Jump to content

[NEW][1000€][PC]


Mrkwark

Recommended Posts

Budget:¤1.000

Doel:Gamen

Merk pc of samengesteld: Samengesteld

Benodigde randapparatuur:

SSD, ja of nee?: ja

Besturingssysteem: --

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken:

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Zelf

Extra koeling (voor overklokken)?: Corsair h110 of h100i

Hallo,

Ik ga dus een nieuwe pc kopen,

Ik had eerst dit

AMD 8 Core - FX-8320 - 2TB - 128GB SSD - 8GB 1600 DDR3 - GTX 650 2048mb

maar ik wil graag betere prestaties en een wat stillere pc en voor overclocking als het nodig zou zijn, en als het zou kunnen een SLI te kunnen doen, ik kan tot 1200 gaan maar dan moet het het geld ook waard zijn.

Hoop dat jullie wat leuks voor me in elkaar kunnen flansen.

Bewerkt: door Mrkwark
Link to comment
Delen op andere websites

het systeem in je spoiler is wel goed, Alleen ik raad aan om een andere videokaart te nemen. Een 650 is niet echt een goede videokaart als je een beetje met goede fps op 1 full hd monitor wilt gaan gamen.

Ik raad een 660 ti aan of een 760.

Link to comment
Delen op andere websites

Oh deze is gaaf :D

gelijk de setup opgeslagen :D

Zou je voor mij nog een goedkopere kunnen maken ?

En als je tijd en zin heb

een game pc van 900 willen samen stellen

Want hoe goed koper hoe beter :D

Hoop dat ik niet teveel van je vraag haha :)

Link to comment
Delen op andere websites

Persoonlijk zou ik kiezen voor een iMac en je overige geld uitgeven aan een PlayStation 4. Waarom? Apple is een enorm stabiel apparaat en de PC die je nu wil gaan kopen is net zoals krachtig als de PlayStation 4 die straks komt.

Link to comment
Delen op andere websites

Persoonlijk zou ik kiezen voor een iMac en je overige geld uitgeven aan een PlayStation 4. Waarom? Apple is een enorm stabiel apparaat en de PC die je nu wil gaan kopen is net zoals krachtig als de PlayStation 4 die straks komt.

Geinig advies, maar als je iemand expliciet om een PC vraagt nogal overbodig hé. Misschien wil hij wel alleen maar spellen die alleen op de PC te krijgen zijn, of heeft hij een hekel aan het spelen met een controller. Dan heb je weinig aan zo'n console he? :7

Tip: http://tweakers.net/reviews/3116/4/desktop-best-buy-guide-juli-2013-mainstreamgamesysteem.html

Of: http://nl.hardware.info/pcadvies/908/game-pc---juni-2013

Haal bij die van Hardware.info het scherm enzo eraf, eventueel een kleinere SSD en klaar ben je. Kan je zelf nog een beetje spelen en kijken of je vind dat het je geld waard is. Vind het niet erg om te adviseren, maar kom dan wel zelf met een build waar we dan aan kunnen sleutelen. En met die bovenstaande links heb je in ieder geval een hele goede leidraad.

Link to comment
Delen op andere websites

Een iMac is ook heel erg handig voor de toekomst, als je over een paar jaar alsnog games wil spelen op je computer, of wat meer opslag wel kan dat .. ofeeh nee toch niet! Ik raad je het niet af om een iMac te kopen, maar ik geef je wel als advies dat het in hardware véél duurder is. Apple bestaat uit slechts wat marketing termen (zoals retina, tegenwoordig hebben android telefoons veel hogere resoluties), een iMac koop je voor Mac OS, en niet omdat het "beter" is dan een normale PC. Ook grappig dat je de illusie in je hoofd hebt dat een iMac veel stabieler is, het is slechts wat je wordt aangepraat door een andere Tech noob. De hardware die in een iMac zit is tenslotte bijna identiek aan een normale desktop (alleen dan véél duurder). Als je een normale desktop koopt kan je hier nog heel lang mee werken, je kan tenslotte makkelijk wat storage toevoegen en een videokaart vervangen (zelfs als een non-technisch persoon is dit goed te doen).

Playstation 4 !== een PC van 1000 euro, Als mensen geen verstand hebben van techniek, wat doen ze dan überhaupt in dit forum? Ga maar naar lifestyle toe ofzo ...

Link to comment
Delen op andere websites

Een iMac is ook heel erg handig voor de toekomst, als je over een paar jaar alsnog games wil spelen op je computer, of wat meer opslag wel kan dat .. ofeeh nee toch niet! Ik raad je het niet af om een iMac te kopen, maar ik geef je wel als advies dat het in hardware véél duurder is. Apple bestaat uit slechts wat marketing termen (zoals retina, tegenwoordig hebben android telefoons veel hogere resoluties), een iMac koop je voor Mac OS, en niet omdat het "beter" is dan een normale PC. Ook grappig dat je de illusie in je hoofd hebt dat een iMac veel stabieler is, het is slechts wat je wordt aangepraat door een andere Tech noob. De hardware die in een iMac zit is tenslotte bijna identiek aan een normale desktop (alleen dan véél duurder). Als je een normale desktop koopt kan je hier nog heel lang mee werken, je kan tenslotte makkelijk wat storage toevoegen en een videokaart vervangen (zelfs als een non-technisch persoon is dit goed te doen).

Playstation 4 !== een PC van 1000 euro, Als mensen geen verstand hebben van techniek, wat doen ze dan überhaupt in dit forum? Ga maar naar lifestyle toe ofzo ...

