één van de populaire modi was, is dan een stap naar een "Cops'nCrooks 2.0" geen hele grote. Los daarvan ben ik het wel met je argumenten eens, het is wel een "badguy" game.

Je kan niet de badguy uithangen zonder de ordediensten dus Cops'nCrooks past perfect samen in een GTA spel. Alleen vind ik het wat overdreven om te denken dat ze dat in een DLC zouden gaan stoppen.

Link to comment
Delen op andere websites

In principe zouden ze dit alsnog wel als submission in het spel kunnen drukken.

Daarbij, het is net wat Jacky zegt, de FD heeft (met name in NY) echt een populariteit onder de mensen, het zijn daar echte 'helden'.

Met trots vlaggen van Amerika op de wagens, alles groots en (misschien wel iets te overdreven), verbaast met me toch wel enigsinds dat hier in 't verleden van de GTA reeks weinig aandacht aan besteed was.

Ondanks of het de vraag is of het echt iets met de gameplay te maken heeft, zullen zeker de meningen over verdeeld zijn, maar omdat ze de AI's echt hebben laten leven in het spel, zullen ze hier zeker ook wel een oplossing voor bedacht hebben.

Ik zou het nogmaals heel erg tof vinden, verschillende units bij de kazerne's, en inderdaad wanneer je toevallig een straat inrijdt dat daar een voertuig, of meerdere een woning/auto aan het blussen zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...