Jump to content

Je eerste indruk van het spel *zonder spoilers*


bboysoy

Recommended Posts

Daarentegen zie ik dan het vizier van het wapen niet meer;

Daar heb je wel een punt, die punt is erg klein.. ik kan soms ook niet zien waar die punt precies heen wijst.. vooral als je vanuit de auto (of ander voertuig) moet schieten.

Nu je het zegt, ja. Daar had ik ook last van. Het enige minpunt tot nu toe.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 46
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Phoenyxar

    4

  • -Matthijs-

    3

  • thebig

    3

  • PatrickW

    2

Komt omdat het dezelfde engine is natuurlijk, dus ik was bang dat de handling eveneens hetzelfde was gebleven en zo oogde het ook, maar dat is gelukkig dus niet zo.

Hier kan ik mij dus helemaal niet in vinden. Ik heb al sinds de eerste gameplay-beelden met enorme schrik gezeten omdat het leek dat men heel de handling net enorm hadden veranderd. Iets wat ook is gebeurd, iets dat ik zéér jammer vind, maar het werkt wel. Een kleine 10 uur spelen en je bent er helemaal aan gewend, dus het is niet zo erg als gevreesd.

Heb wel soms mijn problemen met de aim. Ik speel met free aim en dan heb je dus echt wel nood aan dat stipje, zeker op close range. Natuurlijk is het ook wel nog extra uitdagender als je dus uit ervaring kunt richten en weet hoe je moet schieten en dat lukt stilletjesaan wel, maar merendeel van de tijd ben ik op zoek naar dat stipje. Ach ja, nog even spelen en dat zal wel gaan zeker?

Link to comment
Delen op andere websites

Hier kan ik mij dus helemaal niet in vinden. Ik heb al sinds de eerste gameplay-beelden met enorme schrik gezeten omdat het leek dat men heel de handling net enorm hadden veranderd. Iets wat ook is gebeurd, iets dat ik zéér jammer vind, maar het werkt wel. Een kleine 10 uur spelen en je bent er helemaal aan gewend, dus het is niet zo erg als gevreesd.

Oftewel: jij was bang dat het te rigoureus was veranderd, ik was bang dat het amper tot niet was veranderd. Maar uiteindelijk zijn we allebei wel te spreken over de huidige handling. smile3.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Heb wel soms mijn problemen met de aim. Ik speel met free aim en dan heb je dus echt wel nood aan dat stipje, zeker op close range. Natuurlijk is het ook wel nog extra uitdagender als je dus uit ervaring kunt richten en weet hoe je moet schieten en dat lukt stilletjesaan wel, maar merendeel van de tijd ben ik op zoek naar dat stipje. Ach ja, nog even spelen en dat zal wel gaan zeker?

Staat je Weapon Target niet op Simple dan? Zet hem op complex en je kan er niet meer naast kijken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ter aanvulling op mijn vorige bericht. Wat ik ook een klein minpuntje vind en daar kwam ik al vrij snel achter, is het snel neervallen als je ergens tegenaan springt. Ik wilde namelijk ergens op klimmen en sprong er naartoe, met het idee dat hij de rand wel zou vastgrijpen, maar helaas, je valt dood leuk op de grond.. Was het niet zo bij San Andreas dat je je dan gewoon ergens aan vast greep, zodat je meteen verder kon klimmen?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben zeer tevreden. Besturing auto's is misschien iets minder realistisch, maar zorgt wel voor meer actie. Politie reageert een stuk beter, ontsnappen is leuker en moeilijker. Character switchen en het verhaal zijn geweldig. Graphics zijn ook goed te doen; het lijkt misschien wat op IV, maar zeker niet op IV op de PS3. Meer op IV op maxed out op de PC, vind ik. Kun je nagaan hoe het er uit zou kunnen zien op de PS4/Xbox One/PC, nog veel beter. Ik kan hier wel 5 jaar mee vooruit ;)

Ter aanvulling op mijn vorige bericht. Wat ik ook een klein minpuntje vind en daar kwam ik al vrij snel achter, is het snel neervallen als je ergens tegenaan springt. Ik wilde namelijk ergens op klimmen en sprong er naartoe, met het idee dat hij de rand wel zou vastgrijpen, maar helaas, je valt dood leuk op de grond.. Was het niet zo bij San Andreas dat je je dan gewoon ergens aan vast greep, zodat je meteen verder kon klimmen?

