Jump to content

TV-kaart

Recommended Posts

Geplaatst:

hey mensen, ik ben van plan om een TV-kaart te kopen!

maar nu mijn vraag: waar moet je dat ergens in je PC steken? Hoe groot is da ongeveer?

moet je je PC daarvoor openschroeven?Want anders krijg ik het weer aan de stok met mijn ouders dat ik hem heb kapotgemaakt :)

Geplaatst:
hey mensen, ik ben van plan om een TV-kaart te kopen!

maar nu mijn vraag: waar moet je dat ergens in je PC steken? Hoe groot is da ongeveer?

moet je je PC daarvoor openschroeven?Want anders krijg ik het weer aan de stok met mijn ouders dat ik hem heb kapotgemaakt :)

Ik weet niet hoe ik precies moet uitleggen waar je een TV-kaart in moet stoppen maar een ding weet ik wel:

Je moet je PC ervoor openschroeven.

Geplaatst:

Dit vond ik op internet:

Hauppauge TV kaart extern WinTV-USB-FM 674 USB

Onze prijs : ** €

In plaats van**,** €

Je bespaart **,** €

Kies voor de simpelste manier van televisie kijken op je PC, met de WinTV-USB-FM kaart.

Met deze kaart kun je beelden direct opslaan op de harde schijf. De WinTV-USB-FM beschikt over een composite S-video RCA ingang, zodat je ook vanaf een externe bron op kunt nemen, zoals een satelliet decoder, camcorder of gameconsole. De installatie is bijzonder eenvoudig dankzij de USB aansluiting, wat de WinTV-USB-FM tot een praktische en compacte oplossing voor het kijken van televisie maakt.

dus hier hoef je je PC niet voor open te schroeven :)

Geplaatst:

Een tvkaart zit een tuner in waarmee je tv kan kijken. Als je die optie niet wilt benutten kun je een simpel analoog capturekaartje kopen om je beelden in te laden. Die dingen die vind je voor een paar tientjes tegenwoordig. Elke kaart met een video in kun je in principe mee cappen. Je hebt ook gewone videokaarten met video-in. Er zit software meegeleverd een een hoop kaarten worden ook herkend in bepaalde videoeditpaketten. Punt is echter welke eisen stel je en wat voor een systeem heb je staan?

Is het een beetje leuk voor de hobby wat cappen op een oud bakkie of wil je er echt werk van gaan maken? Als je ongecomprimeerd wil cappen of in dv formaat moet je namelijk wel een beetje pc (p4 atlhon64) hebben staan anders is de meeste software zoals al eerder opgemerkt niet echt werkbaar

Bron : Tweakers

Google is altijd handig geweest. :lol:

Hopelijk is dit handig genoeg. :)

Geplaatst:

Dat zijn goede systemspecs om die tv kaart op je pc te laten draaien:).

Aleen je moet kijken of er USB poorten in je PC zitten(Is meestal wel hoor).

Geplaatst:

Ik heb in mijn niewe PC een ingebouwde tunerkaart. Zeer leuk hoor, je kan je PS2 of TV opnemen en dan op een schijfje branden, heb je geen video's meer nodig. :lol:

@GTA-Lover: Ik denk niet dat je je PC zal moeten openmaken als het met USB gebeurt. Maar ik denk wel dat een ingebouwde beter is omdat dit waarschijnlijk sneller gaat.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...