Geinig. Heb erg lang windows PC's gehad en ook duurdere van over de duizend euro. Direct problemen, altijd foutmeldingen en troep. Sinds een jaar een iMac en geloof me, nooit een probleem gehad. Virussen zijn er ook veel minder voor de Apple. De waarde van een Apple blijft ook veel langer hoog dan een PC. Ga maar kijken wat je nog voor een iMac kan vangen uit 2011 en een normale PC uit 2011. Daarnaast is de iMac vele malen sneller dan Windows en ja ik heb de duurdere i7 voor WIndows gehad, dus ik kan het weten. Dat verschil is aanzienlijk.

PS4 en een PC van 1000 euro. Precies, je koopt een PS4 voor 499/599 en hebt net zoveel als een PC van 1000 euro.

Daarbij snap ik niet hoe je bij Android komt. We hebben het over computers, geen telefoons?!?

Bewerkt: door -Niels-
Link to comment
Delen op andere websites

Geinig. Heb erg lang windows PC's gehad en ook duurdere van over de duizend euro. Direct problemen, altijd foutmeldingen en troep. Sinds een jaar een iMac en geloof me, nooit een probleem gehad. Virussen zijn er ook veel minder voor de Apple. De waarde van een Apple blijft ook veel langer hoog dan een PC. Ga maar kijken wat je nog voor een iMac kan vangen uit 2011 en een normale PC uit 2011. Daarnaast is de iMac vele malen sneller dan Windows en ja ik heb de duurdere i7 voor WIndows gehad, dus ik kan het weten. Dat verschil is aanzienlijk.

Meestal zit de aart van computer problemen tussen het toetsenbord en stoelleuning.. :clown:

Ik gebruik al jaren Windows en heb nooit problemen gehad, het gaat erom wat je ermee doet. Tevens is gamen op een PC zoveel beter tov imac, bij een pc kan je makkelijk onderdelen upgraden wat bij een imac al haast onmogelijk is . :bier:

Bewerkt: door Woody268
Link to comment
Delen op andere websites

Geinig. Heb erg lang windows PC's gehad en ook duurdere van over de duizend euro. Direct problemen, altijd foutmeldingen en troep.

Dat zegt meer over jou dan over Windows.. :schater:

Sinds een jaar een iMac en geloof me, nooit een probleem gehad. Virussen zijn er ook veel minder voor de Apple.

Sure...

Sure........

Sureeeeeeeeeeeeeeeeee.....

De waarde van een Apple blijft ook veel langer hoog dan een PC. Ga maar kijken wat je nog voor een iMac kan vangen uit 2011 en een normale PC uit 2011.

Dat zegt niks over kwaliteit, maar over populariteit.

Daarnaast is de iMac vele malen sneller dan Windows en ja ik heb de duurdere i7 voor WIndows gehad, dus ik kan het weten. Dat verschil is aanzienlijk.

I smell bullshit. 3DMark scores or it didn't happen.

PS4 en een PC van 1000 euro. Precies, je koopt een PS4 voor 499/599 en hebt net zoveel als een PC van 1000 euro.

Neen.. :schater:

Daarbij snap ik niet hoe je bij Android komt. We hebben het over computers, geen telefoons?!?

(zoals retina, tegenwoordig hebben android telefoons veel hogere resoluties)

Gewoon om even aan te tonen hoe belachelijk Apple z'n marketing is? :7

No offence, maar jouw post is niets meer dan het standaardverhaaltje van een Applefanboy dat geen drol afweet van PC's.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Dude. Ik zeg toch ook niet dat er geen virussen zijn voor Apple, maar veel minder. Lezen is je kennelijk niet echt goed geleerd. Mijn gebruik met PC's was minimaal, speelde haast nooit een spelletje en downloadde niks. (alleen op mijn laptop) Toch kreeg ik elke keer weer die foutmeldingen troep over missende DLL-bestanden. Hoe kan ik dan wat fout doen, als ik dat ding voor Word, powerpoint en internet gebruikte. Kwaliteit is wel veel beter, ken genoeg mensen die ontzettend vaak alles weer opnieuw moesten installeren omdat het traag werd. Bij een Apple niet nodig, die blijft snel.

Jouw post is niks minder dan iemand die weigert zich te wagen aan Apple omdat hij bang is mee te lopen met de rest. Sorry, maar als je er geen ervaring mee hebt vind ik ook niet dat je er iets over kan zeggen. Alles wat ik zeg is op basis van eigen ervaringen en heeft dus ook niks met de marketing van Apple te maken.

Bewerkt: door -Niels-
Link to comment
Delen op andere websites

Een Mac is stabieler omdat Mac OSX alleen gemaakt wordt voor een klein aantal configuraties, wat bij Windows niet op gaat. Maar dat terzijde.

Met een Mac kan je redelijk gamen, maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat TS spelletjes wilt gaan spelen die je niet op een Mac kan spelen, dat houd dus redelijk snel op. Want met een dual boot puur voor games, schiet het niet echt op. Mijn advies, nogmaals; kijk naar de PC's die ik hierboven heb gepost. Bepaal een budget, want met een range tussen de 900 en 1200 zit een te groot verschil, daar kan je al een computertje voor bouwen.

Kijk dan verder, hoe grootte SSD wil je hebben? Hoeveel HDD ruimte heb je nog nodig en hoeveel kan je van je huidige PC meenemen, scheelt ook aardig in je kostenpost. Pas als je hier duidelijk antwoord op geeft heeft het zin om concreet iets te gaan bouwen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...