In SA zat dat al wel, IV ook. In V is het inderdaad wat lastiger, maar als je de afstand iets kleiner maakt, lukt het gewoon. Bij SA kon je in feite van 2 meter afstand er nog aan gaan hangen :puh:

Bewerkt: door _Night-Men_
Link to comment
Delen op andere websites

Vandaag binnen gekregen:

Vond het echt een perfect uitgewerkt spel!

Echt awesome!

De besturing vind ik zelfs beter dan in GTA IV (wellicht omdat ik af en toe ook een racegame speel).

De dieren! Ge-wel-dig! Die dieren langs de snelweg, die dan plotseling oversteken! Remmende auto's, chaos.

Ook leuk om te zien dat die mensen de doden dieren proberen te ontwijken.

Ze verwisselend ook niet meer plotseling van baan, zoals bij GTA SA (héél irritant!)

En de map:

Niet voor woorden te omschrijven zo groot en zo gedetailleerd!

Echt een héél goed spel!

Geen minpunten tot nu toe!

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn 1e indruk van GTA 5, is dat het gewoon een geweldige game is. Er zijn zoveel mogelijkheden wat je kunt doen. Er zijn genoeg missies om je bezig te houden en als je daar niet zin hebt, GTA5 terrein is groot genoeg om je helemaal uit te leven. Ik zei al eerder tegen mensen dat GTA5 het echte GTA gevoel weer terug geeft. Dit is GTA zoals het hoort te zijn.

Wat ik wel jammer vind, is dat er tot 1 oktober geen opties zijn om online te spelen. Dat had ik wel graag willen zien!

Link to comment
Delen op andere websites

Ter aanvulling op mijn vorige bericht. Wat ik ook een klein minpuntje vind en daar kwam ik al vrij snel achter, is het snel neervallen als je ergens tegenaan springt. Ik wilde namelijk ergens op klimmen en sprong er naartoe, met het idee dat hij de rand wel zou vastgrijpen, maar helaas, je valt dood leuk op de grond.. Was het niet zo bij San Andreas dat je je dan gewoon ergens aan vast greep, zodat je meteen verder kon klimmen?

Klopt. De mechanics voor het springen zijn gewoon idioot. Ook al meerdere malen tegen een muur aangesprongen en dan redelijk belachelijk op m'n achterste gevallen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind dat springen tegen muren en vallen juist heel realistisch. Bij muren op juiste hoogte, grijpt hij de rand goed en kan je klimmen. Is een muur te hoog, dan val je uiteraard. Spring zelf maar tegen een muur waar je sowieso niet op kan klimmen. Kijken hoe jij dat ervaart :).

Ook als je springt tegen een laag muurtje, valt hij soms. Moet je in het echt ook niet proberen. Kom je met je schenen op de randen en val je voor over. Soms meegemaakt in het spel. Sta je daar en tegen weer vlak tegen het muurtje dan klimt ie er wel op.

Na flink wat tijd in het spel doorgebracht te hebben, vallen mij de minpunten uit mijn eerste post niet eens meer op. Graphics let ik niet meer op. Besturing went enigszins. Maar vooral het verhaal en de missies zijn verschrikkelijk goed en leuk om uit te voeren.

Wel een keer meegemaakt dat ik tegen een muur aan stond en te schieten. Die persoon liep me gewoon voorbij en voordat ik van de muur af kwam en omgedraaid was, had hij mij al neergeschoten met enkele schoten. Toen dacht ik wel even, dat zou me op de PC nooit overkomen zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Vandaag voor het eerst het spel gespeeld bij wat vrienden, en man, wat was het geweldig. Niet echt missies gedaan, maar gewoon, old-skool rondgekloot met Michael, Franklin of Trevor. Auto's stelen, wapens uittesten, bekende locaties opzoeken, kennismaken met het vliegen: dat soort dingetjes dus.

Eén ding valt mij op: de kleurrijke wereld van GTA V. Los Santos is, zeker in vergelijking met het grauwe, grijze en kille Liberty City (van IV), een prachtige en kleurrijke stad, en wist wat mij betreft het gevoel van Los Santos in GTA San Andreas zeker weten te evenaren. Ook is het een aardigheid om het buitengebied van de map eens te ontdekken en je vooral te verwonderen.

Deze speelervaring doet mij eigenlijk nóg ongeduldiger maken voor een PC-versie... :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...