Jump to content

Freeze bug


Timba69

Recommended Posts

Heb je GTA V online aangeschaft en gedownload? Downloadbare versie zou voor meer lags zorgen. De Blu-ray versie niet.

Heb je GTA V geïnstalleerd?

Op de Xbox 360 word het aangeraden om alleen de eerste DVD te installeren en tweede DVD niet.

En verder moet er nog een patch voor GTA V komen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 42
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Timba69

    12

  • AXIO

    10

  • markdimmers

    5

  • ShootDaan

    4

Heb je GTA V online aangeschaft en gedownload? Downloadbare versie zou voor meer lags zorgen. De Blu-ray versie niet.

Heb je GTA V geïnstalleerd?

Op de Xbox 360 word het aangeraden om alleen de eerste DVD te installeren en tweede DVD niet.

En verder moet er nog een patch voor GTA V komen.

Nee gewoon blue ray. Spel speelt op zich prima totdat hele PS3 vastloopt. Tot nu toe 3x gebeurt, waarvan 2x op dezelfde plek. Kijk als ik nu de enige was die dit probleem had dan gaf ik jullie meteen gelijk. Op de diverse forums komen er echter 10tallen mensen met hetzelfde probleem op de proppen en daar zou nu allemaal tegelijk de laser (of ander onderdeel) van kapot zijn?

Link to comment
Delen op andere websites

Lijkt me sterk dat het aan de game zelf moet liggen want dan had iedereen dat probleem. Bij mij is het spel nog geen 1 keer vastgelopen. Dit moet haast wel aan je console liggen.

Waarschijnlijk ligt het toch echt gewoon aan je PS3 hoor, wat je wel kunt proberen is die 8GB verwijderen en opnieuw te installeren. Ik en vele anderen hebben namelijk nergens last van.. ;)

Ja maar waarom vind ik dan dit soort berichten op het internet?

"My PS3 has been playing up for a while and froze during franklins first mission.. So I bought a brand new ps3 and it did it in the same spot, It can't be due to the console or storage like rockstar claim.. It's something to do with the game.If rockstar do make a patch will you have to download it or what? also apparently changing the resolution to a lower size works for a while so I'll try that"

"Just encountered my first freeze of the game. Where Franklin has to meet up with Michael after the first heist. I haven't retried it, will check again tomorrow. And no, my Xbox is fine as I'm able to play COD and other games on it without any issues."

"I have also been having this problem with my 250gb slim. It started crashing when I bought gta v but even after removing the disk and playing a different game or movie it will still crash. The problem won't stop till I turn it off for awhile. The problem is not there if I don't play gta v right away though so I do not know if gta is causing the system to fail or if the system is failing overall. "

Bewerkt: door Timba69
Link to comment
Delen op andere websites

Het leuke is dat wat degene zeggen die er last van hebben ontkennen dat het NIET aan hen console ligt. Dit kan heus wel. Sommige consoles zijn niet goed uit de fabriek gekomen en kunnen of meteen aantonen dat er iets mis is of pas later. Dit heb ik ook gehad en ik heb toen een nieuwe PS3 moeten kopen omdat ik net over de garantie heen was. Ik ben nou niet de enige die zegt dat het aan je console kan liggen.

Link to comment
Delen op andere websites

Laser kan best stuk zijn, ga niet als een kinderachtig kindje ''Niet'' blijven roepen. Vraag dan niet om hulp. Je laser kan best beschadigd zijn of een ander onderdeel en dat komt dan pas naar voren wanneer er echt een zware game word gedraaid. Verder vind ik je conclusie behoorlijk noob:

Is het spel toch niet zo perfect als gedacht??

Jawel, jij begint alleen te janken omdat jij het niet perfect kan spelen. Het spel is prachtig en volmaakt, hoezo ligt het aan het spel als er heel veel andere gamers zijn die hier totaal geen last van hebben. Misschien heb je een indirecte beschadiging aan je CD zelf. Maar nogmaals het spel is prachtig en vooral zonder freeze speelt het heerlijk. Wat heb ik een mooi leven.

Je kan dat ook wel wat vriendelijker zeggen hoor, het kan best aan zijn console liggen maar hij vind het alleen raar dat het alleen bij deze game het geval is en dat is begrijpelijk. Hij mag toch iets raar vinden of niet?

