Jump to content

Laptop vindt netwerkkaart niet.


iFire

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb vandaag Windows 7 opnieuw op mijn laptop gezet, na complicaties met het besturingssysteem. Na dat alles was geïnstalleerd, vond mijn laptop de draadloze netwerkkaart niet die in de laptop zit. Ik heb alle drivers gedownload maar niets helpt.

Iemand die weet wat ik moet doen?

Alvast Bedankt,

iFire

Link to comment
Delen op andere websites

Ik neem aan dat je voor het downloaden van die drivers dan een LAN-verbinding hebt gebruikt? Want anders is er natuurlijk ook geen manier om aan drivers te komen, tenzij je een andere computer gebruikt om het te downloaden, op de USB te zetten en dan op je eigen laptop te zetten. :puh:

Maar heb je al gekeken op de website van de fabrikant van je laptop? Want toevallig had ik dit probleem ook een paar maanden geleden. Downloaden van drivers via Apparaatbeheer kwam niet tot een positief resultaat. Echter hielp het wel door een driver via de site van de fabrikant (in mijn geval Acer) binnen te halen. Misschien dat je daar iets mee kunt?

Mocht je moeite hebben met het zoeken naar de juiste driver, laat dan even het merk en type van je laptop weten. Dan kan ik natuurlijk eventueel voor jou zoeken. Al denk ik dat je dat prima zelf kunt, niet?

En mocht je trouwens dus helemaal niet over internet op je laptop beschikken op dit moment, gebruik dan de methode die ik eerder al noemde: download de driver via een andere pc (die dus wel internet heeft), zet 'm op je USB en installeer het tot slot op je eigen laptop. ;)

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Wat een domme opmerking, zeg. :7 De topicstarter gaf aan dat hij Windows 7 opnieuw heeft moeten installeren. Dan kun je er al van uit gaan dat hij geen tweedehands laptop heeft gekocht of ondertussen iets aan de hardware heeft veranderd. Ofwel, dat de netwerkkaart voorheen wel gewoon werkte. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Alstu: Asus Service - Drivers & Downloads. Klik daar op 'Wireless', je krijgt dan een lijst met beschikbare drivers voor WLAN.

Hoewel ik niet met zekerheid durf te zeggen welke jij nodig hebt, zou ik zeggen dat in ieder geval één van de eerste twee is ('Intel WiFi Wireless LAN Driver ' en 'Azurewave Wireless Lan Driver and Application'). Je moet natuurlijk niet zomaar iets gaan veranderen aan de drivers zonder zeker te zijn van welke je nodig hebt, dus ik zou dan even kijken wat de fabrikant van je netwerkkaart is. Dit staat meestal op de specificatielijst van de doos. En anders kun je Flitskikker InfoTool gebruiken om dit te achterhalen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...