joshua22 Geplaatst: 28 september 2013 Rapport Geplaatst: 28 september 2013 Zoals de vraag hierboven al zegt, wat vinden jullie van de marketing van Rockstar. Hoe vinden jullie dat ze de consument willen overtuigen deze game te gaan halen. Ik zelf vindt namelijk dat ze dit echt beter doen dan andere uitgevers. Iedere keer als ik weer die reclame van GTA 5 zie krijg ik weer dat fijne gevoel. Alsof het weer de dag van release is. Ook de trailers zitten altijd strak in elkaar naar mijn mening. Ben benieuwd wat jullie van dit onderwerp vinden! Reageren
blackops Geplaatst: 28 september 2013 Rapport Geplaatst: 28 september 2013 De game verbreekt alle verkoop records... Ik denk dat ze het wel goed hebben gedaan Reageren
joshua22 Geplaatst: 28 september 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 28 september 2013 Black ops 2 verbrak ook wel veel records toen der tijd. Al vind ik persoonlijk dat hun marketing echt bagger is. Reageren
Venzio Geplaatst: 28 september 2013 Rapport Geplaatst: 28 september 2013 Black ops 2 verbrak ook wel veel records toen der tijd. Al vind ik persoonlijk dat hun marketing echt bagger is. Omdat? Ze verkopen er flink wat spellen mee, dat je het spel misschien niet leuk vind is wat anders. Ik wou dat ik zo'n marketing had, dan was ik namelijk multi-miljonair geweest. Rockstar's marketing is natuurlijk een groot succes, omdat het wat 'minder kost' dan enorm veel reclame bijvoorbeeld, heel veel gaat d.m.v. mond op mond reclame of door social media, ik zie GTA V meerdere malen per dag nu nog steeds in mijn trending topic feed. Reageren
joshua22 Geplaatst: 28 september 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 28 september 2013 Venzio, misschien dat ik t wat verkeerd bracht. Natuurlijk hebben hun ook een goede marketing anders verkopen ze,zoals jij ook zegt, geen miljoenen exemplaren. Ik bedoelde meer dat hun marketing mij persoonlijk niet zo aanspreekt. Reageren
Legenderion Geplaatst: 28 september 2013 Rapport Geplaatst: 28 september 2013 (bewerkt) Ik bedoelde meer dat hun marketing mij persoonlijk niet zo aanspreekt. onderbouwen met goede argumenten of voorbeelden?! Bewerkt: 28 september 2013 door Legenderion Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 28 september 2013 Rapport Geplaatst: 28 september 2013 Rockstar Games weet precies hoe ze de consument het beste kunnen bereiken met hun games. Niet alleen door mond op mond reclame, zoals Venzio al beweerde, maar ook gewoon door iedere keer met nieuwtjes te komen waar we echt graag iets van willen zien. En door niet na de release meteen niks meer te zeggen, maar door constant met vernieuwingen te komen. Patches, DLC's, GTA: Online (ook zéér belangrijk) en ga zo maar door. En het gaat ook om de geschiedenis. Ik denk namelijk dat het grootste deel van de mensen die Grand Theft Auto V hebben gekocht al jaren games van Rockstar Games spelen. Dat speelt ook al een grote rol bij het aanschaffen van een nieuw spel. Je weet dan immers hoe een bedrijf in elkaar zit en op welke manier ze blijven innoveren. Wat ontwikkelaars als die van Call of Duty is, ligt heel anders. Zij gaan na de release verder met een nieuwe game, maar houden vervolgens geen rekening met eventuele updates of andere vernieuwingen. En ze brengen ieder jaar een geheel nieuwe Call of Duty uit, waardoor degenen die het spelen er na een half jaar ofzo al mee kappen. Tenminste, zulke mensen ken ik genoeg in mijn omgeving. Rockstar Games doet er jaren over om een GTA te ontwikkelen, maar dan krijg je als resultaat iets waar je ook weer jaren mee vooruit kunt. En ik vind persoonlijk dat ze niet van die marketingstrategie moeten stappen, want dan zouden ze gaan eindigen als EA enzo. Dan wordt het zo'n bedrijf dat echt alleen maar winst wil maken en niet let op de wensen van de consument. Reageren
blackops Geplaatst: 28 september 2013 Rapport Geplaatst: 28 september 2013 Black ops 2 verbrak ook wel veel records toen der tijd. Al vind ik persoonlijk dat hun marketing echt bagger is. . Ik wou dat ik zo'n marketing had, dan was ik namelijk multi-miljonair geweest. Idd, maak pure shit, verkoop miljoenen exemplaren Reageren
PatrickBateman Geplaatst: 28 september 2013 Rapport Geplaatst: 28 september 2013 Rockstar pakt het gewoon heel slim aan. Laten een trailer zien, doen vervolgens 1 jaar niks, dan ineens een paar foto's, dan weer een heletijd niks, en zo door eigenlijk tot de release. En dat wachten is o.a. een slimme techniek om mensen 'hongerig' te maken op deze game. Maar vergeet niet dat die 200 miljoen (weet niet precies hoeveel het was) die ze erin hebben gestoken, iets van 30/50% misschien wel marketing is. Maar dat was een hele slimme zet, alles hebben ze dik terug verdiend. Reageren
-Stan- Geplaatst: 28 september 2013 Rapport Geplaatst: 28 september 2013 Rockstar weet het altijd wel spannend te maken wat betreft de aankondiging van een game. Bij GTA V begon al met de aankondiging van de eerste trailer en dat ging verder in de bekende posters op gebouwen. Opvallend was dat Rockstar het spel zelf al de hemel in prees als het meest ambitieuze spel wat ze ooit hadden gemaakt. Naar mijn mening zat er wel teveel tijd tussen de eerste en de tweede trailer waardoor de focus wat wegzakte. De laatste weken bouwden ze de spanning mooi op door steeds wat kleine details te onthullen rond de game. Reageren
Davedavy Geplaatst: 28 september 2013 Rapport Geplaatst: 28 september 2013 (bewerkt) Ik weet het niet, iedereen kent GTA. Dus iedereen wist ook van deel 5. Maar kennen ook net zoveel mensen RDR of Max Payne? Denk het niet. Grotendeels hebben ze hun succes te danken aan de enorme fanbase en bekendheid. Bewerkt: 28 september 2013 door Davedavy Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.