Jump to content
Joriz

Amazon verzendt #GTAV te vroeg!

Op 17 september komt Grand Theft Auto V eindelijk uit. Alle winkels hebben zich hieraan te houden. Al krijgen ze het natuurlijk eerder binnen zodat het al op voorraad is mogen ze het niet eerder verkopen dan 17 september. Vandaar ook dat er nachtlanceringen zullen zijn en dat webwinkels maandag op dinsdagnacht alles verzenden. Nu doen er bij de release van elke grote Grand Theft Auto wel eens verhalen de ronden dat kleine winkels toch stiekem onder de toonbank een spel willen doorschuiven. Echter blijft dit meestal bij verhalen en komt het er niet op neer dat mensen echt al eerder massaal de nieuwe GTA kunnen spelen. Nu blijkt dus dat de Britse tak van Amazon, één van de grootste webwinkels ter wereld, al enkele exemplaren van Grand Theft Auto V te hebben verzonden. Hoe dit kan is op dit moment onduidelijk. GamesIndustry.biz heeft navraag gedaan bij Rockstar Games. Hierna kwam de reactie van Rockstar Games dat ze aan het onderzoeken zijn waarom en hoe nu mensen al hun exemplaar van GTA5 ontvangen.

gallery_1_5_64423.jpg

Travis Jakobi heeft zijn exemplaar al eerder

Het lijkt er op dat wij Nederlanders wel nog wel even 32 uur moeten wachten. Zo ver bekend zijn er in Nederland nog geen exemplaren van GTAV onder de toonbank door 'gelekt', maar het lijkt er op dat dit lek nog niet gedicht is. Houd GTAGames.nl dus in de gaten voor meer Grand Theft Auto V nieuws!

Bron: GamesIndustry.biz

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Recommended Posts

Ik had al ergens een foto gezien van een Nederlander die hem had, geen idee waar. Een vriend van mij heeft het doosje al wel aangeraakt :D Zijn oom is eigenaar van de Bart Smit, hij kreeg hem uiteraard nog niet mee.

Ik had dat verhaal over Amazon ook gelezen op Reddit, die jongen die hem eerder had gekregen woont op een eiland, waarschijnlijk hadden ze hem daarom eerder overgeleverd aan de postdiensten. Maar deze keer duurde het niets langer, waardoor hij hem een halve dag later al in huis had :puh:

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Eerlijk gezegd kan je dit niet voorkomen. R* mag blij zijn dat de games via de legale manier worden verkocht en niet via het illegale circuit. Dat de game dan te vroeg bij de gamers komt dat is wel jammer. Dat de winkels die het doen op hun donder moet krijgen dan ja, ben ik mee eens. Maar het geld krijgen ze zo wie zo binnen. Wat ze kunnen doen voor de volgende keer is simpel. Het spel op maandag op Zaterdag.

Dit zal dan lang niet zo'n inpact hebben. De meeste mensen proberen op hun vrije dag de game te bemachtigen en dat is al veel mensen gelukt. Dus zaterdag zal voor de volgende keer beter uitkomen en mogelijk verdienen ze dan ook meer. Tevens hebben de gamers dan het hele weekend om het spel te spelen.

Ik geef een voorbeeld hoe het mogelijk Dinsdag gaat.

Een man/Vrouw gaat op dinsdag morgen naar het werk. Hij verwacht tegen 16:00 vrij te zijn. Moet 1 uur reizen. In het beste geval zal hij/zij de game kunnen kopen op de dag van de release. In het ergste geval zal hij niet meer voor 18:00 in de winkel zijn. Dit kan te maken hebben met file, overwerk, etc. In het weekend zullen de meeste hier geen last van hebben.

Tevens als R* een nieuwe record wil vestigen van release verkopen ( Denk echter dat ze de Record wel zullen krijgen ) dan trek je zo ook meer mensen naar de winkel.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Dit is voor mij niets nieuws onder de zon, overal ter wereld worden bij elke release vaak tientallen kopieen eerder afgeleferd. Dit gebeurt altijd bij games die door internetbedrijven worden geleverd omdat die via externe postbedrijven moet worden geleverd. Die krijgen vaak de datum mee maar daar houden die zich niet aan omdat een bepaald item niet langer dan enkele dagen bij dat bedrijf mag blijven.

Het is zeker niet eerlijk tegenover mensen die hem moeten gaan halen bij hun gameboer maar het is zeker niets nieuws in de gamewereld.

Ik kan trouwens mijn versie volgen en op dit moment is hij al onderweg met leverdatum 16/09/2013 :engel:

Bewerkt: door maikel jonson

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Dit was natuurlijk allemaal al wel te verwachten, dat GTA V bij sommigen eerder geleverd wordt. Het is ook zo'n grote game en retailers willen hun kans bemachtigen om populair te worden door de exemplaren al eerder te versturen. Wel jammer voor degenen die gewoon tot de releasedatum moeten wachten, maar ik kan er mee leven. Het is immers over twee dagen alweer dinsdag!

Wat ik echter teleurstellend vind, is dat al die mensen op YouTube met gameplay video's blijven komen. Ieder half uur ofzo komt er weer een nieuwe bij. Het grootste deel is inmiddels alweer weggehaald op aanvraag van TakeTwo, maar dan vind ik het nog erg jammer. Het verleidt veel mensen immers om het te gaan bekijken en dan krijg je als resultaat zulke discussies als op GTAForums.com (ik raad jullie aan er niet naartoe te gaan, want je gaat echt bedolven worden onder de klachten over slechte besturing enzo).

Dus met andere woorden: ik wacht netjes tot dinsdagmiddag, als ik uit school ben. :)

@Hierboven: Waar heb jij hem besteld als ik vragen mag? Want ik ben best benieuwd of ik misschien vannacht nog een mailtje van Bol.com krijg over dat mijn bestelling verzonden is. Heb dat in het verleden al wel bij Free Record Shop gehad, haha. :puh:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

@Hierboven: Waar heb jij hem besteld als ik vragen mag? Want ik ben best benieuwd of ik misschien vannacht nog een mailtje van Bol.com krijg over dat mijn bestelling verzonden is. Heb dat in het verleden al wel bij Free Record Shop gehad, haha. :puh:

Bij bart smit vorige donderdag (ik was inderdaad vrij laat dit keer maar dat heeft andere redenen), ik blijf toch op een of andere manier denken dat het pas dinsdag wordt geleverd maarja als dat de datum is die ik bij die volgcode krijg... We zullen zien

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Bij bart smit vorige donderdag (ik was inderdaad vrij laat dit keer maar dat heeft andere redenen), ik blijf toch op een of andere manier denken dat het pas dinsdag wordt geleverd maarja als dat de datum is die ik bij die volgcode krijg... We zullen zien

Wat voor editie heb jij bestelt bij bartsmit als je hem dan de 16de binnen krijgt?

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...