Link to comment
Delen op andere websites

Laser kan best stuk zijn, ga niet als een kinderachtig kindje ''Niet'' blijven roepen. Vraag dan niet om hulp. Je laser kan best beschadigd zijn of een ander onderdeel en dat komt dan pas naar voren wanneer er echt een zware game word gedraaid. Verder vind ik je conclusie behoorlijk noob:

Is het spel toch niet zo perfect als gedacht??

Jawel, jij begint alleen te janken omdat jij het niet perfect kan spelen. Het spel is prachtig en volmaakt, hoezo ligt het aan het spel als er heel veel andere gamers zijn die hier totaal geen last van hebben. Misschien heb je een indirecte beschadiging aan je CD zelf. Maar nogmaals het spel is prachtig en vooral zonder freeze speelt het heerlijk. Wat heb ik een mooi leven.

Ik heb er ook last van op de ps3! heb al 6 dagen prima kunnen spelen, en gisteren ineens slaat hij vast bij de story mode en hij doet het niet meer. mijn ps3 is 3 jaar oud ongeveer dus daar kan het toch niet aan liggen. Andere spellen als fifa, dirt3 en bo2 werken prima! Dus het ligt waarschijnlijk aan GTA 5.

in ieder geval erg frustrerend en ik hoop dat iemand kan helpen. Wss komt rockstar wel met een patch als er meer klachten zijn

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had een Playstation 3 waar ik maar twee jaar mee deed. Raad eens wat stuk was? Jawel de laser waarmee hij het spel afspeelt.

Hoe oud zijn jullie? Het kan aan je Playstation of Xbox liggen. Ik ben er 100% zeker van dat het niet aan het spel ligt. Kijk of er geen vlekken of krassen op je disc zitten. Kijk of je PS3 of Xbox ergens staat waar hij het lucht kwijt kan. Kijk of hij stof vrij is.

Bewerkt: door AXIO
Link to comment
Delen op andere websites

Laser kan best stuk zijn, ga niet als een kinderachtig kindje ''Niet'' blijven roepen. Vraag dan niet om hulp. Je laser kan best beschadigd zijn of een ander onderdeel en dat komt dan pas naar voren wanneer er echt een zware game word gedraaid. Verder vind ik je conclusie behoorlijk noob:

Is het spel toch niet zo perfect als gedacht??

Jawel, jij begint alleen te janken omdat jij het niet perfect kan spelen. Het spel is prachtig en volmaakt, hoezo ligt het aan het spel als er heel veel andere gamers zijn die hier totaal geen last van hebben. Misschien heb je een indirecte beschadiging aan je CD zelf. Maar nogmaals het spel is prachtig en vooral zonder freeze speelt het heerlijk. Wat heb ik een mooi leven.

Ik heb er ook last van op de ps3! heb al 6 dagen prima kunnen spelen, en gisteren ineens slaat hij vast bij de story mode en hij doet het niet meer. mijn ps3 is 3 jaar oud ongeveer dus daar kan het toch niet aan liggen. Andere spellen als fifa, dirt3 en bo2 werken prima! Dus het ligt waarschijnlijk aan GTA 5.

in ieder geval erg frustrerend en ik hoop dat iemand kan helpen. Wss komt rockstar wel met een patch als er meer klachten zijn

Goed om te zien dat ik niet helemaal gek ben. En als mensen zich eens verdiepen op het internet dan zien ze dat het aantal gebruikers alleen maar meer wordt. Bij de Xbox zijn er zelfs nieuwsartikelen aan besteed (modellen ouder dan 2009 kunnen het spel blijkbaar niet aan). Dat betekent dus niet dat die modellen stuk zijn, maar dat het spel dingen van je console vraagt die het blijkbaar niet aan kan.


Ik had een Playstation 3 waar ik maar twee jaar mee deed. Raad eens wat stuk was? Jawel de laser waarmee hij het spel afspeelt.

Hoe oud zijn jullie? Het kan aan je Playstation of Xbox liggen. Ik ben er 100% zeker van dat het niet aan het spel ligt. Kijk of er geen vlekken of krassen op je disc zitten. Kijk of je PS3 of Xbox ergens staat waar hij het lucht kwijt kan. Kijk of hij stof vrij is.

Ik ben 44 (wat doet dat er toe??) en ik vind het knap dat jij kunt zeggen dat het 100% niet aan het spel ligt.

