Jump to content

[W8]Password incorrect


MegaPilot

Recommended Posts

Hey,

ik heb last van een wel heel raar probleem. Onlangs heb ik een wachtwoord op mijn computer gezet, omdat deze laptop niet meer alleen voor thuisgebruik zal zijn. Ik draai Windows 8 Professional 64-bit. Wat is het probleem? Het probleem is dat ik soms wel tot tienmaal toe mijn wachtwoord moet intypen vooraleer ie het aanvaardt. Dan staat er negen keer "password incorrect". Ik ken m'n wachtwoord van binnen en van buiten, ik ben er 100 procent zeker van dat ik het juist intyp en nog krijg ik "password incorrect". Omdat ik mezelf niet helemaal vertrouwde, heb ik karakter per karakter(!) m'n wachtwoord ingetypt om er 100 procent zeker van te zijn(als je alles 1 voor 1 intypt, is er gewoon geen kans op typo's hé..:puh:) dat alles klopt. Helaas, nog krijg ik vaak de melding dat m'n wachtwoord fout is.

Ik heb nog niet meegemaakt dat ik 'm helemaal niet opgestart kreeg, maar ik neem liever geen risico en wil dit liefst zo vlug mogelijk opgelost zien.

Alvast bedankt voor de hulp. :)

Mvg,

MP

Link to comment
Delen op andere websites

Het enige wat ik zogauw kan verzinnen is of je per ongeluk Caps-Lock aan hebt staan of juist niet?

Nope, bij Windows 8 staat er zelfs een Caps-Lock-waarschuwing als je je wachtwoord wilt intypen terwijl Caps-Lock is ingeschakeld. :puh:

En ik weet niet of er cijfers in je wachtwoord voorkomen? Dan kan het ook verschil uitmaken of je NumLock aan/uit hebt staan.

Ik typ de cijfer(s) altijd in via de gewone cijfertjes die boven de letters van m'n toetsenbord staan, niet via het numpad.

Link to comment
Delen op andere websites

Ah, herkenbaar probleem.

Vaak ligt dit aan de toetsenbordinstellingen van Windows. Zo ben ik er bijvoorbeeld aan gewend om met US-International te typen maar Windows heeft er wel af en toe UK van gemaakt omdat ik Windows graag in het Engels gebruik.

Kijk even rechtsonder of je daar je toetsenbordinstellingen kan aanpassen? Zo nee: klik op het icoontje linksonder in het scherm en probeer je wachtwoord eens met het schermtoetsenbord in te typen ;)

Succes!

Link to comment
Delen op andere websites

Bij W8 heb je ook zo'n oogje aan de rechterkant van het wachtwoordinvulveld. Klik daarop en het veranderd de bolletjes in de oorspronkelijke karakters. (Zo'n typische touchscreen/tablet feature) Zo weet je zeker of je het wachtwoord op één of andere manier verkeerd invult, óf er iets anders aan de hand is.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb gevonden wat het probleem was, foutieve toetsenbordinstellingen. :puh: Ik heb een Engelse Windows met NL taalpakket, maar ik moet telkens via Windows + Alt switchen naar dat NL pakket. De toetsenbordinstellingen voor het Engels zijn anders dan voor het Nederlands tijdens het intypen van m'n wachtwoord(ik heb de functie in W8 gebruikt waarmee je ziet wat je intypt).

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...