Jump to content

GTA V duurste game ooit.


Svenlee

Recommended Posts

GTA V veruit duurste game ooit gemaakt

Grand Theft Auto V is veruit de duurste game ooit gemaakt. Met een budget van 265 miljoen dollar voor marketing en ontwikkeling is het spel duurder dan de meeste blockbusterfilms. De kosten zouden zich door de populariteit van het spel snel terug laten verdienen.

De kosten van GTA V zouden snel terugverdiend moeten worden; analisten verwachten dat de game in het eerste jaar 25 miljoen keer over de toonbank zal gaan, wat meer dan een miljard euro aan inkomsten zal opleveren, meldt The Scotsman.

Het enorme budget is onder meer besteed aan het nabouwen van een iets kleinere versie van Los Angeles, waar de in-game stad Los Santos op is gebaseerd. Het ontwikkelteam van Rockstar North, gevestigd in Edinburgh, bestaat uit driehonderd man en heeft onder andere demografische gegevens, verkoopcijfers van auto's en honderdduizenden foto's geanalyseerd om de stad en haar omgeving zo natuurgetrouw mogelijk na te bootsen. Dat heeft geresulteerd in een speelomgeving die 49 vierkante mijl, of ruim 125 vierkante kilometer moet bedragen.

Van de hele GTA-serie, die ondertussen al 17 jaar mee gaat, zijn 135 miljoen games verkocht. Het nieuwste deel ligt op 17 september in de schappen voor PS3 en Xbox 360. Een pc-versie is vooralsnog niet aangekondigd door Rockstar.

Bron:Tweakers.net

Link to comment
Delen op andere websites

Maar als we het lijstje er even bij pakken zijn we snel klaar;

1, vernieuwde RAGE: deze heeft al meer dan 100 miljoen gekost.

2, de game: 100 miljoen aan dingen :)

3, de servers. 1 server = 1 computer. Dus als er 600 servers zijn alleen in Europa, dan komen we uit op een bedrag van 312.000 dollar per wereld deel. 3x312.000 = 936.000

4, de transportatie en en het maken van z'n 5.000.000 discs. Laten we denken 5 euro per disc = 25.000.000 dollar en we denken van 2.500 dollar aan transportatie = 25.002.500 dollar.

5, gebruikers rechten van SONY en Microsoft: Deze zijn ook niet gratis = 1.000.000

Dus in totaal: 227.938.500 dollar. En dan ook nog alle overige dingen. Dus mijn wiskunde huiswerk is ook weer gemaakt!

EDIT: Ik zie net dat ik 18 minuten bezig geweest ben met dit bericht... :puh:

Bewerkt: door Ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

Maar als we het lijstje er even bij pakken zijn we snel klaar;

1, vernieuwde RAGE: deze heeft al meer dan 100 miljoen gekost.

2, de game: 100 miljoen aan dingen :)

3, de servers. 1 server = 1 computer. Dus als er 600 servers zijn alleen in Europa, dan komen we uit op een bedrag van 312.000 dollar per wereld deel. 3x312.000 = 936.000

4, de transportatie en en het maken van z'n 5.000.000 discs. Laten we denken 5 euro per disc = 25.000.000 dollar en we denken van 2.500 dollar aan transportatie = 25.002.500 dollar.

5, gebruikers rechten van SONY en Microsoft: Deze zijn ook niet gratis = 1.000.000

Dus in totaal: 227.938.500 dollar. En dan ook nog alle overige dingen. Dus mijn wiskunde huiswerk is ook weer gemaakt!

EDIT: Ik zie net dat ik 18 minuten bezig geweest ben met dit bericht... :puh:

Bij vraag 3 moet ik je wat ontkennen. 1 Server betekend tegenwoordig geen 1 pc meer. Ze maken vast gebruik van HyperV manger of iets anders zodat je met 1 PC meer als 2 servers kan gaan ondersteunen. Je hebt alleen veel geheugen nodig. Dus dan gaan de kosten om laag.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar als we het lijstje er even bij pakken zijn we snel klaar;

1, vernieuwde RAGE: deze heeft al meer dan 100 miljoen gekost.

2, de game: 100 miljoen aan dingen :)

3, de servers. 1 server = 1 computer. Dus als er 600 servers zijn alleen in Europa, dan komen we uit op een bedrag van 312.000 dollar per wereld deel. 3x312.000 = 936.000

4, de transportatie en en het maken van z'n 5.000.000 discs. Laten we denken 5 euro per disc = 25.000.000 dollar en we denken van 2.500 dollar aan transportatie = 25.002.500 dollar.

5, gebruikers rechten van SONY en Microsoft: Deze zijn ook niet gratis = 1.000.000

Dus in totaal: 227.938.500 dollar. En dan ook nog alle overige dingen. Dus mijn wiskunde huiswerk is ook weer gemaakt!

EDIT: Ik zie net dat ik 18 minuten bezig geweest ben met dit bericht... :puh:

Geen idee waar je al die 'feiten' vanaf haalt maar 5 euro per disc..? Nog niet eens 50 cent per disc. Kosten ze niet eens in de winkel.

Link to comment
Delen op andere websites

Zijn natuurlijk geen gewone dvd'tjes waarop wij een film branden, maar aangezien Rockstar deze met een gigantische stock zal aankopen zal de prijs per stuk hoogstwaarschijnlijk bijna verwaarloosbaar zijn denk ik. Voor de rest wel een mooie berekening, zeer interessant. ^^

Link to comment
Delen op andere websites

Als je het zo bekijkt, zou je er eens bij moeten stilstaan hoeveel kinderen in armoede hiermee gevoed hadden kunnen worden.

Niet dat ik niet blij ben met V, integendeel, paar het zet je toch wel even aan het denken...

Dit heeft er dus helemaal niks mee te maken he. Rockstar had een een budget van 265 miljoen dollar. Dit had dus niet aan arme mensen kunnen besteed worden. Want wie geeft nou opeens 265 miljoen weg? Nee ze hebben het uitgegeven voor dit spel en waarmee ze het dus ook kunnen terug verdienen.

Link to comment
Delen op andere websites

Zijn natuurlijk geen gewone dvd'tjes waarop wij een film branden, maar aangezien Rockstar deze met een gigantische stock zal aankopen zal de prijs per stuk hoogstwaarschijnlijk bijna verwaarloosbaar zijn denk ik. Voor de rest wel een mooie berekening, zeer interessant. ^^

Als ik een disc van 8 gb ga kopen kom ik op zeker 5,-

Link to comment
Delen op andere websites

Zijn natuurlijk geen gewone dvd'tjes waarop wij een film branden, maar aangezien Rockstar deze met een gigantische stock zal aankopen zal de prijs per stuk hoogstwaarschijnlijk bijna verwaarloosbaar zijn denk ik. Voor de rest wel een mooie berekening, zeer interessant. ^^

Als ik een disc van 8 gb ga kopen kom ik op zeker 5,-

Dat is per disc,maar als je er laten we zeggen 1miljoen van koopt word de prijs toch ook anders (tenminste dat lijkt me wel anders is het nog al duur haha)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...