Hier nog wat berichten van internet:

"yo is anyone on here have issues with this freezing problem i had to play the intro mission like 20 times before i was able to get past now im at michael and freeze everytime i search around the internet ps3 and 360 users having this issue the !! is going why release this broken game i have a xbox"

"

One of the benefitsicon1.png of creating a game for consoles is the hardware remains a constant platform. For several years the same platform can be targeted, and a new game will play on even the oldest models of that console. Or will it? There’s growing concerns that GTA V is unplayable on older models of the Xbox 360, to the point where it is freezing up and crashing consoles.

There’s growing frustration on the unofficial gtaforums.com from gamers who own Xbox 360 consoles manufactured between 2005 and 2009. These consoles typically shipped with 20GB or 60GB hard drives and were the most prone to the Red Ring of Death (RRoD) issue. GTA V isn’t causing any RRoDs as far as I can tell, but it isn’t playable for more than 30 minutes on certain machines.

At first the small hard drive size was thought to be the problemicon1.png, but even older models upgraded to a larger hard drive are experiencing the freezing issue that forces a console restart. And that freezing occurs anywhere from every 5-30 minutes, rendering the game unplayable. The first freeze typically happens during Franklin’s first mission and after the introductory mission and cutscenes.

Rockstar is thought to be in the process of gathering information about the freezing while trying to figure out why it is happening. No official solution has been forthcoming yet, but we have just had a weekend so hopefully the issue can be pinpointed and a patch issued to resolve the problem this week. If it’s a problem that can’t be fixed, then Rockstar will have to offer owners with older 360s some way to return the game. I’m pretty sure they’ll come up with a fix, though."

"same problem here..the game freezes when driving,walked round the map for 2 hours yesterday game was fine,5 minutes driving and the game froze (ps3 forum)"

>>> Door .Timothy: Berichten samengevoegd, gebruik de Bewerken-knop om een eerder bericht aan te passen.<<<

Bewerkt: door .Timothy
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat er gewoon een patch of iets moet komen, misschien fout met het installeren. Ja het is een groot spel. Maar ik heb ook verhalen gelezen van mensen die een 6 jaar oude xbox hadden die het wel deed, en eentje die een nieuwe elite had met 250 gig (dat pakket dus met gta V) waar hij het NIET op deed. Die kan toch niet verouderd zijn.

iig hele discussie, ga niet met modder smijten maar help elkaar.

Ik hoopte dat iemand het probleem wist op te lossen. Ik heb het spel al voor 30% uitgespeeld zonder ook maar 1 probleem. Dat maakt het apart dat hij er ineens mee stopt.

Link to comment
Delen op andere websites

Er zijn op internet genoeg goede bronnen te vinden die melden dat deze ''freeze bugs'' aan de console vinden, maar die zoeken jullie schijnbaar niet op! Waarom? Omdat je niet wilt weten dat het aan jou of je ps3/xbox ligt. Het zelfde is zo dat iedereen die zegt dat het niet aan het spel ligt gelijk commentaar krijgt.

Dus het is wat jullie willen geloven, want jullie willen niets anders horen dan: Het ligt aan het spel! En daarom moet je ook niet van 1 kant zoeken, maar altijd van beide partijen.

Link to comment
Delen op andere websites

Klopt er zijn verschillende meningen, geen harde feiten. Maar als een ander 'groot spel' (gran turismo ook 8gig installatie) het wel doet en de ps3 slechts 3 jaar oud is kan het daar volgens mij niet aan liggen. Dat is mijn mening. Gta5 is nieuw en kan wat bugs hebben, ondanks dat is het een spel dat van mij een 11 krijgt! Dus ik zeik niet op GTA zoals vele denken sterker nog ik vind het een geweldig spel en baal ervan dat hij het nu niet doet.

Rockstar heeft al aangegeven dat ze hier mee bezig zijn

Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap niet dat jullie stug volhouden dat het vooral niet aan jullie console liggen. Vandaar mijn opmerking van hoe oud zijn jullie. Ik heb al eerder gezegt: 'Er zijn honderen die klagen dat ze problemen hebben maar er zijn miljoenen die het spel zonder problemen spelen.' Ik hou nu maar op met reageren want hulp willen jullie blijkbaar niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...