Jump to content

Sporten "echt" voor het eerst in GTAV


Jacky-2007

Recommended Posts

Ik heb even gezocht maar niet gevonden: een topic over de uitwerking van sporten in GTAV. Wat me opvalt in de screens, filmpjes en dergelijke is dat het voor het eerst is in GTA dat de uitwerking ervan, ook voor de speler zelf, echt geheel gedetailleerd is op het gebied van outfits en sponsorteksten op de voertuigen enzo. En dan ook nog een stap verder.

De video in dit topic laat zien dat er naar een finish geraced wordt waar daadwerkelijk publiek staat te wachten. In eerdere GTA's kwamen ook sporten voor, maar niet in zo'n gedetailleerde uitwerking. Je personage hield hetzelfde pakje aan, andere pedestrains waren al wel enigszins gekleed voor de gelegenheid. Voorpret - Sport in GTAV laat daar het een en ander van zien.

Ik ben in ieder geval heel erg benieuwd hoe dit uitgewerkt gaat worden in de singleplayer. Zou het zo zijn dat je in passende outfit gespawnd wordt aan de start van bijvoorbeeld een bike race, of zou het zo zijn dat je eerst een passende outfit en een fiets zelf moet kopen ergens voordat je kan meedoen? Komt de kleding in de SP in een inventory zodat je het altijd bij je hebt (bevestigd voor Online is in ieder geval dat je maskers in een soort inventory meeneemt) of gaat dit op een andere manier?

Het roept bij mij in ieder geval een boel vragen op, en ik ben er erg enthousiast over. :) Hoe zit dat bij jullie?

Link to comment
Delen op andere websites

Voor scuba-diving zijn er diverse boten uitgerust met de benodigde shit (wetsuit-zuurstof ed),dit zal met parachutespringen uit 'n vliegtuig niet anders zijn gok ik.. Ik denk wel dat je voor de overige sporten de benodigde outfits en gear eerst zal moeten aanschaffen voordat je aan 'n sport deel kan nemen. Of je deze outfits/gear dan ook eerst thuis moet halen, of dat dit automatisch tot je beschikking staat wanneer je bv gaat tennissen weet ik uiteraard ook niet zeker, maar ik verwacht het laatste.

Link to comment
Delen op andere websites

Aangezien het om de dollar draait hoop ik wel dat je er spullen zelf voor moet aanschaffen eigenlijk.

En omdat het spel geen "leeg" begin heeft voor de speelbare personages (ik heb niks en arriveer in.. Zoals voorgaande delen) verwacht ik dat we zodra je een personage speelbaar krijgt, je dan wellicht sommige spullen ook al hebt. In het geval van Michael bijvoorbeeld, dat je al wel een fiets hebt om met je zoon op pad te gaan ofzo. Of dat Franklin al wel een outfit heeft voor sommige races, maar bijvoorbeeld nog niet voor tennis / golf. Dat zou ik tof vinden. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb beelden gezien waarin wetsuits te zien zijn tijdens een zwemwedstrijd (triatlon eventueel?). Ook heb je, bij een hardloopwedstrijd (hoort dit misschien ook bij een triatlon?), een 'goedkoop' uitziend shirtje en korte broek aan waar anderen weer een gesponsord geheel aan hebben. Ik zit me alleen iedere keer nog af te vragen wat het toevoegt aan het geheel. Misschien ligt het aan mij maar ik zie het niet zo. Het is wel erg realistisch natuurlijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is nou precies waaraan het voor mij veel toevoegt. Bij sporten in eerdere GTA's hield ik altijd zo'n gevoel erbij dat je eigenlijk niet thuis hoorde in de setting van de minigame of sport, of dat je steeds illegaal iets deed. Bijvoorbeeld bij golf en skydiving in TBOGT. Terwijl het wel bedoeld was door Rockstar als gewoon sporten.

Link to comment
Delen op andere websites

Over het algemeen wordt alles 1 keer geïntroduceerd aan de speler in een missie. Gekeken naar IV werd een deel wat je moest en de rest werd daarbij aangeduid zo van ".. En dit is er ook nog". Ik verwacht zoiets.

In IV kon je ook voordeel hebben van veel doen aan activiteiten met personen, het gaf elders in het spel iets extra's. (special ability) Je kon echter ook gewoon zonder.

Ik denk een uitgebalanceerde mix hiervan. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zit me alleen iedere keer nog af te vragen wat het toevoegt aan het geheel. Misschien ligt het aan mij maar ik zie het niet zo. Het is wel erg realistisch natuurlijk.

Dat is dus precies wat het toevoegt, realisme. Het slaat namelijk nergens op om tennis te spelen in black-tie, of om deel te nemen aan 'n triathlon in spijkerbroek en cowboyboots.

Op de gta v site staat dat je zelf een fiets moet kopen dat minimaal 10,000$ kost

Nee ..... op de GTA site staat dat je 'n fiets kunt kopen voor $10.000,- Een klein maar o zo belangrijk verschil.
Link to comment
Delen op andere websites

Ja, ik denk dat er in deze gta alles zo is dat je het moet regelen. Kleding, fiets, auto, wapen, allemaal dingen dat je moet regelen voor een evenement of missie. Maakt het ook wat realistischer :) En ik vindt het persoonlijk heel goed.

Dus als je aan een race mee wilt doen dan denk ik inderdaad dat je wel je eigen fiets moet regelen, kleding en andere dingen om mee te doen. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Zelf je rommel moeten aanschaffen? Dit begint steeds meer en meer RP-achtig te worden en ik houd wel van dat idee.

Ik kijk eigenlijk best wel uit naar de opties rond het sporten. Voor de leut races rijden, wat gaan rondtouren in de bossen en wat allemaal wel niet. Tegelijkertijd zal er dan ook wel een bewustzijn ontwikkelen van lichte ironie van het kijken naar al die sport terwijl ik rustig op de grond zit, maar dat neem ik er maar bij.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik hoop echt dat het zelf aanschaffen wordt. :puh:

Zo moet je er eerst wat voor doen. Als het vervolgens ook weer wat oplevert (geld bij winst?) dan is het cirkeltje rond en kan iedereen daarmee z'n portemonnee spekken, met de sport die hem het beste ligt. Ik hoop, ik hoop, ik hoop.. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...