Jump to content

Website naar Joomla conversie


S-te-Fan

Recommended Posts

Goedendag luitjes,

Recentelijk voor mijn baas een simpele website in elkaar gefixt in HTML/CSS. Leek mij toch verstandig om er Joomla achter te zetten en is inmiddels geïnstalleerd op de server. Ik heb Joomla zo ver gekregen dat hij mijn custom template weergeeft. Nu zit ik echter een beetje in de knoop, namelijk met het volgende:

Hoe zet ik het menu in elkaar? Ik kan in Joomla een menu aanmaken maar hoe link ik dit menu aan verschillende pagina's? Waar kan ik deze pagina's aanmaken?

Verders wil ik in het witte vlak onder (het content gedeelte) de mogelijkheid hebben om 2 elemente te plaatsen. Namelijk een vakje tekst en daaronder een foto. Welke code moet ik daarvoor in mijn php bestandje neerzetten?

website in kwestie: www.derooijlandbouw.nl

Link to comment
Delen op andere websites

In Joomla bestaat er eigenlijk niet zoiets als "pagina's aanmaken", Je kunt wel menu-items aanmaken en die linken aan een artikel.

Hoe het een en ander werkt ligt er ook een beetje aan welke Joomla versie je hebt, maar ik neem aan dat je versie 3 hebt?

Als eerste moet je dan een nieuw artikel toevoegen, dat kan via Inhoud -> Artikelen -> Nieuw artikel toevoegen. Zo'n artikel kun je indelen zoals je zelf wilt, dus volgens mij kun je hier gewoon eerst dat vak tekst typen en eronder de foto's plaatsen.

Als je bovenin naar "Menu's" gaat, dan staat daar jouw aangemaakte menu bij, en daar kun je ook nieuwe menu item's toevoegen. Als je op item toevoegen klikt kun je selecteren wat voor type menu item je wilt. Bij de keuze "artikelen" heb je de mogelijkheid om te kiezen voor een individueel artikel. Daar kun je jouw aangemaakte artikel selecteren.

Trouwens, vraag ik me wel af waarom je eigenlijk bezig gaat met code's en php bestandje's etc. Joomla is een "CMS", waarmee mensen "eenvoudig, zonder veel technische kennis, documenten en gegevens op internet kunnen publiceren". Maar ik heb het idee dat je het jezelf nu onnodig moeilijk aan het maken bent.

Verder is het volgens mij veel eenvoudiger om een standaard Joomla template te gebruiken, en die aan te passen naar je eigen wensen. Ik denk dat je dan nog wel een veel mooier resultaat krijgt ook! :) En dan ben je er ook nog eens veel minder lang mee bezig.

Link to comment
Delen op andere websites

In Joomla bestaat er eigenlijk niet zoiets als "pagina's aanmaken", Je kunt wel menu-items aanmaken en die linken aan een artikel.

Hoe het een en ander werkt ligt er ook een beetje aan welke Joomla versie je hebt, maar ik neem aan dat je versie 3 hebt?

Als eerste moet je dan een nieuw artikel toevoegen, dat kan via Inhoud -> Artikelen -> Nieuw artikel toevoegen. Zo'n artikel kun je indelen zoals je zelf wilt, dus volgens mij kun je hier gewoon eerst dat vak tekst typen en eronder de foto's plaatsen.

Als je bovenin naar "Menu's" gaat, dan staat daar jouw aangemaakte menu bij, en daar kun je ook nieuwe menu item's toevoegen. Als je op item toevoegen klikt kun je selecteren wat voor type menu item je wilt. Bij de keuze "artikelen" heb je de mogelijkheid om te kiezen voor een individueel artikel. Daar kun je jouw aangemaakte artikel selecteren.

Trouwens, vraag ik me wel af waarom je eigenlijk bezig gaat met code's en php bestandje's etc. Joomla is een "CMS", waarmee mensen "eenvoudig, zonder veel technische kennis, documenten en gegevens op internet kunnen publiceren". Maar ik heb het idee dat je het jezelf nu onnodig moeilijk aan het maken bent.

Verder is het volgens mij veel eenvoudiger om een standaard Joomla template te gebruiken, en die aan te passen naar je eigen wensen. Ik denk dat je dan nog wel een veel mooier resultaat krijgt ook! :) En dan ben je er ook nog eens veel minder lang mee bezig.

Dank u voor je reactie.

Ik heb echter geen behoefte aan uitgebreide fancy Joomla templates. Ik wil een simpele no nonsense website.

Oké, ik maak dus een artikel. Nu is de bedoeling dat dit artikel op mijn pagina weergeven wordt. Ik moet dus ergens in mijn index.php bestandje een stukje code hebben zitten waarin staat dat de website dit artikel op moet halen en weer geven. Welke code is dit?

Link to comment
Delen op andere websites

Dank u voor je reactie.

Ik heb echter geen behoefte aan uitgebreide fancy Joomla templates. Ik wil een simpele no nonsense website.

Oké, ik maak dus een artikel. Nu is de bedoeling dat dit artikel op mijn pagina weergeven wordt. Ik moet dus ergens in mijn index.php bestandje een stukje code hebben zitten waarin staat dat de website dit artikel op moet halen en weer geven. Welke code is dit?

Volgens mij is het je inmiddels al gelukt met die pagina's aan het menu te linken?

Maar, puur uit nieuwsgierigheid hoor, als je het zo simpel mogelijk wilt houden waarom gebruik je dan eigenlijk joomla? Lijkt mij dat alleen html/css dan prima voldoet.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar, puur uit nieuwsgierigheid hoor, als je het zo simpel mogelijk wilt houden waarom gebruik je dan eigenlijk joomla? Lijkt mij dat alleen html/css dan prima voldoet.

Omdat mijn baas als ik er niet ben graag zelf de tekst wil kunnen aanpassen.

Ik heb mijn toevlucht gevonden in CMS Made Simple. Voor mijn doeleinden werkt dit veel beter dan Joomla. In ieder geval bedankt voor je input.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...