Vandaag is er in de Britse krant, The Guardian een interview verschenen met niemand minder dan Dan Houser, de mede-oprichter en tevens vice president van Rockstar Games.
In het interview niet meteen veel nieuws over GTA V, maar wel een zeer interessante uiteenzetting over hoe het creëren van deze GTA-game in zijn werk is gegaan, en de steeds meer groeiende game industrie, die als we Houser mogen geloven reeds machtiger is dan filmindustrie.
Het is vanzelfsprekend dat GTA V er niet zomaar is gekomen. Gedurende de vier jaar waarin de game is ontwikkelt zijn er duizenden scriptpagina’s geschreven, zijn er maanden gespendeerd aan het perfectioneren van de ingame gezichtsuitdrukkingen en ingesproken stemmen en zijn er maar liefst meer dan acht internationale studio’s van Rockstar Games ingeschakeld om GTA V naar een nog ongezien hoog niveau te tillen.
Volgens Houser is één van de langste processen tijdens het samenstellen van een game als GTA altijd het creëren van de wereld, in dit geval Los Santos en omgeving, wat zoals we al weten groter zal zijn dan de map van GTA IV, GTA San Andreas en Red Dead Redemption samen. Er zijn minstens 100 dagen gespendeerd aan tripjes om Los Angeles van boven tot onder te onderzoeken en in kaart te brengen. Zoals we van Rockstar Games gewoon zijn, heeft het team achter GTA V ook voldoende research gedaan naar de verschillende criminele organisaties die in Los Angeles actief zijn. Zo spraken ze met onder andere FBI-agenten met undercoverervaring, maffia experten, verschillende gangsters en gingen ze zelf op onderzoek uit in een ver afgelegen gevangenis in de Salt Flat Desert.
Verder in het interview doorbreekt Houser de wat geheimzinnige sfeer die we van Rockstar gewend zijn, en doet hij met veel enthousiasme zijn zienswijze over de relatie van GTA V met de filmindustrie uit de doeken. Afsluiten doet hij door ons te laten weten dat we (tot onze grote opluchting wellicht) niet moeten verwachten dat er ooit een film of een TV-serie over GTA wordt gemaakt.
GTA V wordt de grootste open world game ervaring die we ooit hebben gezien. Volgens Houser zal de game ons alvast een 100-tal uren spelplezier opleveren, waarbij hij zelfs nog niets rept over Grand Theft Auto Online.
Mensen die interesse hebben om het volledig interview met Dan Houser in The Guardian te lezen, kunnen hier terecht.
Vandaag is er in de Britse krant, The Guardian een interview verschenen met niemand minder dan Dan Houser, de mede-oprichter en tevens vice president van Rockstar Games.
In het interview niet meteen veel nieuws over GTA V, maar wel een zeer interessante uiteenzetting over hoe het creëren van deze GTA-game in zijn werk is gegaan, en de steeds meer groeiende game industrie, die als we Houser mogen geloven reeds machtiger is dan filmindustrie.
Het is vanzelfsprekend dat GTA V er niet zomaar is gekomen. Gedurende de vier jaar waarin de game is ontwikkelt zijn er duizenden scriptpagina’s geschreven, zijn er maanden gespendeerd aan het perfectioneren van de ingame gezichtsuitdrukkingen en ingesproken stemmen en zijn er maar liefst meer dan acht internationale studio’s van Rockstar Games ingeschakeld om GTA V naar een nog ongezien hoog niveau te tillen.
Volgens Houser is één van de langste processen tijdens het samenstellen van een game als GTA altijd het creëren van de wereld, in dit geval Los Santos en omgeving, wat zoals we al weten groter zal zijn dan de map van GTA IV, GTA San Andreas en Red Dead Redemption samen. Er zijn minstens 100 dagen gespendeerd aan tripjes om Los Angeles van boven tot onder te onderzoeken en in kaart te brengen. Zoals we van Rockstar Games gewoon zijn, heeft het team achter GTA V ook voldoende research gedaan naar de verschillende criminele organisaties die in Los Angeles actief zijn. Zo spraken ze met onder andere FBI-agenten met undercoverervaring, maffia experten, verschillende gangsters en gingen ze zelf op onderzoek uit in een ver afgelegen gevangenis in de Salt Flat Desert.
Verder in het interview doorbreekt Houser de wat geheimzinnige sfeer die we van Rockstar gewend zijn, en doet hij met veel enthousiasme zijn zienswijze over de relatie van GTA V met de filmindustrie uit de doeken. Afsluiten doet hij door ons te laten weten dat we (tot onze grote opluchting wellicht) niet moeten verwachten dat er ooit een film of een TV-serie over GTA wordt gemaakt.
GTA V wordt de grootste open world game ervaring die we ooit hebben gezien. Volgens Houser zal de game ons alvast een 100-tal uren spelplezier opleveren, waarbij hij zelfs nog niets rept over Grand Theft Auto Online.
Mensen die interesse hebben om het volledig interview met Dan Houser in The Guardian te lezen, kunnen hier terecht.
Bron: The Guardian
Dit bericht delen
Link naar bericht
Delen op andere websites