NilsHolgersson Geplaatst: 18 september 2013 Rapport Geplaatst: 18 september 2013 GTA 5 haalt binnen 24 uur 800 miljoen dollar op Grand Theft Auto 5 is hard op weg om de snelst verkochte game ooit te worden. Het vijftiende deel van de Grand Theft Auto-reeks haalde binnen één dag 800 miljoen dollar op. Foto: Rockstar Dat maakt uitgever Take-Two Interactive bekend. Het huidige record staat op naam van Call of Duty: Black Ops 2. De first-person shooter behaalde na vijftien dagen de mijlpaal van 1 miljard dollar. Het is waarschijnlijk dat Grand Theft Auto 5 deze mijlpaal morgen al verbreekt. "We zijn enorm blij met de eerste reacties van gamers. Grand Theft Auto 5 is de nieuwe norm voor creativiteit, innovatie en uitmundendheid binnen de entertainmentindustrie", aldus Strauss Zelnick, directeur van Take-Two Interactive. "We zijn ontzettend trots op Rockstar Games en hun creatieve prestaties en kunnen niet meer tevreden zijn met het succes van de lancering." De succesvolle film Avatar behaalde de mijlpaal van 1 miljard na zeventien dagen. De film had eveneens een lager productiebudget dan Grand Theft Auto 5. Laatstgenoemde heeft naar verluidt ruim 260 miljoen dollar gekost, Avatar zou een budget van 240 miljoen dollar hebben gehad. Door: NU.nl/Daniël Verlaan http://www.nu.nl/tec...oen-dollar.html Laten we nog een exemplaar kopen, Black Ops 2 moet van de troon! Reageren
Dotz Geplaatst: 18 september 2013 Rapport Geplaatst: 18 september 2013 Inderdaad, CoD gun ik deze titel niet! Ik heb meteen twee extra edities gekocht! Reageren
maikel jonson Geplaatst: 18 september 2013 Rapport Geplaatst: 18 september 2013 Dat zou inderdaad een serieus record zijn, goed dat Cod op die klitsen krijgt. Je kunt gewoon niet 7 a 8 titels uitbrengen zonder ook maar iets aan die verouderde engine te doen. Die hebben mijn geld al vorig jaar niet meer gekregen die afzetters. Reageren
automicion Geplaatst: 19 september 2013 Rapport Geplaatst: 19 september 2013 (bewerkt) Call of duty word zeker van de troon getrapt en terecht!! , Houd er ook rekening mee dat die 800 million op dag 1 alleen in de Vs en Europa is aangezien in Azie en Zuid Amerika de game nog niet uit is!!!!! Zeg maar daag daag record call of duty!! Bewerkt: 19 september 2013 door automicion Reageren
bboysoy Geplaatst: 19 september 2013 Rapport Geplaatst: 19 september 2013 Ik ben totaal geen COD fan. Het is wel even lachen maar verveelt heel snel. Maar, het doel van beide uitgevers is anders. - Ja GTA5 zal de titel krijgen van best verkochte game (hoop ik in ieder geval). Rockstar maakt spellen die het wachten waard zijn. Iedereen herinnert zich GTA5 nog tegen de tijd dat GTA6 bijna uit gaat komen (vier a zes jaar later). - COD heeft door hun nieuwe game elk jaar, bij elkaar ook genoeg (als het niet meer is) geld opgehaald. Echter, COD zijn mensen volgend jaar alweer vergeten en spelen de nieuwe een keer uit en basta. Misschien even een tijdje multiplayer'en. Sommige zullen er blijven hangen. De meeste mensen gaan weer verder. Reageren
Flying Dutchman Geplaatst: 19 september 2013 Rapport Geplaatst: 19 september 2013 Echt gewoon compleet ongelooflijk wat GTA 5 presteert. De ontwikkelingskosten waren ongeveer 200 miljoen, in 2 dagen heeft R* 800 miljoen terugverdiend. De return on investment voor deze game wordt echt extreem hoog. R* heeft echt goud in handen. Dit belooft veel goeds voor de toekomst van GTA Reageren
Jacky-2007 Geplaatst: 20 september 2013 Rapport Geplaatst: 20 september 2013 Dat laatste was ook mijn eerste gedachte. @ bboysoy: de game wordt in deze niet inhoudelijk vergeleken maar de populariteit van entertainmentproducten. Als je het artikel aandachtig leest valt op dat de gameindustrie hiermee definitief groter is geworden dan de filmindustrie, waar voor GTA V deze twee nog enigszins om de koppositie streden. @ automicion: Gezien het tijdstip van verschijnen verwacht ik wel, ondanks tijdsverschillen, dat deze 800 miljoen inclusief de cijfers uit Azië en Europa is. Hier verscheen de game namelijk ook op de 17e. Reageren
Alchemy Geplaatst: 20 september 2013 Rapport Geplaatst: 20 september 2013 En ze hebben het record, in 3 dagen 1miljard dollar... http://ir.take2games.com/phoenix.zhtml?c=86428&p=irol-newsArticle&ID=1856686&highlight= Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.