Ezra24rct3 Geplaatst: 7 september 2013 Rapport Geplaatst: 7 september 2013 Hallooo... Hoe kan ik een erg simpele Total Conversion mod maken? Gewoon een hele simpele. Bijvoorbaat dank, Ezra Reageren
Jacky-2007 Geplaatst: 7 september 2013 Rapport Geplaatst: 7 september 2013 Uhm... Wacht... Wat? Een "total conversion" betekent dat je zo ongeveer iedere texture vervangt, voertuigen in je thema zet, kleding aanpast etc. etc. Dat gaat niet echt samen met "heel simpel". Je zou natuurlijk 1 teletubbie skin kunnen maken, de hele map deleten en één groene heuvel mappen.. Dat zou dan ook een TC zijn. Maar ja.. Reageren
Ezra24rct3 Geplaatst: 7 september 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 7 september 2013 Maar hoe moet dat dan Dat was de vraag. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 7 september 2013 Rapport Geplaatst: 7 september 2013 Je moet: 1) Modellen > alle models moeten opnieuw gemaakt worden. 2) Scripten > alle scripts moeten opnieuw worden gemaakt (of in ieder geval alle missies) 3) Mappen > de modellen moeten ingame 4) Overige > veel andere soorten modding. Kan je al modden? Zo niet, zet het uit je hoofd. Reageren
Ezra24rct3 Geplaatst: 7 september 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 7 september 2013 Ik wil het modden leren. Reageren
Woody268 Geplaatst: 7 september 2013 Rapport Geplaatst: 7 september 2013 Begin dan maar om eerst kleine mod's te maken voor je een TC wil doen. Reageren
Jacky-2007 Geplaatst: 8 september 2013 Rapport Geplaatst: 8 september 2013 Voor een TC bestaat geen tutorial. Je zou feitelijk alle andere tutorials aan elkaar moeten knopen, dan kan je aan de gang. Je zou eens kunnen starten met uitvragen welke tools er zijn voor bijvoorbeeld het exporteren/aanpassen/terug importeren van een voertuig. Begin in kleine stapjes. Als je de smaak te pakken krijgt redt je het best een TC te maken, zo niet dan is het niet aan jou besteed. Dat is wat Dutchy ook bedoelt: begin eerst klein, want zonder die ervaring kom je al helemaal niet tot een TC. Reageren
Ezra24rct3 Geplaatst: 8 september 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 8 september 2013 Thanks voor de reacties! Slotje mag er op.. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 8 september 2013 Rapport Geplaatst: 8 september 2013 Ik wil het modden leren. Heel leuk idee, ik hoop dat het je lukt. Wil je III-era of IV modden? Beiden heeft voor- en nadelen. III-era is helemaal opgeplozen en goed gedocumenteerd; IV modding een héél stuk minder. IV modding heeft ook minder mogelijkheden, bijvoorbeeld CLEO bestaat niet voor IV. Maar IV is natuurlijk een recentere GTA en wellicht bruikbaar voor GTA V modding. Vervolgens moet je bepalen wat je wilt leren. Texturing is vrij eenvoudig, maar is niet zo leuk. Dat is slechts het veranderen van een plaatje ingame. Dan heb je modelling en scm-scripten; twee modding-soorten die veel tijd en energie kosten om te leren. Het is zeker een leuk doel, maar je leert het niet van de één op de andere dag. Maar het is het allemaal waard als je het eenmaal kunt. De modding community is altijd een erg leuke, interessante en hechte community geweest. Zowel nationaal als internationaal. Reageren
Ezra24rct3 Geplaatst: 8 september 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 8 september 2013 Bijde, namelijk SA en IV wil ik het modden proberen. En het modellen wil ik leren, met name mapping... Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.